• پنجشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94042514002
  • خبرنگار : 71467

یارانه نقدی امشب واریز می‌شود/عبور دریافتی هر نفر از 2.4 میلیون تومان

یارانه نقدی امشب واریز می‌شود/عبور دریافتی هر نفر از 2.4 میلیون تومان

یارانه نقدی تیرماه ساعت 24 امشب پنج‌شنبه - 25 تیرماه – (بامداد جمعه) به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

یارانه نقدی تیرماه ساعت 24 امشب پنج‌شنبه - 25 تیرماه – (بامداد جمعه) به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پنجاه و سومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی در حالی پنج شنبه شب برای هر یارانه بگیر واریز خواهد شد که مجموع دریافتی هر فردی که از ابتدای اجرای قانون در لیست سازمان هدفمندی یارانه ها بوده‌ به بیش از دو میلیون و 400 هزار تومان خواهد رسید.

این در حالی است که طی بیش از چهار سال اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از آذر ماه سال 1389 تا کنون، سیاست پرداخت یارانه نقدی در مجموع نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه به همراه داشته است. این در حالی است که طبق قانون هدفمندی یارانه ها نباید بیش از نیمی از این رقم برای پرداخت نقدی صرف می‌شده است. بر این اساس در این سالها توزیع یارانه در بین بیش از 76 میلیون متقاضی در عین حال که دولت را با کسری درمنابع پرداختی مواجه کرده موجب شده است تا سهم سایر بخش ها از جمله تولید، حمل و نقل، محیط زیست و بهداشت و درمان طبق قانون پرداخت نشود.

از سویی دیگر گرچه بنابر قانون هدفمندی یارانه‌ها 20 درصد از منابع هدفمندی به هزینه‌های دولت اختصاص دارد ولی نه تنها پرداخت‌های نقدی این فرصت را از دولت گرفت، بلکه دولت را مجبور به برداشت از خزانه برای توزیع یارانه بین خانوارها کرد؛ خانوارهایی که در بین آنها افراد بی نیاز هم یارانه 45 هزار و 500 تومانی را دریافت می‌کنند.

به هر حال بنا بر تاکید قانون بودجه برای غربالگری و حذف یارانه بگیران پردرآمد، این موضوع از اواخر سال گذشته کلید خورده و در هر ماه تعدادی از یارانه بگیران پردرآمد از لیست سازمان هدفمندی خارج می‌شوند که البته ارقام اعلامی از 200 تا 400 هزار نفر و حتی بیشتر متفاوت است.

از سوی دیگر وزارت کار و رفاه اجتماعی این فرصت را برای افراد معترض نسبت به حذف یارانه نقدی ایجاد کرده که بتوانند در فرصت دو ماهه بعد از حذف، به سامانه yaraneh10.ir مرا جعه کرده و اعتراض خود را اعلام کنند. نتیجه اعتراضات نیز بعد از بررسی به حذف شدگان اعلام و در صورت بروز خطا و محق بودن برای دریافت یارانه به لیست بازخواهند گشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۱۱:۴۶

دولت از جيب باباش نميده که 45000تومان پولي نيست همه چيز گرون کردن ولي يارانه ثابت مونده

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۱۲:۲۸

ما يک خانواده سه نفري هستيم و بنده هم استاد دانشگاه. در شروع هدفمندي، بنده ماهيانه يک و نيم ميليون تومان درآمد داشتم و چرخ زندگي با اين مبلغ مي چرخيد. تاکنون با احتساب شما حدود 7 ميليون يارانه گرفته ايم (که البته از ارديبهشت ماه قطع شد). در حال حاضر، حقوق بنده ماهيانه 3 ميليون تومان است و با تمام صرفه جويي هاي ممکن، ماهيانه مبلغي هم بر روي آن اضافه مي کنيم تا زندگي کنيم.... واقعاً هدف اين طرح اين بود که با دادن 7 ميلي<ن به خانواده ما، چنين تورمي ايجاد کند که حقوق من از 1.5 به 3 ميليون افزايش کند و تازه شرايط زندگي ما سخت تر شود؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۱۵:۵۰

چراهرماه ديرتر واريز ميشه؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۱۸:۵۷

حق مردم بيش از اين چيزهاست

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۲۳:۱۴

هر ماه بايد مردم بنشيند ببينند کي يارانه واريز ميشه ... اين در شان مردم ما است؟؟ اگر قراره هر ماه واريز بشه که بايد بريزن به حساب ديگه گفتن داره؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۲۳:۱۹

با سلام من فرهنگي بازنشسته با پنج سر عائله از شهرستان کردکوي توابع استان گلستان نيز جزو کساني هستم که به دليل اختلالات اينترنتي ناخواسته از مجموع يارانه بگيران در ارديبهشت93حذف شدم.بر اين اساس ضمن پيگيري هاي مستمر سال گذشته(1393)نيز در جريان سفر رياست محترم جمهوري جناب اقاي روحاني به استان گلستان نامه اي به ستاد سامد تحويل دادم.پس از مدتي يک شماره پيگيري جهت اقدام بعدي به من داده شد.تا به اين امروز چندين بار با ستاد سامد تماس گرفتم که پاسخ دادند تا تصميم جديد دولت براساس قانون بودجه1394براي جاماندگان يارانه پارسال بايد منتظر بمانيد.به اميد ان روز.