• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94020905558
  • منبع : مطبوعات

عضو کمیسیون امنیت ملی:

برگزاری کنگره شهدای ترور، هشداری به سازمان دیدبان حقوق‌بشر است

برگزاری کنگره شهدای ترور، هشداری به سازمان دیدبان حقوق‌بشر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مبارزه با تروریسم مربوط به منطقه خاصی نیست و همه کشورها باید نقش مؤثری در این مسئله داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مبارزه با تروریسم مربوط به منطقه خاصی نیست و همه کشورها باید نقش مؤثری در این مسئله داشته باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدحسن آصفری درباره دومین کنگره بین المللی 17000 شهید ترور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، یکی از قربانیان تروریسم است و اقشار مختلف مردم طی سال‌های پس از انقلاب به دست جریانات تروریستی و با حمایت آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند.

وی افزود: بیشترین آسیب را از ترور و تروریست‌ها ما دیده‌ایم و در عین حال برای مبارزه با این پدیده شوم نیز هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرده‌ایم؛ اما امروز شاهدیم که بعضی از کشورهایی که داعیه‌دار حمایت از حقوق‌بشر هستند، جریانات تروریستی را تجهیز، مسلح و حمایت کرده و هم نام آن‌ها را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج می‌کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای حضور خودشان در منطقه ایجاد ناامنی می‌کنند تا در زیر چتر این ناامنی‌ها حضور خود را در منطقه گسترش دهند.

وی ادامه داد: امروز برگزاری کنگره شهدای ترور و یادمان این شهدای مظلوم می‌تواند هشدار و پیامی به مجامع بین‌المللی از جمله سازمان دیدبان حقوق‌بشر باشد تا حقوق کشورهایی که بیشترین آسیب را از این مسئله دیده‌اند، استیفا کنند و نباید در برابر این موضوع بی‌تفاوت باشند بلکه کشورهایی که از حوادث و جریانات تروریستی ضربه خورده‌اند به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کنند تا نسبت به برخورد و محاکمه جنایت‌کاران و حامیان آن‌ها اقدام قانونی صورت گیرد.

آصفری در پایان یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی‌های برگزاری کنگره شهدای ترور این است که برگزاری این گردهمایی بین‌المللی، در شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و زنده‌نگه‌داشتن یادوخاطره شهدای ترور بسیار مؤثر بوده و شعار ایران قربانی تروریسم را با صدایی رسا به گوش جهانیان خواهد رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha