• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93101709776
  • منبع : نمایندگی یزد

رییس کل دادگاه‏‏‌های عمومی و انقلاب یزد:

تدابیر لازم برای اجرای قانون آیین دادرسی جدید اتخاذ شود

رییس کل دادگاه‌‏‏های عمومی و انقلاب یزد گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون آیین دادرسی جدید از اول تیر ماه سال آینده باید تدابیر اجرایی شدن این قانون از اکنون اتخاذ شود.

رییس کل دادگاه‌‏‏های عمومی و انقلاب یزد گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون آیین دادرسی جدید از اول تیر ماه سال آینده باید تدابیر اجرایی شدن این قانون از اکنون اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، غلامعلی دهشیری در حاشیه دیدار قضات محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان با رییس کل دادگستری استان یزد اظهار کرد: قانون جدید نیاز به تأمین یکسری زیر‎‎ساخت‏‏‌ها دارد و باید از امروز برای زمان اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با اشاره به این نکته که عمده رسیدگی‏‏‌های قضایی استان در مرکز استان انجام می‎‎گیرد، ابراز کرد: تناسب جمعیت و همچنین میزان ورودی پرونده‎‎ها به محاکم عمومی و انقلاب استان موید این موضوع است.

دهشیری تغییرات انجام گرفته از زمان تصدی رییس کل جدید در استان را بسیار خوب و اثرگذار ارزیابی و بیان کرد: باز شدن گره تغییر چارت و تعالی دستگاه قضایی استان یزد نیازمند تدابیری بود که در سایه همفکری و پیگیری‌های مجدانه محقق شد.

وی از تعیین کارشناس ویژه سیستم مدیریت پرونده در مرکز استان خبر داد و بیان کرد: رهاورد انتصاب این کارشناس، رصد سیستم cms و کسب امتیازات قضایی بیشتر برای استان بوده و تسریع و بهبود کیفیت خدمات قضایی به مردم را به دنبال داشته است.

محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری یزد نیز در این نشست گفت: باید در هر پست و مقامی که هستیم تلاشمان روان‏‏سازی امور مردم و خدمت بی‏‏‌منت با آنان باشد که این اصل عامل تقرب الهی است.

وی افزود: قضات باید در برهه‌های زمانی معیَّن نسبت به آراء صادره و تعداد تائید و نقض آراء شعبه خود و همچنین درصد اعتراض به آراء پایش انجام دهند و با این شیوه به سمت اتقان بیشتر آراء حرکت کنند.

حبیبی تصریح کرد: یک عادت غلط وجود دارد که مردم به دنبال استفاده از همه مراحل اعتراض و تجدیدنظرخواهی هستند و علی‌رغم اینکه در قانون تصریح شده چنانچه ریاست قوه قضاییه رأیی را خلاف بیِّن شرع تشخیص داد، می‏‏‌تواند رسیدگی مجدد را از شعبه هم‌عرض بخواهد، ولی معمولاً طرفین پرونده در اغلب موارد درخواست اعمال ماده 18 را می‏‏‌کنند.

این مقام قضایی با اشاره به تغییرات انجام شده در چارت استان و افزایش کادر قضایی و اداری مرکز استان ابراز کرد: این تغییرات باید روان‌تر شدن امور مردم و دقت و سرعت بیشتر در رسیدگی‏‌ها را به دنبال داشته باشد.

حبیبی، پست‏‏‌های اداری و قضایی را فرصتهای خدمت به مردم و تقرب جستن به خداوند ذکر و اظهار کرد: برای کارگزان نظام باید صدر خطبه 33 نهج البلاغه یک نقشه راه باشد و همواره از پست و مقام برای احقاق حق، بسط عدل و اجرای عدالت بهره گیری کنند.

رییس کل دادگستری استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: راه مقابله با توطئه دشمنان نظام، تلاش مضاعف و خالصانه و پایین آوردن سطح توقعات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha