• دوشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۱:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 94021407398
  • منبع : نمایندگی خوزستان

احتمال نجات رسول از قصاص

احتمال نجات رسول از قصاص

ایسنا/خوزستان وکیل مدافع رسول حلومی گفت: با توجه به اینکه حکم قصاص رسول متوقف شده است، در صورت احراز عدم رشد عقلی رسول می‌توان از قصاص وی جلوگیری کرد.

وکیل مدافع رسول حلومی گفت: با توجه به اینکه حکم قصاص رسول متوقف شده است، در صورت احراز عدم رشد عقلی رسول می‌توان از قصاص وی جلوگیری کرد.

فرخ فروزان کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، با اشاره به ادامه روند پرونده رسول اظهار کرد: پس از اینکه سال گذشته دیوان عالی کشور داوری پرونده رسول را پذیرفت، در حال پیگیری بررسی‌ها برای اثبات عدم رشد عقلی قاتل در زمان وقوع جرم هستیم.

وی افزود: خانواده مقتول شرایطی را برای عدم قصاص رسول حلومی تعیین کرده بودند که تعدادی از آنها توسط خانواده رسول فراهم شده است. خوشبختانه دیوان عالی کشور، اعاده دادرسی پرونده را پذیرفته و سایر خبرها در ادامه بررسی پرونده متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، رسول حلومی، جوانی که به جرم ارتکاب قتل در سال 88 در خرمشهر و با صدور حکم قصاص چندین بار تا پای چوبه دار رفته، همچنان در انتظار رهایی است. دی سال گذشته، پس از اینکه اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور پذیرفته شد، برای رسیدگی مجدد به پرونده، حکم اعدام متوقف شد.

در این زمینه، وکیل رسول به ایسنا گفته بود: براساس ماده 91 قانون جدید مجازات اسلامی که در اردیبهشت​ سال 92 به تصویب رسید و به دلیل اینکه رسول در زمان حادثه زیر 18 سال داشت، حکم، متوقف و پرونده به شعبه هم​عرض تحویل داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۲:۴۶

اينا همش به خاطر ضعف در قوانينه... چرا بايد خانواده مقتول خانواده رسول رو آواره کنند با اين حال طلب ديه 350 ميليوني کنند. اگر آنها خون بها هم بخواهند ديگر اين آخر بي انصافي است.... هر چي بود دعواي بچه گانه يا قتل عمد، پدر و مادر و برادر رسول که بي گناهند. چرا کمي عادلانه تر به کنکاش ماجرا نمي پردازند؟