• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93090905611
  • منبع : نمایندگی البرز

امر به‌معروف و نهی ازمنکر با بُردن، بستن، توهین و تعرض میانه‌ای ندارد

امر به‌معروف و نهی ازمنکر با بُردن، بستن، توهین و تعرض میانه‌ای ندارد

مشاور دبیرکل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر به کاهش آسیب‌های اجتماعی منتهی می‌شود.

مشاور دبیرکل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر به کاهش آسیب‌های اجتماعی منتهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین توانایی در مراسم معرفی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که به اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی منتهی می‌شود.

وی اظهار کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف اساسی امام حسین (ع) برای قیام علیه یزید و یزیدیان بود و امام حسین (ع) با قیام خود درحقیقت برای اصلاح امت خود گام برداشت.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر امروز وظیفه دارد برای احیای این فریضه در جامعه گام بردارد و اجازه ندهد برخی بی‌تفاوتی‌ها در بین مردم رواج پیدا کند.

این مسئول تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی جامعه بی‌تفاوت باشد و باید طبق وظیفه‌ای که برایش تعریف شده برای سلامت اجتماع تلاش کند.

توانایی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر هیچ میانه‌ای با بردن، بستن، درگیری، توهین و تعرض ندارد مگر در موارد خاص که در آن زمان دیگر اسمی از امر به معروف و نهی از منکر در میان نباشد.

وی گفت: بی‌تفاوتی‌هایی که ضرب المثل‌هایی همچون عیسی به دین خود موسی به دین خود همراه است را باید از میان مردم دور کرد.

وی یادآور شد: باید مردم دلسوزانه مراقب رفتار خود و دیگران باشند تا ماموریت‌های پلیس به حداقل رسیده و پلیس به صورت قهری وارد عمل نشود.

مشاور دبیرکل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: اگر این امر در جامعه و ادارات محقق شود خیلی از مشکلات و تخلفات در جامعه کاهش یافته و دیگر نیازی به مراجعه به کمیته‌های انضباطی و حراست‌ها نخواهد بود.

وی در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید برمبنای دلسوزی و رفعت صورت بگیرد و قصد آمر به معروف و ناهی از منکر صرفاً باید اصلاح رفتار دیگران باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha