• یکشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 94051810187
  • خبرنگار : 71049

نشست ویژه بررسی توافق هسته‌ای

خرازی: برجام ایران را از روی میز امنیتی جهان خارج کرد

خرازی: برجام ایران را از روی میز امنیتی جهان خارج کرد

صادق خرازی با بیان این که به نکات و دستاوردهای برجام کمتر توجه شده است، گفت: برجام ایران را از روی میز امنیتی جهان خارج کرد.

صادق خرازی با بیان این که به نکات و دستاوردهای برجام کمتر توجه شده است، گفت: برجام ایران را از روی میز امنیتی جهان خارج کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این دیپلمات پیشین کشورمان در نشست ویژه بررسی توافق هسته‌ای ادامه داد: اقبال جهانی نسبت به ایران نقطه پایان شکست نگاه امنیتی به ایران است

او با بیان این که این توافق باعت انزوای رژیم صهیونیستی شد، افزود: این رژیم منزوی‌ترین ایام خود در عرصه سیاست خارجی را می‌گذراند. این توافق باعت به وجود آمدن شکاف بین رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش شده است و ما باید از این شکاف استفاده کنیم

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی قدرت امنیت‌سازی ویژه‌ای در پی این توافق خواهد داشت و دیگر کشورها نمی‌توانند چنین نقشی را ایفا کنند.

سفیر پیشین ایران در فرانسه با بیان این که کشورهای قدرتمند تلاش داشتند تا با امنیتی کردن ایران را محدود کنند، گفت: با توافق وین باید بگویم که این تمایل در صحنه جهانی به وجود آمده است که نقطه پایانی بر نگاه امنیتی به ایران گذاشته شود.

او گفت: تحت تاثیر برجام انزوای رژیم صهیونیستی را شاهد خواهیم بود و دولتمردان این رژیم یکی از منزوی‌ترین دوران خود را تجربه خواهند کرد.

خرازی ادامه داد: شکافی که میان رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش تحت تاثیر برجام به وجود آمده است پس از تاسیس رژیم صهیونیستی تا کنون بی‌سابقه است که تا این اندازه آن‌ها از یکدیگر دور شوند.

رییس مرکز دیپلماسی رسانه‌یی خاطرنشان کرد: تحت تاثیر برجام موازنه منطقه‌یی به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر خواهد کرد. در این چارچوب توان ایران در چارچوب سیاست خارجی به نهایت خواهد رسید و می‌تواند به حل و فصل پرونده‌های مختلف در منطقه بینجامد.

وی ادامه داد: ایران به مثابه قدرت منحصر به فرد خود یک قدرت امنیت ساز خواهد شد و نشان می‌دهد که در آینده از توان بالایی در این زمینه برخوردار است و بی‌تردید نقشی که ایران از این پس در منطقه خواهد داشت نه ترکیه و نه اسراییل و نه حتی مصر نمی‌توانند داشته باشند. اساسا کمربند اصلی منطقه بدون نقش و رهبری ایران امری غیرممکن به نظر می‌رسد.

سفیر و نماینده پیشین ایران در سازمان ملل در ادامه دیپلماسی ایرانی را به مثابه قدرت نرم دانست و گفت: مذاکره کنندگان ما به ویژه وزیر خارجه توانستند در جنگ قدرت‌ها غالب شوند. همان‌طور که مقام معظم رهبری گفته‌اند باید گره هسته‌ای باز شود، این اتفاق افتاد و دستگاه دیپلماسی نشان داد ضمن بازکردن گره هسته‌ای زمینه را برای بهره‌برداری مانور قدرت نرم در دستور کار قرار داده است.

خرازی گفت:‌ پس از قطعنامه 598 هیچ وقت دیپلماسی ایران تا این حد قدرت ساز در حوزه قدرت نرم نبوده است.

وی تاکید کرد:‌ برجام ویژگی‌های بزرگی برای توسعه اقتصادی ایران ایجاد می‌کند و توانایی‌های ایران را در صنایع بالادستی و پایین دستی افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha