• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۴:۱۱
  • دسته‌بندی: سند چشم انداز
  • کد خبر: 93110703508
  • خبرنگار : 80001

/در آستانه یک سالگی ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی/

اقتصاد مقاومتی = پیشرفت در صنعت

اقتصاد مقاومتی = پیشرفت در صنعت

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که مفهوم اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو جایگزین کردن چین به جای کره جنوبی نیست، گفت که در ایران ظرفیت تولید خودروهای بین‌المللی وجود دارد.

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که مفهوم اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو جایگزین کردن چین به جای کره جنوبی نیست، گفت که در ایران ظرفیت تولید خودروهای بین‌المللی وجود دارد.

شهرام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ظرفیت کشور برای تولید خودروهای بین‌المللی مدرن بالاست و زمینه‌هایی همچون مواد اولیه و نیروی انسانی برای تولید خودروهای پیشرفته در کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

وی افزود: مواد اولیه همچون فولاد، مس، آلومینیوم، مواد پلیمری وجود دارد. درباره منابع انسانی هم ما مدعی هستیم بهترین دانشجویان را در سطح منطقه داریم. تنها چیزی که نداریم مدیریت برای انجام کار است که باید در این خصوص از توان متخصصان و مدیران مجرب استفاده کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که معنای اقتصاد مقاومتی این نیست که ما فقط در یک صنعت خاص زنده بمانیم، خاطرنشان کرد: مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که در صنعت پیشرفت کنیم. لذا چشم‌انداز صنعت خودرو باید تولید محصولات جدید و قابل رقابت در بازارهای جهانی باشد.

وی ادامه داد: درباره صنعت خودرو به واسطه تحریم‌هایی که به کشور تحمیل شد دستیابی به تکنولوژی برای ما سخت شد، پس لازم است تا برای پیشرفت به گونه‌ای دیگر عمل کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو، دو راهکار را در ورود تکنولوژی صنعت خودرو متصور دانست و گفت: راهکار اول این است که تکنولوژی به صورت مستقیم از کشورهای دیگر وارد شود. راهکار دیگر نیز اتکا به نیروی انسانی و متخصصان داخلی است که در حال حاضر ظرفیت کشور در این خصوص چندان بالا نیست.

آزادی، تعامل با صاحبان تکنولوژی را ضروری دانست و گفت: در گذشته این تعامل با اروپا و ژاپن وجود داشت که الان کمتر شده است. به همین دلیل می‌توانیم با کشورهای جایگزین از جمله چین، هند و کره جنوبی که کشورهای در حال توسعه هستند و بین پنج تا 10 سال آینده صاحب تکنولوژی صنعت خودرو می‌شوند تعامل برقرار کنیم. ضمن این‌که من راه تعامل با اروپایی‌ها را نیز کاملا بسته نمی‌بینم.

وی اظهار کرد: این تصور که مثلا چین را جایگزین کره جنوبی کنیم نمی‌تواند مفهوم اقتصاد مقاومتی باشد بلکه تعامل با همه‌ی کشورهای صاحب تکنولوژی در صنعت خودرو، مفهوم اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد. هم‌چنین باید تمرکز صنعت خودرو را بر ارتقای فناوری با تکیه بر ظرفیت مراکز تحقیق و توسعه قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha