• شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93090100146
  • خبرنگار : 71413

کشف آهنگی از خالق «پرتقال کوکی»

کشف آهنگی از خالق «پرتقال کوکی»

چند روز پیش از فرارسیدن سال‌روز درگذشت «آنتونی برجس» خبر رسید قطعه‌ای موسیقی از این رمان‌نویس و آهنگساز معروف پیدا شده است.

چند روز پیش از فرارسیدن سال‌روز درگذشت «آنتونی برجس» خبر رسید قطعه‌ای موسیقی از این رمان‌نویس و آهنگساز معروف پیدا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، قطعه آهنگی از خالق «پرتقال کوکی» که آن را با الهام از قصیده‌ای‌ از شکسپیر تنظیم کرده، دو روز پیش از سالگرد درگذشت این نویسنده پیدا شد.

این قطعه به طور اتفاقی در میان وسایل به‌جامانده از زنی پیدا شد که برجس به او علاقه‌مند بوده و این آهنگ را به او تقدیم کرده بود.

برجس که 22 نوامبر سال 1993 درگذشت، بیش‌تر برای نگارش رمان «پرتقال کوکی» شهرت داشت، در حالی‌که خود ترجیح می‌داد به عنوان یک آهنگساز شناخته شود. او دو سال پیش از مرگ در این‌باره نوشت: امیدوارم مردم مرا موسیقی‌دانی بدانند که رمان می‌نوشت، نه رمان‌نویسی که موسیقی را در کنار نویسندگی دنبال می‌کرد.

قطعه آهنگ پنج صخحه‌یی برجس با الهام از قصیده 116 ویلیام شکسپیر به نگارش درآمده است. آنتونی برجس در سال 1917 از پدری پیانیست و مادری خواننده زاده شد. او که موسیقی‌دانی خودآموخته بود، پیش از روی آوردن به نویسندگی در این زمینه فعالیت داشت.

برجس که متولد شهر منچستر بود، ‌طی دوران زندگی‌اش 33 رمان از جمله «پرتقال کوکی» را به نگارش درآورد. پس از اعطای آرشیو کامل آثار برجس به بنیاد این نویسنده‌، مشخص شد او 25 اثر غیرداستانی‌، دو جلد زندگی‌نامه‌ خودنوشت‌، سه سمفونی و بیش از 250 اثر موسیقایی دیگر از جمله یک کنسرتو پیانو‌ و چند موسیقی برای نمایش‌های موزیکال را خلق کرده است.

به گزارش گاردین، برجس علاوه‌ بر اثر تازه کشف‌شده‌، به دلیل علاقه‌ای که به شخصیت ناپلئون داشت رمانی را نیز با نام «سمفونی ناپلئون» به رشته‌ تحریر درآورد.

او برای اقتباس سینمایی این کار به «استنلی کوبریک» رو آورد‌، اما کوبریک پیشنهاد او را نپذیرفت. این کارگردان سرشناس پیش از این فیلمی را براساس رمان «پرتقال کوکی» برجس به روی پرده برده و به شهرت این رمان افزوده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha