• یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 93120301158
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی تهران

مدیر گروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران:

کمبود فضاهای درمانی- آموزشی، عمده مشکل آموزشی بیمارستان ها است

کمبود فضاهای درمانی- آموزشی، عمده مشکل آموزشی بیمارستان ها است

مدیر گروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه عدم امکان گسترش فضاهای درمانی و آموزشی جهت آموزش حیطه های جدید تخصصی از عمده مشکلات آموزشی در بیمارستان ها است، تاکید کرد: با توجه به پیشرفت های علم پزشکی آموزش در حیطه های جدید تخصصی به شدت نیاز به گسترش فضای فیزیکی دارد.

مدیر گروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه عدم امکان گسترش فضاهای درمانی و آموزشی جهت آموزش حیطه های جدید تخصصی از عمده مشکلات آموزشی در بیمارستان ها است، تاکید کرد: با توجه به پیشرفت های علم پزشکی آموزش در حیطه های جدید تخصصی به شدت نیاز به گسترش فضای فیزیکی دارد.

دکتر محمد حسین حریرچیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه گروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران پر سابقه ترین دپارتمان نورولوژی در سطح کشور است، گفت: در مجموع در سه بیمارستان امام خمینی، سینا و شریعتی هر ساله حدود 10 نفر دستیار تخصصی بیماری های مغز و اعصاب پذیرفته می شوند و در دوره ای چهار ساله آموزش تخصصی خود را در این بیمارستان ها طی می کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته اولین برنامه آموزش فلوشیپ مربوط به این تخصص در کل کشور به عنوان دوره فلوشیپ بیماری اسکلروز مولتیپل (MS) در گروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه تهران راه اندازی شد و هر سال دو نفر به عنوان دستیار فلوشیپ پذیرش می شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، خاطرنشان کرد: ایجاد حیطه های جدید در این رشته نیاز به تجهیزات جدیدی را مطرح می کند که مستلزم اختصاص بودجه برای خرید آن ها است که در این زمینه با محدودیت های مالی روبرو هستیم و همچنین حجم اقدامات درمانی بالا در بیمارستانها، منجر به اختصاص زمان آموزش به درمان می شود.

حریرچیان با بیان اینکه محدودیت منابع مادی از دیگر عمده مشکلات پژوهشی است، تصریح کرد: برای پیشرفت پژوهشی لازم است تمام مراحل تحقیق از مرحله ارایه ایده، تهیه پروپزال تا انجام مراحل اجرایی طرح، آنالیز، تهیه مقاله و گرفتن پذیرش آن از مجلات توسط استاد و گاهی دستیار مربوطه انجام شود، اما حمایت خوبی از آنان صورت نمی گیرد.

وی در پایان یادآور شد: با تمام محدودیت ها، برنامه دستیاری بیماری های مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی تهران و اغلب دانشگاه های دیگر به نحوی است که سالانه منجر به فارغ التحصیلی چند ده نفر از این رشته در کل کشور با شایستگی های قابل قبول می شود که در تمامی نقاط کشور در این حیطه تخصصی به هموطنان ارایه خدمت می کند. هر چند امکان پیشرفت بیشتر با کمک های دانشگاه های علوم پزشکی و تلاش بیشتر اساتید و دستیاران وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha