• چهارشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 94011905545
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی تهران

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره):

"در حاشیه" اعتبار پزشکان را به بازی گرفته است

"در حاشیه" اعتبار پزشکان را به بازی گرفته است

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سریال کمدی "در حاشیه" که به تازگی از شبکه سه سیما در حال پخش است، اظهار کرد: نباید طنز را با تمسخر، توهین و تحقیر قشرهای مختلف اشتباه گرفت، متاسفانه این سریال اعتماد و اعتبار پزشکان را به بازی گرفته است.

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سریال کمدی "در حاشیه" که به تازگی از شبکه سه سیما در حال پخش است، اظهار کرد: نباید طنز را با تمسخر، توهین و تحقیر قشرهای مختلف اشتباه گرفت، متاسفانه این سریال اعتماد و اعتبار پزشکان را به بازی گرفته است.

دکتر ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه سریال کمدی "در حاشیه" که به تازگی از شبکه سه سیما در حال پخش است، اظهار کرد: ساخت سریال‌های طنز و کمدی کاری ارزشمند است، اما نباید طنز را با تمسخر دیگران به اشتباه گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: قشرهای مختلف نباید خود را در انجام کارهای طنز مستثنی کنند که در این صورت طنز ساخته نمی‌شود، اما طنز با تمسخر، توهین و تحقیر قشرهای مختلف، متفاوت است.

وی با تاکید به اینکه سریال‌های شب‌های برره و قهوه تلخ مهران مدیری از کارهای کمدی ارزشمند کشور است، اما سریال "در حاشیه" از سریال‌های کمدی ضعیفی که تاکنون ساخته شده است نیز ارزش کم‌تری در رسانه ملی دارد، تصریح کرد: رشته پزشکی و قضاوت از مشاغل ارزشمندی هستند که حرمت زیادی در تمام جوامع دارند، بنابراین باید احترام آن‌ها در جامعه حفظ شود.

این متخصص گوش، گلو و بینی با اشاره به اینکه امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی و مسائل اجتماعی نوعی بدبینی در جامعه حاکم است که ساخت این سریال‌ها می‌تواند این بدبینی را تشدید کند، اظهار کرد: برای ایجاد اعتماد میان مردم زمان طولانی لازم است، اما در یک زمان کوتاه می‌توان این اعتماد را از بین برد. بنابراین مورد تمسخر قرار دادن پزشکان کشور موجب از بین رفتن اعتماد مردم به این قشر زحمتکش می‌شود.

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) یادآور شد: مهران مدیری در سریال "در حاشیه" نقش یک پزشک فریب‌کار و مهران غفوریان نقش یک پزشک بی‌سواد را بازی می‌کنند. تمرکز این سریال بر جنبه‌های منفی مسائل پزشکی است و در بین پزشکان این سریال پزشک زحمتکش، مسئولیت‌پذیر و با سوادی دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است تعدادی خطا در رشته پزشکی وجود داشته باشد که این مسئله امر بسیار طبیعی است، بیان کرد: عمده پزشکان کشور با سواد و مسئولیت‌پذیر هستند و تخریب شخصیت پزشکان کشور در سریال‌های تلویزیون امری غلط است.

رزم‌پا خاطرنشان کرد: ایران دارای بهترین کیفیت پزشکی است و شاید تنها تفاوت کیفیت پزشکی کشور با کشورهای پیشرفته جهان تجهیزات پزشکی باشد که علت عمده این مسئله هم وجود تحریم‌هاست.

استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به اینکه پزشکان ایران دارای استعداد، هوش و مهارت‌های زیادی هستند، اظهار کرد: در برخی از موارد پزشکان کشور توانسته‌اند با کمترین تجهیزات جان بسیاری از افراد را نجات دهند و دنیا را شگفت‌زده کنند. همچنین پزشکان کشور در دوران جنگ تحمیلی جان بسیاری از افراد را بدون امکانات و با کمک خداوند نجات دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۲

" ايران داراي بهترين کيفيت پزشکي است و شايد تنها تفاوت کيفيت پزشکي کشور با کشورهاي پيشرفته جهان تجهيزات پزشکي باشد که علت عمده اين مسئله هم وجود تحريم‌هاست. " برادر اولا مردم بايداز کيفيت پزشکي راضي باشند نه ما!ثانيا مشکل پزشکي اين مردم به کمبود تجهيزات پزشکي ربطي ندارد!!! بلکه ناشي از فقر واختلاف طبقاتي عميق است.ثالثا اين سريال بخشي از فاجعه انساني موجود در ساختار پزشکي کشور را نشان ميدهد وانتقاد ونقد درمورد هرصنفي بايدآزاد باشد.