• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93072714952
  • خبرنگار : 71157

حسام‎الدین سراج عنوان کرد

همراهی تونسی‎ها با موسیقی ایرانی

همراهی تونسی‎ها با موسیقی ایرانی

حسام‎الدین سراج با اشاره به جایگاه موسیقی در ارتباط بین انسان‎ها، از همراهی تونسی‎ها با موسیقی ایرانی هنگام اجرای برنامه سخن گفت.

حسام‎الدین سراج با اشاره به جایگاه موسیقی در ارتباط بین انسان‎ها، از همراهی تونسی‎ها با موسیقی ایرانی هنگام اجرای برنامه سخن گفت.

این خواننده پس از اجرای برنامه در تونس در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: موسیقی زبان مشترک همه آدم‎هاست و از این جهت برنامه‎ای که ما در تونس داشتیم خیلی تأثیر داشت و در هر کشوری که موزیسین‎ها می‎روند این ارتباط سریع‎تر با مردم برقرار می‎شود تا ارتباط زبانی.

او درباره‌ی اجرای موسیقی در این کشور آفریقایی که جزو برنامه‎های هفته فرهنگی ایران در تونس بود، گفت: ما در تونس برخورد بسیار جالبی از مردم این کشور دیدیم، یعنی نسبت به صحنه، بی‎تفاوت نبودند و با مخاطب و صحنه ارتباط بسیار قوی‎ای داشتند. هم در شهر تونس و هم در شهر سوسه که برنامه داشتیم، تونسی‎ها در هر دو محل برخورد بسیار جالبی داشتند و با گروهی که برای‎شان برنامه اجرا می‎کرد کاملا همراهی می‎کردند. برنامه‎ای هم در دانشگاه تونس داشتیم که آنجا درباره‌ی موسیقی و سازهای ایرانی صحبت شد، برنامه آکادمیک بود و فکر می‎کنم بسیار مؤثر بود.

سراج در ادامه گفت: اگر از این دست برنامه‎ها در آینده باشد، ارتباط بسیار خوبی بین کشورها و همزبانی خوبی ایجاد می‎کند.

این هنرمند موسیقی ایرانی همچنین درباره‌ی همراهی تونسی‎ها هنگام اجرای برنامه اظهار کرد: در حقیقت، ریشه‌ی موسیقی ایرانی و عربی یکی است. ایران قدیم سازهایی مانند عود، نی و کمانچه را داشته که بعدها این سازها به‌نوعی تغییر شکل یافتند و در کشورهای عربی و در کشور ترکیه استفاده می‎شوند. این ریشه‌ی مشترک موسیقی سبب ایجاد این همدلی و همزبانی می‎شود.

براساس گزارش خبرنگار ایسنا در تونس، گروه موسیقی «حسام‎الدین سراج» در هفته‌ی فرهنگی ایران در تونس به اجرای برنامه پرداخت.

اولین هفته‌ی فرهنگی ایران در تونس پس از انقلاب این کشور با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس و معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش‎های صنایع دستی، هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر و سینما برپا شده است.

انتهای پیام

حسام‌الدین سراج در تونس

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha