• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93110401530
  • منبع : مطبوعات

اراکی:

پیامبر(ص)نماد رعایت حق و عدالت است/پیام اخیر رهبری انعکاس گسترده‌ای در غرب پیدا کرد

پیامبر(ص)نماد رعایت حق و عدالت است/پیام اخیر رهبری انعکاس گسترده‌ای در غرب پیدا کرد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر رسول اکرم(ص) حس احترام به ارزش‌ها، حس احترام به عدل، تقوا، فضیلت و حرمت نگه داشتن حقوق را در جامعه بشری نهادینه نکرده بودند مگر امروز اثری از حقوق بشر باقی می‌ماند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر رسول اکرم(ص) حس احترام به ارزش‌ها، حس احترام به عدل، تقوا، فضیلت و حرمت نگه داشتن حقوق را در جامعه بشری نهادینه نکرده بودند مگر امروز اثری از حقوق بشر باقی می‌ماند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در برنامه "گفت‌وگوی جمعه" شبکه قرآن که با موضوع توهین به مقدسات در رسانه‌های غرب برگزار شد، اظهار کرد: اکنون غربی‌ها یک جریانی را راه انداخته‌اند با این هدف که جوامع اسلامی را در جهان غرب از یک سو منفعل کنند و از سوی دیگر تلاش کنند تا جریان انقلاب اسلامی و جریان حیات مجدد هویت اسلامی را از مسیر خود منحرف و به مسیر دیگری هدایت کنند.

وی با تأکید بر هوشیاری مسلمانان در برابر این تلاش‌ها گفت: مسلمانان باید هوشیار باشند و سعی کنند ابتدا جوامع اسلامی غرب را پیرامون این مسئله هوشیار کنند و در گام بعدی نیز تلاش کنند که جهان غرب را آگاه کنند.

اراکی اظهار کرد: برخی از متفکران توطئه‌گر غربی به این نتیجه رسیده‌اند که آنچه جامعه اسلامی را اقتدار می‌بخشد مقدسات جامعه اسلامی است. منظور از مقدسات اسلامی یک مسئله ذهنی معلق در هوا نیست بلکه مرکز انرژی‌بخش و وحدت‌بخش جامعه اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با بیان این‌که «مقام معظم رهبری از ۲۵ سال پیش تاکنون همواره بر تهاجم فرهنگی غرب تأکید داشته‌اند» اظهار کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی وقتی غرب نتوانست در جنگ سخت آسیبی به انقلاب اسلامی و ملت ایران بزند سناریوی تهاجم فرهنگی را به شکل گسترده‌ای تنظیم و اجرا کرد.

وی افزود: این تهاجم فرهنگی چندین مرحله داشت، مرحله نخست آن هجوم به انقلاب و مبانی انقلاب بود، مرحله دوم تهاجم به تشیع و مبانی تشیع بود، مرحله سوم تهاجم به مرجعیت شیعه و روحانیت شیعه بود و مرحله چهارم تهاجم به قرآن کریم و حضرت محمد (ص) بود که نقطه اقتدار جامعه اسلامی هستند.

اراکی اظهار کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نیز این روند به همین شکل ادامه پیدا کند و به یکایک مبانی اعتقادی ما مسلمانان حمله کنند. اعتقاد به وجود خدا، اعتقاد به پیامبری رسول اکرم(ص) و اعتقاد به منبع و وحی بودن قرآن کریم از جمله مواردی است که هدف تهاجم فرهنگی غرب علیه اسلام قرار دارد.

وی افزود: باید نسل جوان هوشیار باشند و خود را مسلح به سلاح فکری کنند یعنی با اندیشه و برهان بتوانند در برابر این تهاجم بایستند و قطعا برد از آن ما خواهد بود.

اراکی در ادامه با بیان این‌که «این تهاجم فرهنگی اساسا یک تهاجم عکس‌العملی است» اظهار کرد: البته باید به این نکته اشاره کنیم که ما تهاجمی علیه غرب صورت نداده‌ایم و اساس کار ما تهاجمی نبود اما چون آنها هر روند احیاگری که در جامعه اسلامی شکل بگیرد را به نوعی تهاجم به خودشان تلقی می‌کنند بنابراین به مقابله با این روند می‌پردازند.

وی افزود: با توجه به اینکه غربی‌ها قبلا تهاجم می‌کردند و همه جا را اشغال می‌کردند لذا هر گونه آزادی و شکستن غل و زنجیرها را تهاجم علیه منافع خودشان می‌دانند زیرا عادت کرده‌اند که ملت‌ها اسیر دست آنها باشند.

اراکی گفت: آنها ابتدا امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و سپس مقام معظم رهبری و سایر شخصیت‌های انقلاب اسلامی را مورد حمله و تهاجم قرار دادند و وقتی دیدند این حملات آنها تأثیرگذار نیست به شخصیت رسول اکرم(ص) حمله کردند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری برای جوانان غرب گفت: این پیام بسیار عجیب، مؤثر و به موقع بود و یکی از مؤثرترین گام‌هایی که مقام معظم رهبری برای بیدار سازی جوامع غربی برداشتند همین اقدام بود.

وی با بیان این‌که «این پیام نشان از موقع شناسی مقام معظم رهبری دارد» افزود: این پیام انعکاس بسیار گسترده‌ای در غرب پیدا کرد و اثر خودش را بر جوامع غربی و نسل جوان جهان غرب خواهد گذاشت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه غرب ادعا می‌کند که اقدام اخیر شارلی ابدو به بهانه آزادی بیان صورت گرفته است، تصریح کرد: هیچ قانون اساسی و هیچ فلسفه حقوق بشری معتقد نیست که آزادی بیان مرز ندارد همین قانون اساسی فرانسه و قوانین حاکم بر کشورهای اروپایی همه‌شان برای بیان، حد و مرز قائل هستند.

وی افزود: برای بیان کذب و بیان توهین‌آمیز مرز وجود دارد زیرا توهین یک رفتار است و رفتار هم شامل حد و مرز است.

اراکی با بیان این‌که «رسول اکرم (ص) رمز عدالت است» افزود: اگر شخصیت حضرت محمد (ص)، شخصیت حضرت عیسی(ع)، شخصیت حضرت موسی (ع) و سایر انبیای الهی نبودند امروز دیگر اثری از ارزش در جهان وجود نداشت وجود ارزش‌ها در دنیای کنونی نتیجه تلاش انبیا بوده است.

اراکی با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) اظهار کرد: اروپاییان، اهل حکمت و اهل دانش اروپا را باید متوجه کرد کاری که شما می‌کنید آسیبش به جامعه اسلامی نمی‌رسد بلکه به کل جامعه بشر آسیب می‌رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha