• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93102916103
  • منبع : نمایندگی سمنان

اخطار زیست محیطی به260 واحد آلاینده استان سمنان

اخطار زیست محیطی به260 واحد آلاینده استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از پایش بالغ بر 2574 واحد صنعتی در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به260 واحد آلاینده این استان اخطار زیست محیطی داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از پایش بالغ بر 2574 واحد صنعتی در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به260 واحد آلاینده این استان اخطار زیست محیطی داده شده است.

عباسعلی دامنگیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان و همزمان با روز هوای پاک اظهار کرد: طی این بازدید و بررسی‌ها به تعداد 28 واحد اخطار تعطیلی و 231 واحد اخطار رفع آلودگی داده شده و یک واحد نیز پلمب شده است.

وی ادامه داد: این اداره کل در خصوص پاکی هوا با حساسیت بسیار بالایی، پیگیر جدی ماموریت‌های خود بوده و در همین راستا با واحدهایی که منشاء آلایندگی در استان باشند به صورت جدی برخورد می‌کند.

وی بازدید مستمر از واحدهای تولیدی و پایش آنها را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری این اداره کل عنوان کرد و افزود: سازمان محیط زیست از آنجایی که بحث آلایندگی‌ها با سلامت شهروندان در ارتباط است، حساسیت بسیار بالایی به این مهم دارد، لذا در این حوزه مصمم به رعایت الزامات قانونی هستیم و تحت هر شرایطی با متخلفین برخورد جدی خواهیم داشت.

وی هم‌چنین در خصوص ضرورت هفته‌ای به نام هفته هوای پاک، این نام‌گذاری را یک حرکت نمادین دانست و گفت: نام‌گذاری هفته‌ای به این نام، نشان از اهمیت هوا در زندگی ما انسان‌ها دارد و لذا باید همه ما برای پاک ماندن آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک انسان به طور معمول روزانه بین 19 تا 22 کیلوگرم هوا نیاز دارد و اگر بین دو تا سه دقیقه نفس نکشد از بین می‌رود، در صورتی که انسان بدون آب یا غذا می‌تواند چند روز زنده بماند و لذا از این منظر، این نام‌گذاری یادآوری و هشداری برای همه ماست.

دامنگیر هم‌چنین به برخی برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در این هفته اشاره کرد و گفت: افتتاحیه ایستگاه CNG دامغان، جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در روز هوای پاک، بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو، راهپیمایی روز هوای پاک و... از مهم‌ترین برنامه‌ها حفاظت محیط زیست استان سمنان است.

وی تصریح کرد: هم‌چنین امروز 29 دی ماه به مناسبت روز هوای پاک خطوط تمامی کارخانجاتی که به صورت بالقوه آلاینده هستند تعطیل می‌شود. البته این کارخانه‌ها در صورت رعایت نکات ایمنی و استفاده از بک فیلتر و... آلاینده نیستند و لذا این تعطیلی، یک حرکت نمادین است.

استان سمنان و یک سال بدون آلودگی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: امسال هیچ روز آلوده و ناپاکی در استان سمنان وجود نداشت.

دامنگیر در گفت‌وگو با ایسنا منطقه سمنان، در روز هوای پاک اظهار کرد: خوشبختانه امسال در این استان هیچ روز آلوده‌ای وجود نداشت؛ اما هر از گاهی عواملی نظیر پایداری هوا و هم‌چنین گاهی اوقات وجود ریزگردها سبب آلودگی می‌شود که در استان این آلودگی در حد هشدار نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که در سطح استان واحدهای آلاینده به چه میزان در آلودگی نقش دارند، گفت: واحدهای آلاینده که در غرب استان هستند گاه آلودگی‌هایی را ایجاد می‌کنند که به محض مشاهده، با واحدهای آلاینده برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: واحدهای صنعتی تصفیه مجدد روغن، واحدهای شیمیایی، واحدهای ساخت ایزوگام و هم‌چنین واحدهای گچ در استان سمنان از جمله واحدهایی هستند که برخی اوقات سبب آلودگی هوا در شهرهای مختلف استان و از جمله سمنان و گرمسار می‌شوند.

دامنگیر در خصوص اقدامات انجام شده این اداره کل در خصوص برخورد با واحدهای آلاینده نیز به ایسنا گفت: به طور مرتب بررسی و بازدید از واحدهای صنعتی استان صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده قطعا با آنان برخورد می‌شود. واحدهای صنعتی گچ استان نیز ملزم به نصب سیستم بک فیلتر هستند و چنانچه این کارخانه‌ها از این سیستم استفاده نکنند به طور جدی با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با بیان این‌که سیستم بک فیلتر و هم‌چنین پایش آنلاین از جمله اقدامات محیط زیست در خصوص واحدهای صنعتی آلاینده فعال در این استان است، ادامه داد: هر از چند گاهی کیسه‌های بک فیلتر این واحدها پاره می‌شود که باعث آلودگی‌هایی می شود که برای جلوگیری از هرگونه آلایندگی، در اسرع وقت این واحدهای آلاینده ملزم به تعویض سریع این کیسه‌ها شده و در صورت عدم رعایت یا تاخیر، این واحدهای تولیدکننده تا رفع مشکل تعطیل شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha