• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93091811299
  • خبرنگار : 71503

حال همه هتل‌ها 100 درصد خوب است

حال همه هتل‌ها 100 درصد خوب است

به دنبال انتشار مطالبی مبنی بر احتمال از دست دادن گردشگران خارجی در پی افزایش قیمت هتل‌ها، حمل و نقل و غذا و هشدارهایی که فعالان این صنعت داده‌اند، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حال و آینده هتل‌های کشور را 100 درصد خوب ارزیابی کرد.

به دنبال انتشار مطالبی مبنی بر احتمال از دست دادن گردشگران خارجی در پی افزایش قیمت هتل‌ها، حمل و نقل و غذا و هشدارهایی که فعالان این صنعت داده‌اند، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حال و آینده هتل‌های کشور را 100 درصد خوب ارزیابی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در متن مصاحبه‌هایی با برخی متولیان حوزه هتلداری در کشور، به موضوعاتی مبنی بر اینکه شاهد افزایش 100 درصدی هتل‌ها در آینده خواهیم بود، پرداخته است.

ضریب اشغال هتل‌ها رشد چشمگیری داشته است

در همین رابطه، رییس جامعه هتلداران ایران گفت: افزایش ورود گردشگران به کشورمان نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست، ضریب اشغال هتل‌ها افزایش چشمگیری داشته و بیشترین ضریب مربوط به هتل‌های 4 و 5 ستاره بوده است.

جمشید حمزه‌زاده با بیان اینکه براساس آمار موجود، ورود گردشگران خارجی 40 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: خوشبختانه علاوه بر شهرهای توریست‌پذیر، شیراز، اصفهان، یزد، مازندران، گیلان و خراسان رضوی، مقاصد جدیدی مورد توجه گردشگران قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به شهرهای کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، خوزستان، کرمانشاه اشاره کرد.

ظرفیت هتل‌ها تا سال 2015 تکمیل شد

ابراهیم پورفرج، رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز با اشاره به اینکه افزایش ورود گردشگر به کشور یک واقعیت انکارناپذیر است، گفت: به جرات می‌توان گفت، ورود اکثر گروه‌ها و تورهای اروپایی به کشورمان دو برابر شده است. افزایش ورود گردشگر به کشور یک واقعیت انکارناپذیر است و این در حالی است که براساس پیش‌بینی‌ها ورود گردشگران در سال 2015 میلادی به مراتب بیشتر خواهد شد.

او با اعلام این خبر که ظرفیت هتل‌های 4 و 5 ستاره در شهرهای توریست‌پذیر تا سال 2015 تکمیل شده است، افزود: مشکل عمده ما در این بخش کمبود هتل استاندارد 4 و 5 ستاره است چرا که در بسیاری از هتل‌ها و به خصوص شهرهای توریست‌پذیر مثل اصفهان، شیراز و یزد هتل مناسبی برای توریست‌ها و گردشگران اروپایی وجود ندارد.

پورفرج گفت: در تمامی کشورهای دنیا تسهیلات گردشگری را برای زمان اوج سفر درنظر می‌گیرند و با توجه به این موضوع سرمایه‌گذاری می‌کنند، این طبیعی است که وقتی هزار نفر مهمان داریم برای هزار و 100 نفر تدارک ببینیم تا به بهترین نحو از مهمانان پذیرایی کنیم، ایجاد تسهیلات باید ادامه داشته باشد چراکه بی تردید در سال 2015 ورود گردشگر به کشور بسیار بیشتر خواهد بود.

ظرفیت اشغال هتل‌های استان اصفهان به 100 درصد رسید

رییس اتحادیه هتلداران استان اصفهان با اعلام اینکه ظرفیت اشغال هتل‌های استان اصفهان در ماه‌های مهر و آبان امسال به 90 درصد و در برخی روزها به 100 درصد رسید، گفت: ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته بسیار قابل توجه است .در ماه‌های مهر و آبان سال‌های گذشته ظرفیت اقامتی هتل‌ها در استان اصفهان رقم خوبی نبود اما امسال در این ماه‌ها ظرفیت اشغال هتل‌ها به 90 درصد رسید.

نریمانی با اعلام این خبر که استاندارسازی هتل‌های این استان تا پایان سال به طور کامل اجرا می‌شود، ادامه داد: از 88 هتل استان، 20 هتل 5،4،3 ستاره در اصفهان فعالیت دارند، این در حالی است که بیشتر گردشگران خارجی علاقه‌مند به اسکان در هتل‌های 5 ستاره هستند.

وضعیت اشغال برخی هتل‌ها تا 100 درصد

همچنین مسیح‌الله صفا، رییس جامعه هتلداران کیش اخیرا با رد این ادعا که ضریب اشغال هتل‌ها در کیش پایین است، گفت: ما در این جزیره ضریب اشغال 75 تا 90 درصد را داریم.

کریم رسول‌زاده رییس جامعه هتلداران آذربایجان شرقی نیز اخیرا از ضریب اشغال صد درصدی هتل‌های این استان خبر داد.

اشغال 100 درصدی هتل استقلال

مهدی براتی، مدیر هتل استقلال تهران در خصوص افزایش ضریب اشغال هتل‌ها در تهران گفت: امسال همه هتل‌ها شرایط خوبی داشتند، سال گذشته ضریب اشغال هتل استقلال 44 درصد بود اما بر اساس آمار 8 ماهه سال جاری، ضریب اشغال هتل استقلال افزایش داشته به 79 درصد رسید.

او افزود: به دلیل تغییر ادبیات و سیاست دولت تدبیر و امید ،ارتباط ما با جامعه جهانی تغییر کرد، متعاقب آن نیز گردشگران بیشتری وارد کشور شدند.

وی بیشتر گردشگران ورودی به هتل استقلال را از کشورهای عربی و آسیای شرقی دانست و گفت: بیشتر مسافران ما گردشگران مذهبی از کشورهای حوزه خلیج فارس است، از کشورهای چین و کره جنوبی نیز بیشترین میزان مسافر را داریم.

پیش‌بینی ضریب اشغال 100درصدی هتل باباطاهر

شهرام شیروانی، رییس جامعه هتلداران استان همدان روند افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور را نیز بسیار دلگرم کننده دانست و افزود: ضریب اشغال گروه هتل‌های باباطاهر در استان تهران سال گذشته 72 درصد بود این در حالی است که این رقم طی 8 ماه سال جاری به 80 درصد رسیده است.

بازرس جامعه هتلداران کشور با توجه به افزایش اشتیاق گردشگران برای سفر به ایران پیش بینی ما این است که در پایان سال این رقم 80 درصد به 100 درصد ارتقاء پیدا کند.

ضریب اشغال هتل لاله بیش از 100 درصد

امیر دهقان مدیر هتل لاله گفت: از نوروز امسال تاکنون ضریب اشغال هتل لاله بیش از 100 درصد بوده است و چهار ماه اول سال 94 ضریب اشغال اتاق‌های هتل لاله 100 درصد است و جای خالی نخواهیم داشت. با تغییر سیاست‌های خارجی و تبلیغات خوبی که انجام شد، میزان گردشگران ورودی افزایش پیدا کرد.

وی افزود: نگاه فعلی به صنعت گردشگری نگاه جدی‌تری است، امسال شاهد رشدی در بخش گردشگری ورودی بودیم که طی 10 سال گذشته سابقه نداشت.

او رشد ضریب اشغال هتل‌ها را نیز در سال جاری غیر منتظره دانست و اظهار کرد: سال 91 و 92 اگر ضریب اشغال اتاق‌ها به 35 درصد می‌رسید خوشحال بودیم که حداقل ضرر نمی‌کنیم، امسال با رشد 148 درصدی انتظاراتمان افزایش پیدا کرده و اگر روزی ضریب اشغال 80 درصد باشد برایمان سوال پیش می‌آید که دلیل آن چیست.

امیر دهقان شرایط فعلی را مثبت ارزیابی کرد و اعلام کرد با توجه به حجم ورود گردشگران باید تعداد هتل‌های 5 ستاره در تهران دو برابر افزایش پیدا کند،در غیر این صورت ممکن است با کمبود جا مواجه شویم.

به گزارش ایسنا، این درحالی است که ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان پیش از این به خبرنگار ایسنا گفته بود: خدمات در ایران به طور کلی گران است، با این حال قیمت خدمات گردشگری در یک سال گذشته با برخی بازارهای منطقه قابل رقابت شده است‌؛ اما اگر اوضاع را کنترل نکنیم و اجازه بدهیم قیمت‌ها بدون منطق افزایش یابد‌، گردشگرانی را که اکنون به ایران روی آورده‌اند، از دست می‌دهیم.

همچنین محمدعلی واقفی، قائم‌ مقام جامعه تورگردانان ایران نیز به ایسنا گفته بود: افزایش هزینه سفر به ایران در حالت هشدار قرار گرفته و اگر این روند ادامه یابد، ایران از بازار رقابت گردشگری خارج می‌شود.

او با یادآوری این‌که متعادل شدن هزینه سفر به ایران در سال گذشته و امسال یکی از دلایل اصلی اقبال گردشگران برای سفر به کشور ما بود‌، اظهار کرده بود: در این مدت بازار ایران از نظر قیمت قابل مقایسه و رقابت با دیگر بازارهای منطقه شده است و یقینا افزایش نرخ‌ها، ایران را از این حالت رقابتی خارج می‌کند. هتل‌ها تا سال گذشته تخفیف‌های خوبی می‌دادند، حتا گاهی تا 50 درصد که این تخفیف‌ها روی نرخ سفر مشتری لحاظ می‌شد و هزینه‌ها را پایین می‌آورد‌؛ اما حالا هتل‌ها یا این تخفیف‌ها را کم کرده‌اند و یا کامل برداشته‌اند که این برای ما به عنوان مصرف‌کننده یعنی همان افزایش قیمت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha