• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 93103016653
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل خبرداد

اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اردبیل

اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اردبیل

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل از اختصاص یک میلیارد دلار بودجه از صندوق توسعه ملی به این استان خبر داد.

استاندار اردبیل از اختصاص یک میلیارد دلار بودجه از صندوق توسعه ملی به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اردبیل، مجید خدابخش در جریان سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به اردبیل، عنوان کرد: اختصاص این مبلغ سبب آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه مهم استان از جمله مهار آب‌های مرزی و سدها شد و از این محل 83 هزار هکتار از اراضی استان از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

وی از 18 برابرشدن منابع عمرانی استان در سال جاری نسبت به پارسال خبرداد و افزود: در یکسال گذشته فضای کسب و کار بهبود یافته و شرکت‌های شبه‌دولتی و خصوصی برای ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری در استان تلاش می‌کنند.

وی خواستار حمایت دولت و مجلس در بهبود سرمایه‌گذاری در استان شد و افزود: اگر رغبتی در این خصوص ایجاد نشود بسیاری از بخش‌های تولیدی استان به تعطیلی کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 850 هزار تن سیب‌زمینی در استان تولید شده است، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی 200 هزار تن سیب‌زمینی در دست زارعان مانده است.

استاندار اردبیل عملیاتی‌شدن منطقه ویژه اقتصادی و الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس را از زمینه‌های لازم توسعه استان برشمرد و گفت: اختصاص ردیف خاصی به قسمت فنی و اعتباری می‌تواند استان را از حالت توسعه‌نیافتگی خارج کند.

وی خواستار حمایت مجلس برای تحقق ایجاد منطقه تجاری تحت عنوان ساوالان شد و گفت: کاهش نرخ سود بانکی و معافیت‌های مالیاتی برای جبران بخشی از مشکلات استان ضروری به نظر می‌رسد.

استاندار اردبیل افزود: در بخش اشتغالزایی و ایجاد رفاه بدون شک نیاز است نرخ سود بانکی استان به صفر برسد تا قدم‌های مثبتی برای توسعه استان برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha