• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93110200785
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

کاروان تقریب وارد استان هرمزگان شد

دبیر علمی دفتر تقریب دانشگاه ادیان و مذاهب کشور، دیدار با بزرگان شیعه و اهل سنت را از اهداف سفرهای استانی کاروان تقریب دانست و گفت: سفر به استان های سنی نشین کشور یکی از برنامه های تقریبی دفتر تقریب دانشگاه ادیان و مذاهب است.

دبیر علمی دفتر تقریب دانشگاه ادیان و مذاهب کشور، دیدار با بزرگان شیعه و اهل سنت را از اهداف سفرهای استانی کاروان تقریب دانست و گفت: سفر به استان های سنی نشین کشور یکی از برنامه های تقریبی دفتر تقریب دانشگاه ادیان و مذاهب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، حجت الاسلام و المسلمین مجید شاکر سلماسی، سر دادن ندای وحدت، تقریب، همدلی و همگرایی مذاهب اسلامی را از مهمترین اهداف این سفر ذکر و عنوان کرد: در جریان این سفرها به دیدار بزرگان شیعه و اهل سنت به عنوان علمای اسلام می‌رویم و هیچ گاه شیعه و سنی را جدا از هم نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در محیط دانشگاه تنها به صورت تئوری با مذاهب فقهی و کلامی آشنا می‌شوند، افزود: آشنایی نزدیک با مذاهب، علما و اندیشمندان اسلامی یکی دیگر از اهداف سفر کاروان سفیران تقریب است.

شاکر سلماسی با بیان اینکه کاروان سفیران تقریب تاکنون به استان‌های آذربایجان غربی و کردستان سفر کرده است، تصریح کرد: سفر به هرمزگان که سومین سفر این کاروان می باشد، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: مصادف شدن این سفر با هتک حرمت روزنامه فرانسوی نسبت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) و مدت زمان سفر از ویژگی‌های بارز آن نسبت به دو سفر گذشته است.

دبیر علمی دفتر تقریب دانشگاه ادیان و مذاهب کشور گفت: اعضای کاروان در آغاز سفر به هرمزگان، به کمپین بین‌المللی «من عاشق محمد هستم»، پیوستند.

سلماسی افزود: کاروان سفیران تقریب با این حرکت، ضمن اظهار ارادت به ساحت رسول خدا، از این توهین و جسارت دشمنان اسلام اعلام برائت کرد.

وی با بیان اینکه مبنای تقریب مذاهب و وحدت اسلامی، قرآن و سنت رسول خدا و سیره امامان معصوم است، بیان کرد: تقریب بدین معناست که بر مشترکات اسلامی که بیش از اختلافات است تکیه شود و با حفظ ادب عقلانی و اسلامی مقدسات و ارزش‌های مذاهب دیگر محترم شمرده شود، ضمن این که هر شخص به ارزش‌های مذهبی خود پایبند باشد.

سلماسی اظهار کرد: دفتر تقریب دانشگاه ادیان با ایمان و باور قلبی به تقریب مذاهب اسلامی و وحدت مسلمانان از همه توان خود برای پیشبرد آرمان قرآن که همان امت واحد اسلام است، استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، امامزاده سیدمظفر توسط طلاب حوزه علمیه قم غبارروبی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha