• جمعه / ۲۵ مهر ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 93072513613
  • خبرنگار : 71157

وزیر ارشاد مطرح کرد

معرفی هنر معاصر ایران در تونس

معرفی هنر معاصر ایران در تونس

از هفته فرهنگی ایران، بر معرفی هنر معاصر کشورمان در تونس تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استقبال تونسی‎ها از هفته فرهنگی ایران، بر معرفی هنر معاصر کشورمان در تونس تاکید کرد.

علی جنتی در حاشیه سفر به تونس برای حضور در هفته فرهنگی کشورمان در این کشور آفریقایی، در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا در تونس گفت: من چه قبلا و چه در حال حاضر در هفته‎های فرهنگی زیادی حضور داشته‎ام، ولی هفته فرهنگی ایران در تونس هفته فرهنگی پرباری است و اهمیت زیادی دارد. همچنین این هفته فرهنگی به‌نوعی متفاوت است؛ هم هنرمندان مهمی در این هفته حضور دارند، هم آثار قابل توجهی در زمینه‎های مختلف هنرهای تجسمی، صنایع دستی، موسیقی، تئاتر و سینما عرضه شده است.

او در ادامه با اشاره به استقبال زیاد تونسی‎‎ها از هفته فرهنگی ایران اظهار کرد: حضور زیاد و فشرده مردم در مراسم افتتاحیه بسیار قابل توجه بود و هنر ایران که در نمایشگاه ارایه شده بود، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس با اشاره به قدمت تمدن و پیشینه تاریخی و فرهنگی تونس، به بازدیدش از شهرهای مهدیه، جم و قیروان اشاره کرد و گفت: این شهرها هر کدام ویژگی‎های خاص و جالب توجهی داشتند که در این بین شهر قیروان برای من از همه جالب توجه‎تر بود. این‎ها همه نشان‎دهنده‌ی فرهنگ و تمدن غنی این کشور است که سالانه تعداد زیادی گردشگر دارد، که عمدتا برای دیدن بناها و آثار تاریخی به این کشور سفر می‎کنند و البته تعدادی هم به خاطر آب و هوا و استفاده از دریا می‎آیند.

جنتی سپس در پاسخ به این‎که تونسی‎ها آن‎قدر که از فرهنگ و تمدن کهن ایران می‎‎دانند، شناختشان از هنر معاصر ما چگونه است، گفت: آن‎ها هنر معاصر ما را چندان نمی‎شناسند، چون هنر معاصرمان به این‎جا نیامده و آن‎ها در جریان کارها قرار نگرفته‎اند. اما در پی برگزاری این هفته فرهنگی و امضای تفاهم‎نامه در زمینه نشر و ترجمه و موسیقی درصددیم تا هنر معاصر کشورمان را در این‎جا عرضه و معرفی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر روز 22 مهرماه به همراه مراد الصکلی – وزیر فرهنگ تونس – هفته فرهنگی ایران در تونس را افتتاح کرد، پس از بازدید از نمایشگاه‎های صنایع دستی و هنرهای تجسمی در قصر عبدلیه، همراه میهمانان به قصر نجمه الزهرا رفتند و گروه موسیقی حسام‎الدین سراج در آن‎جا به اجرای برنامه پرداخت.

علی جنتی شامگاه 23 مهرماه نیز در اقامتگاه حجت‎الاسلام مصطفی بروجردی - سفیر ایران در تونس - به همراه وزیر فرهنگ تونس در یک ضیافت شام شرکت کرد.

وزیر فرهنگ در تونس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha