مدیرکل آموزشوپرورش سیستانوبلوچستان گفت: رسالت دستگاه تعلیم و تربیت اصلاح شخصیت انسانهاست و به همین دلیل طرح برخی موارد به دور از جایگاه متعالی و مقدس مدرسه است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستانوبلوچستان، علیرضا نخعی در پی انتشار خبر تنبیه بدنی دانشآموز میرجاوهای در برخی رسانهها در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی اظهار کرد: مدرسه محیطی مقدس و تقدس آن در گروی فعالیتهای نظاممندی است که در مدارس انجام میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستانوبلوچستان با ابراز تاسف از برداشتهای فرصتطلبانه از چنین مواردی خاطرنشان کرد: رسالت دستگاه تعلیم و تربیت اصلاح شخصیت انسانهاست و به همین دلیل وبه تواتر در جلسات متعدد اداری و آموزشی به استفاده از روشهای انسانی و اخلاقی برای فعالیتهای بازدارنده و پرهیز از هرگونه روشهای غیرانسانی به ویژه اجتناب از تنبیه بدنی تاکید داشتهایم.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش استان با اشاره به مکاتبات متعدد اداری در ممنوعیت تنبیه بدنی در مدارس تصریح کرد: هم در جلسات معاونان تاکیدات متعددی در این زمینه صورت گرفته و هم بخشنامههای اداری قاطعی در این مورد در حوزهی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستانوبلوچستان به همهی ادارات سطح استان ارسال شده است.
نخعی اضافه کرد: این موضوع چالش برانگیز، همواره یکی از مهمترین دغدغههای آموزش و پرورش بوده است و به همین دلیل از همهی ادارات سطح استان در روزهای نخست سال تحصیلی خواسته شد تا افرادی را که دارای چنین رویکردی هستند جهت آموزش و ارائه راهکارهای موثر جایگزین معرفی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که مراحل درمان دانشآموز مذکور با حضور مسئولان در حال انجام است، افزود: در راستای حفظ جایگاه و قداست مدرسه و همچنین به منظور صیانت از حقوق معلمان و دانشآموزان، مدیر مدرسهی فوق معلق و پروندهی معلم یادشده به دلیل این اقدام غیرفرهنگی و به دور از رسالت حقیقی دستگاه تعلیم و تربیت در اختیار هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، تنبیه بدنی دانشآموز پسر میرجاوهای و درمان وی که با عمل جراحی همراه شد، تنشهایی را در فضاهای مجازی و شبکههای اجتماعی ایجاد کرد.
انتهای پیام
نظرات