• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93071910450
  • خبرنگار : 71342

یک هنرمند با اشاره به بازسازی تئاتر شهر مطرح کرد

چه تضمینی وجود دارد ؟

چه تضمینی وجود دارد ؟

ایوب آقاخانی با اظهار نگرانی از تعمیرات دوباره مجموعه تئاتر شهر خواستار اطلاع‌رسانی شفاف در این زمینه شد.

ایوب آقاخانی با اظهار نگرانی از تعمیرات دوباره مجموعه تئاتر شهر خواستار اطلاع‌رسانی شفاف در این زمینه شد.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر به خبرنگار تئاتر ایسنا، گفت: طبیعی است مشکل من یا افرادی که مثل من فکر می‌کنند این است که چرا یک مجموعه کلان تئاتری آنهم جایی که پایتخت تئاتر ایران آن را می‌نامیم، چند سال یکبار به بهانه تعمیرات تعطیل می‌شود و هر بار هم کارهایی انجام می‌شود که این تعطیلی را توجیه کند.

او با یادآوری تعمیرات پیشین مجموعه تئاتر شهر در سال 1386 اضافه کرد: آیا واقعاً جایی مانند تئاتر شهر بعد از شش سال نیاز به بازسازی دارد که اگر دارد دوستان سال 86 آب در هاون کوبیدند و این اتفاق خود قابل نقد است.

آقاخانی با اشاره به حذف احتمالی دو سالن از مجموعه تئاتر شهر افزود: موضوع بعدی حذف امکانات اجرایی و سالن از این مجموعه به بهانه نبود ایمنی است. ما دائم از بحران سخت‌افزار در تئاتر و کمبود سالن داد سخن می‌دهیم و سالیانه ده‌ها دانشجوی تئاتر به مجموعه مدعیان و متقاضیان اضافه می‌شود در حالی که سالن افزوده نمی‌شود. در چنین شرایطی آقایان و خانم‌ها تصمیم می‌گیرند دو سالن از تئاتر شهر حذف شود.

نویسنده و کارگردان نمایش‌های «فصل خون» و «جنوب از شمال غربی» در عین حال خاطرنشان کرد: اصلاً با حذف این سالن‌ها به دلایل ایمنی مسأله‌ای ندارم به شرط اینکه بلافاصله دو سالن حتی با امکانات کمتر به مجموعه سخت‌افزار تئاتر افزوده شود.

آقاخانی افزود: بازسازی فقط تعمیر یک ساختمان نیست، کمی هم به زیرساخت‌ها و ترمیم توانایی تئاتر فکر کنیم. آن دو سالن با چه چیزی جابه‌جا می‌شود.

این مدرس تئاتر با انتقاد از اینکه بازسازی تئاتر شهر بدون مشورت با هنرمندان انجام می‌شود به ایسنا گفت: چرا نه در سال 86 و نه در شرایط کنونی با اهالی این فن هیچ گفت‌و‌گویی نشد و نمی‌شود و چهار کارشناس محترم از نمی‌دانم کجا پشت درهای بسته درباره هویت اصلی‌ترین مجموعه تئاتر این کشور تصمیم می‌گیرند. در این مشورت‌ها خانه تئاتر کجاست؟! پیشکسوتان کجا هستند؟ نسل میانه کجا هستند؟ چرا با هیچ‌کدام از این افراد مشورت نمی‌شود؟

این هنرمند تئاتر ادامه داد: از کجا باید بدانیم افرادی که این بار مسئولیت بازسازی را به عهده دارند، از دفعه پیش کارشناس‌تر یا بهترند که فاجعه بار قبلی را به بار نیاورند؟! چه تضمینی وجود دارد؟ از کجا باید بدانیم به درستی به صلاح دیدند دو سالن حذف شود. همه ما به ضعف امنیت مجموعه تئاتر شهر واقفیم اما آیا راه مبارزه با این ضعف‌ها حذف سالن است.

وی افزود: آیا نمی‌شود با بودجه واگذار شده بازسازی آن امکانات را ایجاد کرد؟ اگر نمی‌توان چنین کرد، پس توقع من تئاتری، احداث دو سالن در قواره‌های سایه و کارگاه‌ نمایش است. این سالن‌ها کجاست؟ لطفاً نشان دهید.

ایوب آقاخانی در پایان صحبتش با ابراز تأسف از وضعیت مبهم تغییراتی که قرار است بر مجموعه تئاتر شهر اعمال شود گفت: این بار هم با سوء مدیریت و نگاه جزم‌اندیشانه و دگم، کاری در حال وقوف است که نمی‌دانم آیا بعداً قابل دفاع خواهد بود یا نه؟ اما آرزو می‌کنم به تمام حفره‌های این مسأله فکر شده باشد و نیت خیر این دوستان، راه به بیراهه نبرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha