• یکشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 94012307941
  • خبرنگار : 71121

لغو تحریم‌های ایران باعث کاهش قیمت نفت نمی‌شود

لغو تحریم‌های ایران باعث کاهش قیمت نفت نمی‌شود

نایب رییس دپارتمان ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای گفت: لغو تحریمهای غرب علیه ایران روی عرضه نفت این کشور تاثیر نخواهد داشت و همچنین روی قیمت نفت تاثیر منفی نمی‌گذارد.

نایب رییس دپارتمان ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای گفت: لغو تحریمهای غرب علیه ایران روی عرضه نفت این کشور تاثیر نخواهد داشت و همچنین روی قیمت نفت تاثیر منفی نمی‌گذارد.

به گزارش ایسنا، الکساندر شاروف به پایگاه خبری ترند گفت: نباید انتظار داشته باشیم پس از لغو تحریمها، مقادیر زیادی از نفت ایران روانه بازار جهانی می‌شود.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: قرار نیست ظرفیت میادین خالی نفت در ایران افزایش پیدا کند.

وی گفت:‌ بنابراین به لحاظ فیزیکی نمی‌تواند مقادیر زیادی از نفت ایران به بازار سرازیر شود و نفت انبار شده به احتمال زیاد روانه اروپا خواهد شد.

شاروف گفت: تخفیف‌های ایران به چین برای صادرات نفت مشخصا کاهش خواهد یافت. من تصور می کنم ایران مقادیر بیشتر نفت خود را به ایتالیا، یونان و دیگر کشورهای اروپایی و احتمالا آفریقای جنوبی صادر خواهد کرد.

وی گفت: لغو تحریم‌ها به این معنی نیست که ایران فورا شروع به تولید نفت در تمام میادین خود و صادرات آن خواهد کرد.

شاروف تاکید کرد که لغو تحریمهای اعمال شده علیه ایران تنها یک نتیجه خواهد داشت و آن این است که داراییهای ایران در خارج از کشور آزاد می‌شود. درباره عرضه نفت معتقدم ایران به تدریج عرضه نفت به اروپا را افزایش خواهد داد.

وی همچنین درباره قیمت نفت گفت: این یک مساله دشوار است، اما فکر می‌کنم قیمت‌ها افزایش خواهد یافت و تحولات در یمن نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

1+5 و ایران هفته گذشته بر سر چارچوب توافق هسته ای به تفاهم رسیدند. ایران و قدرت های جهانی قصد دارند تدارکات برای توافق نهایی هسته ای را تا 30 ژوئن به پایان برسانند.

در عوض تمام تحریمه علیه ایران در صورت پایبندی تهران به توافقات حاصل شده لغو خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha