• سه‌شنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94011805301
  • خبرنگار : 71404

خاطرات خسرو فرخزادی پیش از درگذشت ناگهانی + صوت

خاطرات خسرو فرخزادی پیش از درگذشت ناگهانی + صوت

رادیو در نخستین روزهای سال یکی دیگر از هنرمندانش را از دست داد؛ خسرو فرخزدای که به واسطه‌ی بازی در سریال‌های تلویزیونی به لحاظ چهره برای بسیاری شناخته شده است، بر اثر یک تصادف و به صورت ناگهانی در حالی که هنوز بازی‌اش در سریال تاریخی «معمای شاه» به پایان نرسیده بود، جانش را از دست.

رادیو در نخستین روزهای سال یکی دیگر از هنرمندانش را از دست داد؛ خسرو فرخزدای که به واسطه‌ی بازی در سریال‌های تلویزیونی به لحاظ چهره برای بسیاری شناخته شده است، بر اثر یک تصادف و به صورت ناگهانی در حالی که هنوز بازی‌اش در سریال تاریخی «معمای شاه» به پایان نرسیده بود، جانش را از دست.

سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا به بهانه‌ی درگذشت این هنرمند فقید گفت‌وگویی از او را منتشر می‌کند.

فرخزادی در این گفت‌وگو که به تهیه‌کنندگی فریبرز گلبن و سردبیری اکبر نیک‌آیین انجام شده، به بیان خاطراتش از رادیو و نحوه ورود و همکاری با این رسانه می‌گوید.

مرحوم خسرو فرخ‌زادی در گفت‌وگویی که با فریبرز گلبن و اکبر نیک‌آیین داشت، اعلام کرد که حالش خوب است و خدا را شکر مشکلی ندارد و همچنان مشغول کار است.

آنچه در زیر می‌خوانید گفت‌و گوی مختصری از زنده‌یاد خسرو فرخزادی است که در یادنامه رادیو ثبت شده است:

فرخزادی ابتدا درباره ورودش به رادیو بیان کرد: سال 1345 به رادیو آمدم و فکر می‌کنم آن موقع 29 یا 30 سال داشتم و الان 73 سالم شده است. آن زمان آقای عبدالحسین فهیم که از تهیه‌کنندگان خوب رادیویی بودند با من همکلاسی بود و در دانشکده هنرهای زیبا در رشته تئاتر با یکدیگر درس می‌خواندیم، ایشان بود که مُعرف من در رادیو بودند که در حال حاضر هم در کشور آمریکا استاد دانشگاه هستند. آن زمان من به عنوان بازیگر وارد رادیو شدم.

زنده‌یاد فرخزادی در ادامه گفت‌وگوی خود در پاسخ به اینکه آیا پیش از اینکه وارد رادیو شود، آموزش رادیویی را گذرانده بود؟ خاطرنشان کرد: آن زمان که ما در دانشکده بودیم چندین نمایش صحنه‌ای بازی کردیم و با رموز بازیگری کاملا آشنا بودیم البته ناگفته نماند که بازیگری در رادیو خیلی سخت‌تر است. ما آن زمان در برنامه جوانان مشغول به کار شدیم و بعد از آن شورای رادیو یک امتحانی از ما گرفت که من به همراه آقای دکتر ناصر آقایی در امتحان قبول شدیم، سپس از ما مصاحبه گرفتند و توانستیم به عنوان بازیگر در رادیو فعالیت داشته باشیم و پس از آن بازیگر داستان شب شدیم.

این بازیگر تازه درگذشته‌ی رادیو، همچنین در صحبت‌هایش اعلام کرد که حدود 10 سال در رادیو کار بازیگری انجام داد و پس از اینکه رادیو و تلویزیون ادغام شد از آن‌ها تست کارگردانی نمایشنامه گرفتند و از آن پس بود که به عنوان کارگردان در رادیو فعالیت داشت و توانست موفق شود.

وی همچنین اظهار کرد: بعد از اولین تستی که برای کارگردانی نمایشنامه از ما گرفتند، کارگردان ثابت «تئاتر برنامه دوم» به شکل تک نفره شدم و گاهی هم «داستان شب» را کارگردانی می‌کردم. در کل طی پنج الی شش سال حدود 400 نمایشنامه برای «تئاتر برنامه دوم» رادیو ضبط کردم.

زنده‌یاد خسرو فرخ‌زادی در بخشی دیگر از گفته‌هایش در پاسخ به اینکه برجسته‌ترین نمایشنامه‌ای که طی این سال‌ها کارگردانی کرده بود چه نام داشت؟ گفت: نمایشنامه «اتلو» برجسته‌ترین کارم در این سال‌ها بود که شاید باور نکنید آقای مظفر مقدم که تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده داشت، بازیگر اصلی بود. من خارج از رادیو هم برای تلویزیون کارگردانی می‌کردم و گاهی ایشان در تئاترها به من کمک می‌کرد و با من همکاری می‌کرد. آخرین استفاده‌ای هم که از او داشتم نمایش «اتلو» بود که با هم همکاری کردیم.

به گزارش ایسنا، خسرو فرخزادی - بازیگر تلویزیون و رادیو - عصر روز دوشنبه (17 فروردین ماه) در یک حادثه رانندگی درگذشت. مرحوم فرخزادی متولد سال 1318 بود و در سریال تاریخی در حال ساخت «معمای شاه» بازی داشت. از دیگر کارهای او می‌توان به سریال‌های «روزهای زندگی» و «آیینه» اشاره کرد. فرخزادی از کارگردانان و بازیگران پیشکسوت نمایش‌های رادیویی بود.

پیکر این هنرمند پیشکسوت فردا ساعت 12 و 30 دقیقه از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود.

صوت این گفت‌وگو از طریق فایل زیر قابل دسترسی است:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha