• یکشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94030301237
  • منبع : مطبوعات

حسین شیخ‌الاسلام:

ایران به‌دنبال تبیین مرز بین مقاومت و تروریسم است

ایران به‌دنبال تبیین مرز بین مقاومت و تروریسم است

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: برگزاری دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور در تهران نقش به‌سزایی در شفاف و روشن‌نگاه‌داشتن مرز بین مقاومت و تروریسم دارد.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: برگزاری دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور در تهران نقش به‌سزایی در شفاف و روشن‌نگاه‌داشتن مرز بین مقاومت و تروریسم دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حسین شیخ‌الاسلام با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور اظهار کرد: در مجامع بین‌المللی با نوعی حقه‌بازی برای ارائه تعریف و الگویی یکسان از تروریسم و مقاومت مواجهیم.

وی گفت: براساس منشور سازمان ملل و کنوانسیون‌های بین‌المللی، مقاومت حق مشروع کشورهای تحت اشغال است.

وی با تبیین معنای تروریسم به تشریح انواع تروریسم پرداخت و افزود: ‌در همان منشورها و کنوانسیون‌های بین‌المللی تعریف تروریسم نیز مشخص و محکوم است. تروریسم یعنی ایجاد رعب و وحشت با وسایل گوناگون جهت رسیدن به اهداف سیاسی نامشروع. تروریسم بر دو نوع است؛ شخصی‌سازمانی و دولتی که متاسفانه صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان غربی این رژیم منحوس از هر دو نوع استفاده کرده و می‌کنند.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی این سیاست را ریشه در زمان اشغال افغانستان از سوی اتحادیه جماهیر شوروی دانست و خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها گروه‌های تندروی غیرقابل کنترلی را از قبل از اشغال سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان و اعلام رژیم منحوس نامشروع خود، فعال کردند. آن‌ها از تجربه اتحادیه جماهیر شوروی استفاده کردند.

وی یادآور شد: سران صهیونیست در آن مقطع از تروریست‌های شخصی و سازمانی بیشترین بهره را بردند. آن‌ها به‌قصد تشکیل رژیم نامشروع خود، از اشخاص و سازمان‌های تروریستی بهره فراوانی بردند و البته پس از به قدرت‌رسیدن و اعلام رژیم نامشروع اسرائیل برای گسترش دامنه حکومت خود، استفاده از ساختارهای تروریستی را توسعه دادند و تروریسم دولتی را در قالب نهادهای امنیتی و اطلاعاتی فعال کردند و به دامنه اقدامات تروریستی خود رسمیت و توسعه بیشتری دادند.

وی با اشاره به حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری‌ رژیم صهیونیستی از ساختارهای تروریستی داخلی و خارجی گفت: صهیونیست‌ها با در اختیار داشتن بودجه، امکانات و اطلاعات نخبگان کشورهای مختلف به‌ویژه نخبگان جمهوری اسلامی ایران را جمع‌آوری می‌کنند و اهداف ضدبشری و غیرانسانی خود را پیاده و به این کار غیرانسانی خود مباهات می‌کنند.

معاون اسبق امور عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه یادآوری کرد: از زمان اشغال افغانستان به‌دست کمونیست‌های اتحادیه جماهیر شوروی تاکنون، بین دفاع از سرزمین و تروریسم خلط و تداخل ایجاد شد تا سیاست‌های تجاوزگرانه کشورهای قدرتمند به کرسی بنشیند.

وی از عزم مستمر ایران برای نهادینه‌کردن مرز بین مقاومت و تروریسم سخن گفت و افزود: جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مردم‌سالار، آزادی‌خواه و قربانی ترور و ترویسم به صورت طبیعی در تلاش هستند از خدشه واردشدن به واژه مقاومت و دفاع از سرزمین جلوگیری کنند و اجازه ندهند سیاست‌مداران صهیونیست و حامیان غربی آن‌ها به اهداف شوم خود برسند.

وی روشن‌ماندن مرز تروریسم و مقاومت بسیار مهم است به‌ویژه آن‌که تروریسم مدت‌هاست به عنوان وسیله و ابزاری برای پیشبرد اهداف کشورهای قدرتمند و برخی کشورهای منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون اسبق امور عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با ابراز تاسف گفت: برخی کشورهای منطقه مدت‌هاست با تبعیت از صهیونیست‌ها و کشورهای غربی به‌ بهانه‌های مختلف و به شیوه‌های گوناگون از اقدامات تروریستی در سوریه، لبنان، عراق و یمن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha