• شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94060704433
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در پاکستان

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در پاکستان

جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) به همت رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان برگزار شد.

جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) به همت رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مراسم افتتاحیه جشنواره امام رضا (ع) و نمایشگاه فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در اسلام‌آباد با حضور شخصیت‌های فرهنگی، علمی و دینی و شاعران برجسته اهل بیت (ع) از پاکستان و مسئولین فرهنگی ایران در این کشور برگزار شد.

شهاب‌الدین دارایی، رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با همکاری بنیاد جامعةالصادق (ع) اسلام‌آباد و با حضور میهمانان اعزامی از آستان قدس رضوی افتتاح شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه فرهنگی و هنری را آشنایی جوانان و نوجوانان با شیوه زندگانی ائمه اطهار (ع) و همچنین فضایل اخلاقی اجتماعی حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) عنوان کرد.

دارایی همچنین گفت: همزمان با دهه کرامت، نمایشگاه و جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) با همکاری جامعة‌المصطفی در چندین مرکز مهم اسلام‌آباد با حضور هیأت محترم خادمان اعزامی از آستان قدس رضوی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اهمیت ترویج اندیشه ائمه اطهار (ع) افزود: امامان معصوم (ع) اسلام مجسم‌اند. امام در تفکر اسلامی، انسان نمونه و کامل خداست و انسان بدون شناخت، معرفت، اطاعت و پیروی از آنان به کمال عرفانی و بهشت الهی نمی‌رسد. برای یک مسلمان و شیعه حقیقی اهل بیت (ع) لازم است که زندگانی ائمه (ع) به ویژه زندگانی امام رضا (ع) را الگوی خود قرار دهد و مطالعه کند که آنها با چه روشی زندگی کردند.

دارایی ادامه داد: برگزاری جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) در کشور دوست و برادر پاکستان آشنایی هرچه بیش‌تر مردم به فرهنگ رضوی است؛ زیرا ارتقای روابط فرهنگی بدون شناخت یکدیگر امکان‌پذیر نیست.

سپس معظم رضا و محمد رفیق مغول، شاعران و مداحان برجسته اهل بیت (ع) پاکستانی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) شعرخوانی مدیحه‌سرایی کردند.

در ادامه نیز غلامحسین وکیلیان، خادم امام رضا (ع) و استاد دانشگاه‌های ایران، در سخنانی اظهار کرد: ما نمایندگان بارگاه ملکوتی حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع) هستیم و از برگزاری مراسم باشکوه توسط رایزنی فرهنگی ایران و نیز از علمای اعلام و سایر میهمانان عزیز که در این مراسم حضور دارند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: دهه کرامت از روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) شروع و به روز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ختم می‌شود. این دهه پیام‌های فرهنگی برای ما دارد و مهم‌تر از آن فرمایشات خود آن حضرت است؛ اول دوستی و مودت با مردم. امام رضا (ع) همیشه توصیه می‌کردند که همیشه پیروان او با مردم دوستی و مودت بورزند. دوم همیشه دنبال کسب علم و دانش باشید چون علم و دانش یک نور است و سوم اینکه در زندگی خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

بر اساس این گزارش این جشنواره از چهارم شهریور در سالن نمایش مجتمع فرهنگی مذهبی جامعه الصادق (ع) اسلام‌آباد آغاز به کار کرد و روز جمعه 6 شهریور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha