• شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94032312859
  • خبرنگار : 71091

اتفاقی که باعث شد ارکستر ملی دیده نشود!

اتفاقی که باعث شد ارکستر ملی دیده نشود!

در حالی که مسوولان وزارت ارشاد «برخورد فیزیکی محافظ و یا محافظان وزیر» را با تعدادی از عکاسان رسما تکذیب می‌کنند، اما در عین حال عملا تأیید می‌کنند که این برخورد فیزیکی انجام شده است، اما توسط «یکی از کارمندان حوزه روابط عمومی»!

در حالی که مسوولان وزارت ارشاد «برخورد فیزیکی محافظ و یا محافظان وزیر» را با تعدادی از عکاسان رسما تکذیب می‌کنند، اما در عین حال عملا تأیید می‌کنند که این برخورد فیزیکی انجام شده است، اما توسط «یکی از کارمندان حوزه روابط عمومی»!

به گزارش خبرنگار ایسنا، ارکستر موسیقی ملی ایران شامگاه 20 خردادماه در تالار وحدت به صحنه رفت و این اجرا میزبان مسوولانی مانند محمد جواد ظریف - وزیر امور خارجه - و علی جنتی - وزیر ارشاد- بود، اما برخورد یکی از همراهان وزیر ارشاد پیش از آغاز برنامه با عکاس‌های ایسنا و ایلنا سبب شد که خبر بازگشایی این ارکستر به رهبری فرهاد فخرالدینی در برخی رسانه‌ها و پررنگ‌تر از آن، در شبکه‌های مجازی، بازتاب داشته باشد.

حالا و در شرایطی که وزارتخانه و معاون هنری وزارت ارشاد در متن‌های جداگانه‌ای، این اتفاق را تکذیب و در عین حال تأیید می‌کنند، این پرسش پیش می‌آید که «کارمند وزارتخانه» در این جریان چه مسوولیتی داشته است که چنین برخوردی انجام دهد و در حقیقت، طرح چنین موضوعی «عذر بدتر از گناه» است، چراکه محافظ وزیر دست کم مسوولیت حفاظت از او را برعهده دارد، اما روابط عمومی چه مسوولیتی دارد؟ بخصوص وقتی رفتار شخصی یک کارمند روابط عمومی، در عمل سبب شود که دستاورد بزرگی مانند بازگشایی ارکستر ملی ایران که از جمله وعده‌های رییس‌جمهور محترم بوده، به میزان زیادی تحت تأثیر قرار گیرد و در خبرها و عکس‌ها کمتر دیده و به آن توجه شود.

بنا بر این گزارش، در متن‌های ارسالی از سوی معاون هنری وزارت ارشاد و وزارتخانه آمده است:

«علی مرادخانی که به همراه وزیر امور خارجه دکتر محمد جواد ظریف و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر علی جنتی به‌منظور افتتاح نمایشگاه "عکس‌های محمد خوشرو از بارگاه امام علی (ع)" جمعه 22 خردادماه به فرهنگسرای نیاوران آمده بود، در حاشیه این مراسم شایعات مطرح‌شده در ارتباط با درگیری تعدادی از خبرنگاران در شب اجرای ارکستر ملی با محافظین وزیر را تکذیب کرد و درباره این حادثه اظهار داشت: آن شب مسوولان زیادی همچون معاون محترم رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دیدن اجرای ارکستر ملی به تالار وحدت آمده بودند. در پایان این اجرا و به گفته شاهدان عینی یکی از کارمندان حوزه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که هیچ مسوولیتی در بخش امنیتی و حفاظتی ندارد، به این مسایل ورود پیدا می‌کند و به نام محافظان وزیر ارشاد اقدام به برخورد با تعدادی از خبرنگاران می‌کند. همه کسانی که آشنا به این مسایل هستند و با جناب وزیر از نزدیک برخورد داشته‌اند می‌دانند که محافظان آقای جنتی به این مسایل ورود پیدا نمی‌کنند و همیشه احترام خبرنگاران را به بهترین شکل ممکن حفظ می‌کنند.

در واقع محافظان ایشان جزو با اخلاق‌ترین و کارآمدترین محافظان مقامات کشوری هستند و به نظر من برای این‌که حقی از این عزیزان ضایع نشود این موضوع حتما باید شفاف‌سازی شود تا برای همگان مشخص شود که این اتفاق از طرف محافظان محترم وزیر نبوده است.»

وی در ادامه افزوده است: «طی صحبت‌هایی که با چند نفر داشته‌ام متوجه شدیم شخص مذکور از روابط عمومی وزارت آمده بود که از این موضوع بسیار متأسفم و امیدوارم در آینده دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.»

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شامگاه گذشته در متن جداگانه‌ای که منتشر کرد، ضرب و شتم خبرنگاران را از سوی محافظ وزیر تکذیب، ولی در عین حال تأیید کرده است: فرد مورد ادعای رسانه‌ها که عکاسان را مورد ضرب و شتم قرار داده، یکی از کارکنان وزارت متبوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۳۷

همين؟ پس توبيخ کتبي، تذکر؟ هيچ چي؟ اين حرکت بيشتر بي احترامي به وزير است تا به خبرنگاران. چون اينطور تصور مي شود در وزارتخانه آدم با جربزه پيدا نمي شود جلوي رفتار خودسرانه برخي پرسنل را بگيرد.