• شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94052412916
  • منبع : نمایندگی زنجان

چرا زنجان دیار «غواصان دریادل» است؟ ‌

چرا زنجان دیار «غواصان دریادل» است؟ ‌

‌مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع‌مقدس از چاپ کتاب «زنجان، دیار غواصان دریادل» خبر داد

‌مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع‌مقدس از چاپ کتاب «زنجان، دیار غواصان دریادل» خبر داد

وی افزود: این اثر با هدف شناساندن نقش و جایگاه شهدا و رزمندگان استان زنجان در دوران هشت سال دفاع‌مقدس برای یادآوری به نسل امروز و گنجینه اسناد فرهنگی آیندگان چاپ خواهد شد.

علی مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: پژوهش و تحقیق در موضوعات مختلف در قالب (سوژه‌یابی) در حوزه دفاع‌مقدس چند سالی است با هدف شناساندن ابعاد جدیدی از فرهنگ دفاع‌مقدس به نسل امروز و آینده شروع ‌شده است.

مهدیخانی اظهار کرد:رزمندگان زنجانی در طول هشت سال دفاع‌مقدس از جایگاه ویژه‎ای برخوردار بودند و این استان به‌ نام غواصان دریادل در میان انبوه خاطرات هشت سال جنگ شناخته ‌شده‌ است و این موضوع که چرا استان زنجان به نام غواصان دریادل است موجب شد تا یک پژوهش و تحقیقی وسیع در این موضوع انجام گیرد.

وی گفت: مدیر پروژه‎های زنجان دیار غواصان دریادل، سردار ناصر بیات از فرماندهان دفاع‌مقدس است که در قالب یک گروه کارشناسی به جمع‎آوری اسناد و مدارک شهدای استان می‌پردازند و لازم است تا خانواده‎های شهدا هرگونه اسناد و مدارکی را که از رزمندگان استان در دست دارند در اختیار مرکز نگهداری از اسناد و مدارک دفاع‌مقدس قرار دهند چون به پژوهش و تحقیق در این حوزه کمک می‌کند.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: نقش رزمندگان غواص زنجانی در عملیات‌های والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5، تعیین‌کننده بود و در این عرصه تبیین نقش و جایگاه این رزمندگان برای نسل امروز و آینده بسیار حیاتی است.

وی گفت: این پژوهش در قالب چاپ کتاب خواهد شد که مهم‌ترین بخش در این پژوهش انجام کارهای کیفی است. پیش‎بینی می‌شود کار این پژوهش تا پایان امسال به اتمام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۵ ۰۰:۴۱

غواصان زنجاني کدام لشگر بودند.