• پنجشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94040402275
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس دادگستری آذربایجان غربی:

ورود پرونده به دستگاه قضایی 8 درصد رشد داشته است

ورود پرونده به دستگاه قضایی 8 درصد رشد داشته است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضا از مهمترین و کلیدی‌ترین دستگاه‌های برآورده کردن امنیت در جامعه است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضا از مهمترین و کلیدی‌ترین دستگاه‌های برآورده کردن امنیت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی توکل حیدری در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: نیروی انتظامی، قوه مجریه و بیشتر نهادهای مقدس کشور که عهده‌دار برقراری امنیت در جامعه هستند نمی‌توانند به تنهایی امنیت در جامعه را محقق سازند هرچند دستگاه قضا کلیدی‌ترین دستگاه در برآورده کردن امنیت در جامعه است اما برای برقراری امنیت و گسترش عدالت همه بخش‌های جامعه باید هماهنگ و همدل عمل کنند و جامعه را به سمت صلاح هدایت کنند.

وی با بیان این‌که «جایگاه و نقش قوه قضائیه در برقراری امنیت بسیار رفیع است» اظهار کرد: اگر هرج و مرج در جامعه حاکم باشد و بنا باشد این معضل را دستگاه قضایی حل و فصل نکند امنیت در جامعه از بین رفته و هیچ نهادی پاسخگوی معضل بوجد آمده نخواهد بود، باید قدر و منزلت جایگاه قضا را بدانیم.

وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) بر اهمیت دستگاه قضایی گفت: سلامت و سعادت جامعه در گرو سلامت قوه قضائیه است؛ اگر قوه قضائیه سالم باشد مطمئنا قوه مجریه و مقننه نیز سالم خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: همه مسئولان قضایی باید در جهت پیشبرد آرمان‌های امام(ره) حرکت کنند تا این آرمان‌ها به طور کامل محقق شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به کثرت پرونده‌های قضایی افزود: با وجود اینکه کثرت مراجعات و پرونده‌های قضایی مسئولین را با مشکل مواجه می‌کند اما این کثرت نشان از اعتماد و امید مردم به دستگاه قضاست.

وی درخصوص استاندارد تعریف شده برای پرونده‌های قضایی گفت: براساس استاندارد ماهانه تعداد پرونده‌های بازپرسی 90 مورد، دادگاه خانواده 140 مورد، محاکم قضایی 110 مورد، محاکم کیفری 120 مورد باید باشد که بیش از 2 برابر ظرفیت در این استان پرونده‌های قضایی رسیدگی می‌شود.

حیدری با بیان اینکه «ورود پرونده به دستگاه قضایی 8 درصد رشد داشته است» اظهار کرد: سال گذشته 401 هزار پرونده وارد دادگستری و شوراهای حل اختلاف شده که نزدیک به 404 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که «دستگاه قضایی استان با کمبود نیرو و امکانات مواجه است» افزود: باید دستگاه قضا با توجه به وضعیت موجود در جامعه از شرایط مناسبی برخوردار باشد و دولت و مجلس باید توجه بسزایی به این نهاد داشته باشند.

همچنین ابراهیم علی‌نژاد معاون فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی با بیان این‌که «اجرای عدالت و قضاوت کار بسیار دشواری است» گفت: مشکلات، فشار و تراکم کاری مسئولین قضایی استان بسیار است با تمام این اوصاف با تمام تلاش خدمت رسانی می‌کنند که نیاز است تشکیلات قضایی کشور در راستای حل مشکلات این نهاد مساعدت لازم را داشته تا مسئولین وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

دبیر ستاد بزرگداشت قوه قضائیه دادگستری آذربایجان غربی با بیان این‌که «عملیاتی کردن اخلاق و انسانیت در جامعه آرزوی هر حکومت اسلامی است» اظهار کرد: در عصر حاضر تلاش بر این است که تمام ادبیات دینی و فرهنگی و تدبیرات معمار کبیر انقلاب به تجربیات و اعمال زندگی برای نجات بشر تبدیل شود که دراین راستا باید همه با همدلی و همزبانی تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha