• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93101809995

نشست‌های امنیتی اروپایی در پی حادثه «شارلی ابدو» / کشورهای اروپایی امنیتی شدند

نشست‌های امنیتی اروپایی در پی حادثه «شارلی ابدو» / کشورهای اروپایی امنیتی شدند

دستگاه‌های مبارزه با تروریسم ایتالیا، اسپانیا و بلژیک به منظور بررسی تهدیدها پس از حادثه حمله به دفتر مجله طنز «شارلی ابدو» فرانسه نشست‌هایی را برگزار کردند.

دستگاه‌های مبارزه با تروریسم ایتالیا، اسپانیا و بلژیک به منظور بررسی تهدیدها پس از حادثه حمله به دفتر مجله طنز «شارلی ابدو» فرانسه نشست‌هایی را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپتنیک، پلیس اسپانیا دستور اعمال تدابیر امنیتی شدید برای حفاظت از اماکن مهم را به منظور جلوگیری از حملات تروریستی افراط گرایان صادر کرد. مکان‌هایی که در آنها این تدابیر امنیتی تشدید خواهد یافت شامل مناطق پررفت و آمد به ویژه ایستگاه‌های اتوبوس، فرودگاه‌ها، ادارات دولتی و ادارات پلیس خواهد بود.

خورخه فرناندز، وزیر کشور اسپانیا اعلام کرد که کشورش به دنبال حادثه رخ داده در فرانسه تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده هر چند که هیچ تهدید مستقیمی متوجه اسپانیا نیست.

رسانه‌های خبری اسپانیا به پلیس این کشور اعلام کرد‌ه‌اند که بسته‌های مشکوکی را دریافت کرده‌اند که در راس آن‌ها روزنامه ال پاییس قرار دارد.

این روزنامه‌ها اعلام کردند که پس از دریافت این بسته‌ها دفتر خود را سریعا تخلیه کردند.

این اقدام پس از حمله تروریستی مرگبار در پاریس در دفتر مجله طنز شارلی ابدو صورت گرفته که در آن 12 تن کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.

اسپانیا در حال حاضر سطح تهدید ترور برای کشورش را در دومین سطح از چهار مرحله ممکن اعلام کرده است.

از سوی دیگر، وزیر کشور اسپانیا پس از برگزاری نشست بلژیک، برای افزایش حالت آماده باش خود، از تمام مقامات عالی رتبه اسپانیا خواست تا به منظور بررسی حمله تروریستی رخ داده در فرانسه هرچه سریعتر نشستی را تشکیل دهند.

یک منبع نزدیک به دولت بلژیک اعلام کرد که این کشور اقدامات حمایتی را در نشست خود اتخاذ کرده اما جزئیات آن را مشخص نکرده است.

مقامات فرانسه نیز برای حفاظت بیشتر از شهروندان کشورشان به حالت آماده باش امنیتی درآمده‌اند.

در کشورهایی همچون نروژ، ایتالیا، سوئد نیز تدابیر امنیتی به دنبال حمله تروریستی در فرانسه تشدید یافته است.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که وزیر کشور ایتالیا به منظور بررسی تهدیدات تروریستی آن هم پس از بروز این حمله خطرناک، نشستی را با کمیته تحلیل استراتژی مبارزه با تروریسم با حضور کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی برگزار کرد.

در ایتالیا نیز در پی مشارکت رم در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، این کشور تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف نهادهای حساس خود اتخاذ کرد.

آنجلینو آلفونسو، وزیر کشور ایتالیا نیز اعلام کرد که تهدیدی در خصوص حمله احتمالی به ایتالیا وجود ندارد و تنها کشورش،‌ اقدامات امنیتی پیرامون نهادهای مهم کشور اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با دریافت گزارشی از دستگاه‌های اطلاعاتی کشور اعلام کرد که کشور در شرایط کنونی هنوز تصمیم برای افزایش حالت آماده باش ندارد.

دو کشور اسپانیا و ایتالیا در پی حمله به دفتر مجله شارلی ابد و نیز فرانسه تدابیر شدید امنیتی را در کشور خود اتخاذ کردند.

از سوی دیگر، آمریکا و سوئد نیز پس از این حادثه تدابیر امنیتی را در کشور خود بالا بردند.

همچنین یک خبرگزاری آلمانی اعلام کرد که پلیس نیویورک نیز در پی وقوع این حادثه در فرانسه تدابیر امنیتی شدیدی پیرامون مکان‌های حساس و مهم اتخاذ کرده و خودروهای گشت بیشتری را در نقاط مختلف سطح شهر از جمله مناطقی که کنسولگری فرانسه و چندین نهاد رسانه‌ای وجود دارد، مستقر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha