• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۳ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93091710733
  • خبرنگار : 71356

/همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد/

رییسی: کشور به هیچ عنوان ظرفیت پرونده‌های فساد را ندارد

رییسی: کشور به هیچ عنوان ظرفیت پرونده‌های فساد را ندارد

دادستان کل کشور با بیان اینکه کشور به هیچ عنوان ظرفیت پرونده‌های فساد را ندارد گفت: من نمی‌گویم که باید موارد فساد را لاپوشانی کرد اما باید کاری کرد که شاهد چنین مواردی نباشیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه کشور به هیچ عنوان ظرفیت پرونده‌های فساد را ندارد گفت: من نمی‌گویم که باید موارد فساد را لاپوشانی کرد اما باید کاری کرد که شاهد چنین مواردی نباشیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی طی سخنانی در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت: در سال 73 من رییس سازمان بازرسی کل کشور بودم و در این سال پرونده 123 میلیارد تومانی مطرح شد که در این زمینه اقدام، پیگیری و رسیدگی شد. بعد از آن یک پرونده دیگر ایجاد شد و بعد هم پرونده 3 هزار میلیاردی مطرح شد.

وی ادامه داد: این روزها پرونده 12 هزار میلیاردی مطرح شده است. حالا اینکه عدد درست است یا نه را نمی دانم. سخن متفاوت است. آیا اعلام کردن آن به صلاح بوده یا نه نیز نظرات متفاوت است، اما یک حقیقت را نمی‌توان منکر شد و آن این است که گویا فرآیند اجرا در کشور به نحوی است که ظاهرا هر روز باید شاهد یک پرونده باشیم.

وی با بیان اینکه باید ببینیم در رابطه با بروز فساد اشکال کار در کجاست افزود: من تاکید می‌کنم که کشور به هیچ عنوان ظرفیت این پرونده‌ها را ندارد. البته نه اینکه باید لاپوشانی کرد بلکه باید کاری کرد که شاهد چنین مواردی نباشیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بهترین نسخه پیش رو برای اجرا، فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری است گفت: اصلاح فرآیندهای نظام صادرات و واردات و پولی و بانکی جزء ضرورت‌های اجتناب‌پذیر است تا اگر کسی اراده جرم کرد نیز نتواند مرتکب جرم شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های فساد اقتصادی با مباحث اداری در ارتباط هستند گفت: امروز همکاری قوای سه گانه زمینه بسیار خوبی برای برخورداری از سلامت اقتصادی می‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه بی قانونی از هر حزب و جریان ناپسند است، افزود: تداوم اعتماد مردم در گرو عمل مسئولان در حوزه‌های مختلف است، البته نمی‌گویم مشکل قانونی نداریم بلکه حتما ضرورت تنقیح قوانین وجود دارد، اما عزم و اراده مسئولان و رسیدگی سریع و دقیق می‌تواند زمینه جلوگیری از فسادهای آتی را فراهم کند.

دادستان کل کشور افزود: سلامت اداری حق مردم است و من یقین دارم امروز در قوه قضاییه، مجلس و دولت برای مبارزه با فساد اراده وجود دارد و ان‌شاءالله آنچه که از این جلسه برمی‌آید عمل باشد و عمل و عمل.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha