• پنجشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۲:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 94032111880
  • منبع : نمایندگی همدان

دانش‌آموزانی که قربانی اصرار خانواده‌ها می‌شوند

دانش‌آموزانی که قربانی اصرار خانواده‌ها می‌شوند

ایسنا/همدان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان اصرار خانواده‌ها برای شروع تحصیل دانش‌آموزان دیرآموز در مراکز عادی را بسیار نادرست و جفا در حق دانش‌آموز دانست.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان اصرار خانواده‌ها برای شروع تحصیل دانش‌آموزان دیرآموز در مراکز عادی را بسیار نادرست و جفا در حق دانش‌آموز دانست.

"حسین بهرامی‌نوید" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: طرح سنجش سلامت ذهنی، جسمی و عاطفی دانش‌آموزان از 18 خرداد سال‌جاری آغاز شده و دانش‌آموزان دیرآموز و آن‌هایی که نمی‌توانند در کنار سایر بچه‌ها آموزش ببینند، به مراکز استثنایی معرفی می‌شوند و بهتر است خانواده‌ها به جای پافشاری برای بردن فرزندانشان به مراکز عادی موضوع را قبول کنند چراکه خود دانش‌آموز از این موضوع متضرر می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزی که باید در مرکز استثنایی تحصیل کند اگر به مدارس عادی ورود یابد نسبت به سایر دانش‌آموزان عقب‌تر بوده و همیشه مورد تحقیر و تمسخر سایر دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

بهرامی‌نوید تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی تا پایان خرداد نیز ادامه داشته و طرح سنجش سلامت که از 18 خرداد آغاز شده کمی به طول می‌انجامد و بعد از اتمام این طرح تعداد دانش‌آموزان در سایت سناد ثبت می‌شوند.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ یک از دانش‌آموزان نامشان در سیستم سناد ثبت نشده اما پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی امسال 29 هزار و 500 نفر باشد.

بهرامی‌نوید با بیان اینکه طرح سنجش سلامت توانایی دانش‌آموز در تحصیل را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، گفت: دانش‌آموزانی که کمی دیرتر از دانش‌آموزان عادی یاد می‌گیرند برای ثبت‌نام به مدارس عادی معرفی می‌شوند اما این دانش‌آموزان نیز باید در ساعات غیرمدرسه در مراکز اختلال یادگیری حضور یابند تا بتوانند سطح خود را به دانش‌آموزان عادی برسانند.

وی تاکید کرد: بر اساس تشخیص کارشناسان معرفی دانش‌آموزان به مراکز استثنایی به نفع خودشان است، در غیر این صورت متضرر می‌شوند و نمی‌توانند در طول تحصیل موفق شوند.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: در برخی موارد با پافشاری خانواده‌ها برای انتقال دانش‌آموز به مدارس عادی مواجه می‌شویم در حالیکه بهتر است خانواده‌ها دیرآموز بودن فرزندانشان را بپذیرند و اجازه دهند تا دانش‌آموز مطابق با ذهن و میزان توانایی‌اش ادامه تحصیل دهد.

بهرامی‌نوید یادآور شد: شاید روزهای اول تحصیل دانش‌آموز در مرکز استثنایی، برای خانواده‌ها سخت باشد اما بعد از گذشت یک هفته برایشان عادی ‌می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزی که در کنار سایر دانش‌آموزان احساس ناتوانی کند دچار مشکل عاطفی شده و گوشه‌گیری را در پیش می‌گیرد درحالیکه اگر خانواده‌ها از این موضوع آگاهی داشته باشند با رضایت‌خاطر فرزندانشان را به مراکز استثنایی می‌فرستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha