• یکشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۱:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94011603416
  • خبرنگار : 71442

مهران مدیری به حاشیه‌ها پایان می‌دهد؟

مهران مدیری به حاشیه‌ها پایان می‌دهد؟

به‌رغم حاشیه‌هایی که سریال مهران مدیری از همان ابتدا با آن دست به گریبان بود، این سریال به آنتن رسید، اما حالا با وجود پخش 10 قسمت، سریال «در حاشیه» بار دیگر دچار حاشیه شد و این بار سازمان نظام پزشکی هشدارهایی را نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی مطرح کرد.

به‌رغم حاشیه‌هایی که سریال مهران مدیری از همان ابتدا با آن دست به گریبان بود، این سریال به آنتن رسید، اما حالا با وجود پخش 10 قسمت، سریال «در حاشیه» بار دیگر دچار حاشیه شد و این بار سازمان نظام پزشکی هشدارهایی را نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی مطرح کرد.

اما اینطور که عنوان می‌شود سریال «در حاشیه» قرار است تا قسمت سی‌ام، بخش‌های بیمارستانی خود را به اتمام برساند و به نوعی به فشارها و حاشیه‌هایی که با آن مواجهه شده، پایان دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، مجموعه «درحاشیه»ی مهران مدیری که پیش از این با عنوان «اتاق عمل» شناخته می‌شد‌، پس از پشت سر گذاشتن توقفی سه ماهه، مجددا با شرط‌ و شروطی کار تولید خود را از سر گرفت. از جمله‌ی این شروط می‌توان به بیشتر شدن سکانس‌های مربوط به دکترهایی با شخصیت‌های مثبت به هنگام بازنویسی فیلمنامه سریال اشاره کرد.

حال به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران این مجموعه به جهت فشارهایی که همچنان بر روی این مجموعه وجود دارد، تصمیم گرفته‌اند بخش‌های تخلفات بیمارستانی و همچنین بخش‌های مربوط به بیمارستان را تا قسمت سی‌ام جمع کنند و به حاشیه‌های اصلی این مجموعه مبنی بر هشدارهای سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت پایان دهند.

فاز اول مجموعه «در حاشیه» در 35 قسمت است و قبل از ماه رمضان پخش تلویزیونی آن به پایان می‌رسد. پیش از این علی اصغر پورمحمدی در بازدید از مجموعه «درحاشیه» نیز عنوان کرده بود فاز اول سریال طنز «در حاشیه» قرار است تا قبل از ایام رمضان در 35 قسمت به پخش تلویزیونی برسد.

پس از قسمت سی‌ام هم این سریال با وجود شخصیت‌هایی که خلق کرده است داستان خود را ادامه می‌دهد.

***

سریال در حاشیه

اما پیش از هشدارهای رییس کل سازمان نظام پزشکی که پس از تعطیلات نوروزی مطرح شد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در نامه‌ای به رییس صدا و سیما دغدغه‌های خود را درباره پخش سریال جدید مهران مدیری با عنوان «در حاشیه» بیان کرده بود.

هر چند مجددا در نامه‌ای توضیح داده شد شد وزیر بهداشت تنها دغدغه‌های خود را از پخش این سریال مطرح کرده و هیچ درخواستی مبنی بر جلوگیری از پخش این سریال در نامه مذکور مطرح نشده است.

معاون سیما نیز در نامه‌ای در پاسخ به نامه وزیر بهداشت با بیان این مطلب که ‌هرگز نباید در روند اعتلای سلامت اختلالی پیش بیاید، عنوان کرده بود: یکی از نیازهای جامعه، نشاط و بهجت درونی است. رسانه ملی بر اساس وظیفه خود ملزم است که زمینه‌های نشاط و آرامش را با استفاده از زبان طنز، با رعایت و حفظ ارزش‌ها فراهم کند. در استفاده از قالب طنز، مسایل مختلف اجتماعی به صورتی بازگویی می‌شود که «موضوع» مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، سریال «در حاشیه» در 90 قسمت به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی در حال تولید است.

داستان «در حاشیه» درباره‌ی اتفاقاتی است که در یک بیمارستان رخ می‌دهد. بینندگان در این سریال با حضور شخصیت‌های پزشک، بیمار، پرستار و ... شاهد موقعیت‌های طنزی هستند که در بیمارستان رخ می‌دهد.

مهران مدیری، کارگردان مجموعه طنز «در حاشیه» نیز پیش از این درخصوص این مجموعه بیان کرده بود: طنز و کمدی در ذات خود ماهیت ویژه‌ای دارد و تعبیرهای متفاوتی از آن برداشت می‌شود. در نگارش این مجموعه طنز ما در خلق شخصیت‌های داستان سعی کردیم تا با ظرافت و مهارت خاصی موضوعات را مطرح کنیم تا حساسیت ایجاد نشود. چهار شخصیت اصلی داستان ما پزشکان این بیمارستان هستند که هر کدام شخصیت ویژه‌ای دارند؛ برای مثال دکتر با وجدان و آرمانگر، دکتر متخلف و... از شخصیت‌های این سریال هستند. 30 درصد از شخصیت‌های ما در این مجموعه پزشکان و پرستاران متعهد و با وجدان هستند و ما سعی داریم پیام‌های مختلف این مجموعه را در کنار انتقادات مطرح کنیم که با نگاه طنز آمیخته شده است.

سیامک انصاری‌، سپند امیرسلیمانی‌، علی اوجی،‌ لیلا ایرانی‌، پوریا ایرائی‌، شراره ارمغانی‌، تینا اسدی‌، بهناز توسلی‌، فرزانه تفرشی‌، فلامک جنیدی‌، جوانه دلشاد‌، سید جواد رضویان، آذین رئوف،‌ سحر ذکریا‌، نادر سلیمانی‌، ماندانا سوری‌، شادان شهیدی‌، یوسف صیادی‌، الیکا عبدالرزاقی‌، گل‌ناز عباسی‌، مهران غفوریان‌، رضا فیض نوروزی‌، نیما فلاح‌، شبنم فرشادجو،‌ عارف لرستانی‌، علی لک پوریان‌، مهران مدیری‌، دریا مرادی دشت‌، رضا نیک خواه‌، رامین ناصر نصیر‌، سام نوروزی‌، سحر ولدبیگی‌، محمدرضا هدایتی‌، فاطمه هاشمی‌، ساعد هدایتی و نصرالله رادش از بازیگران سریال طنز «در حاشیه» هستند.

مهدی ژوله و الهه زارع‌نژاد و ... تیم نویسندگی این سریال را شامل می‌شوند که این گروه زیر نظر مهران مدیری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۷:۱۱

هرکس فقط يک بار پاش به بيمارستان و محضر دکترها باز شده باشه متوجه ميشه که اين سريال چيزي جز حقيقت نيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۷:۱۳

مهران مديري واس ماس يعني ماس ماست افتاد دکي

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۷:۲۰

سلام. پزشکان به خودشون شک دارن. برخی ديگه دستشون پيش مردم رو شده. همه پزشکان نه اما متاسفانه اکثرشون فقط فکر پر کردن جيب خودشونن و اهميتي براي بيمار قائل نيستن اينو ديگه همه مي دونن.پزشکها به جاي ترس از سريال اقاي مديري به خودشون بيان و خودشونو اصلاح کنن

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۱:۴۹

مردم بيچاره که صدايشان به جايي نمي‌رسد اگر برنامه طنزي هم کنايه‌اي به بخشي از اصناف که عملکرد آنها براي مردم واضح است از جمله تخلفات پزشکان و بيمارستانها بزند، نتيجه‌اش تهديد و تهديد و تهديد است. واقعا براي اين مردم دلم مي‌سوزد که چاره‌شان سوختن و ساختن است!! مگر سريال مديري دروغ است؟ مگر داروها را به واسطه قرارداد پزشکان با داروخانه‌هاي متخلف به مردم تحميل نمي‌کنند آن هم با قيمتهاي گزاف! مگر ما از اين دسته پزشکان نداريم که هر بلايي مي‌خواهند بر سر مردم مي‌آورند؟!!

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۱:۵۱

در بين پزشكان ايراني انسانهاي شريفي وجود دارند و همين طور انسانهاي بد در اين سريال نيز هم انسان شريف وجود دارد هم بد . در اروپا وآمريكا در سريال رييس جمهور و سناتور و پليس به بدترين شكل تمسخر مي شوند كسي حرف نمي زند. اين است تفاوت ما. همينه ما در نظام پزشكي بسيار ضعيفتر از انها هستيم چون بجاي سعي در رفع مشكلات فقط به حاشيه مي پردازيم

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۴:۰۲

نقد باعث سازندگي و اصلاح است . لطفا ظرفيت داشته باشيم و به فکر اصلاح خود و جامعه باشيم.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۵:۲۷

سلام واقعيت ها بايد گفته شود تا خدوم از فرصت طلب جدا شود

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۸:۴۷

اگه شما درس خوندي دکتر شدي اين امکان را داري بيشتر به مردم اهميت بدي. مردم همه در يک طبقه نيستند. شما خدمتگزار مردم هستي نبايد فخر بفروشي .اگه تو دکتري من هم مهندسم نويسنده ام رفتگرم. يک روز زباله نبرند شما خفه ميشي اگر پليس نباشد امنيت نداري وووواينجا تو ايران اينجوريه. دکتر زمان گذشته تو خونه‌ام مي‌امد ولي با اين وجود خدا نکنه کسي مريض بشه . امين

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۲۲:۲۶

(بعضي) دکترها اگه زيرميزي بگيرن طوري نيس؛ اگه تشخيص اشتباه بدهند طوري نيس؛ اگه الکي داروهاي متعدد و بي فايده و گاها مضر تجويز کنن طوري نيس؛ اگه حتي براي ديدن جواب آزمايشي که خودشون تجويز کردند، دوباره پول ويزيت بگيرند طوري نيس؛ اگه به جاي اينکه بگن نميدونم بيماريت چيه، چند ماه الکي بدووننت، طوري نيس؛ اگه وقتي توي بيمارستان مي ري سرشون، ارجاعت بدن که بري مطبشون تا به اندازه خونِ ... پول بگيرن طوري نيس؛ اگه تا پول رو نريزي به حسابشون عملت نکنن حتي اگه در حال مرگ باشي، طوري نيس؛ اگه وقتي بهشون احتياج داري نباشن، طوري نيس؛ اگه وقتي ميري بيمارستان فکر ميکني که بعضي دکترها اشتباها لباس دکترها را پوشيدن طوري نيس؛ اگه وقتي ميري مطب، دکتر حاضر نباشه حتي 10 ثانيه به حرفات گوش بده و با بي حوصلگي و عجله و کج خلقي و بدون تأمل يه نسخه بنويسه يا درخواست آزمايش بده، مهم نيس؛ تنها چيز مهم اينه که افکار مردم نسبت به جامعه پزشکان خدشه دار نشه که خداي نکرده مشتري هاشون کم نشه.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۹:۰۵

مهران واس ماس

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۰۰:۰۳

سلام به همه عاشقان مديري معلوم نيست کدوم آدم....رفته وبلاگ زده توش يه سري مزخرف در مورد فراماسونري در سريال در حاشيه نوشته بريد سر بزنيد کلي بخنديد ديوانه اند به جان خودم

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۰۸:۲۵

اي کاش همع ي پزشکي توسط جناب مديری نشان داده شده بود از کنکور تا دانشگاه تا طرح رفتن درمنطقه محروم باحقوقي کمتراز يک کارگر قراردادي تا کنکور مجدد تخصص فوق تخصص تا خستگيهاي کشيک اونوقتي که خيلي از دوستان نشستن وسریال ميبينن؟ واي کاش اقاي مديري کمي اززحمات ودرامد خودشون وقهوه تلخ هم مينوشتن؟

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۵ ۱۳:۱۲

فقط يک کلمه عاشقش شدم