• شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94012207042
  • خبرنگار : 71474

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری مطرح کرد

پیش بینی رشد 5 تا 10 درصدی ترانزیت در سال 94

پیش بینی رشد 5 تا 10 درصدی ترانزیت در سال 94

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از هدفگذاری رشد پنج تا 10 درصدی رشد ترانزیت در سال 1394 خبر داد.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از هدفگذاری رشد پنج تا 10 درصدی رشد ترانزیت در سال 1394 خبر داد.

محمدجواد عطرچیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب تصریح کرد: سازمان راهداری کشور به طور معمول در برنامه‌های سالانه خود میزانی از رشد را برای ترانزیت درسال آینده در نظر می گیرد که البته میزان این رشد و نحوه تحقق آن به شرایط اقتصادی کشور بستگی بالایی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بحث لغو تحریم ها و افزایش توان تجاری ایران رشدی که برای ترانزیت در نظر گرفته شده بین پنج تا 10 درصد است که البته ما امیدواریم با اقدامات صورت گرفته رشد 10 درصدی تحقق یابد. زیرا در سال 93 و با وجود برخی محدودیت‌ها توانستیم رشد ترانزیتی بیش از شش درصد را ثبت کنیم که این رقم می‌تواند در سال 94 افزایش یابد.

عطرچیان درباره برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه و بهبود شرایط پایانه‌های مرزی کشور نیز اظهار کرد: با توجه به این که تقریبا تمامی محورهای عمرانی در پایانه های مرزی ایران به پایان رسیده و بسیاری از آن‌ها در شرایط عادی کار به سر می برند می توان گفت که تمامی مرزهای کشور در سال 94 به روی محموله های ترانزیتی باز هستند و با حداکثر توان خود کار می کنند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره آخرین وضعیت بهسازی مسیرهای زمینی منتهی به مرزهای کشور نیز گفت: با توجه به این که بعضی از مرزهای پرتردد ما هنوز از نظر نحوه دسترسی به جاده‌های بزرگ کشور مشکل و محدودیت دارند در سال جاری تلاش خواهیم کرد با در نظر گرفتن منابع اعتباری لازم و اختصاص آن‌ها به پروژه‌های مهم مطرح شده در پایانه های مرزی راه‌های موجود دراین مسیرها را گسترش داده و بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین مباحث مطرح شده در این حوزه بحث دو بانده کردن مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی است که در صورت تکمیل منابع مالی لازم می تواند در سال جاری به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته و امکان تردد کامیون ها را در محدوده مرزها به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

عطرچیان همچنین از ادامه طرح محوطه سازی در پایانه‌های مرزی ایران خبر داد و گفت: با توجه به این که مرزها در راس بازارهای اقتصادی قرار دارند می توان برای آن ها ظرفیت های بالقوه فراوانی در حوزه بازارهای جانبی در نظر گرفت از این رو طرح محوطه سازی و بهبود شرایط مرزهای ایران از سال ها قبل در دستور کار قرار گرفته است که امید داریم این طرح ها در سال جاری به موفقیت های قابل توجهی دست یابد.

به گزارش ایسنا، طبق آمار سازمان راهداری کشور ترانزیت ایران در سال 1393 رشدی 6.2 درصدی را ثبت کرد که با توجه به مشکلات و محدودیت های اقتصادی پیش آمده در مسیر تجاری ایران و ترکیه رقمی قابل توجه بود. بناست پس از سفر رییس جمهوری ترکیه به ایران و افزایش حجم روابط تجاری دو کشور این رقم به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha