• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93070703853
  • خبرنگار : 71219

از «فیلم‌خانه ملی ایران» چه خبر؟

از «فیلم‌خانه ملی ایران» چه خبر؟

عملیات عمرانی ساختمان فیلمخانه ملی ایران هم چنان ادامه دارد.

عملیات عمرانی ساختمان فیلمخانه ملی ایران هم چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، بیش از 15 سال است که بحث انتقال فیلمخانه ملی ایران که در حال حاضر در ساختمان وزارت ارشاد واقع شده، مطرح است و برنامه‌ریزی‌های مسئولان براین است که تا پایان امسال فیلمخانه ملی به ساختمان جدید خود در محله باغ فردوس تهران منتقل شود.

پیش از این لادن طاهری،‌مدیر فیلمخانه ملی از تخصیص بیش از سه میلیارد تومان در سال جاری برای تکمیل این پروژه خبر داده بود و فعلا هم کار را در حال ادامه اعلام می‌کند و البته تاکید دارد که مشکلی برای تکمیل پروژه وجود ندارد.

به این ترتیب با به پایان رسیدن مراحل عمرانی،‌ تجهیز شدن ساختمان برای انتقال فیلمخانه آغاز می‌شود و طاهری امیدوار است که «نیازی برای تامین تجهیزات از خارج از کشور نباشد تا بر اساس دانش داخلی و ملی فیلمخانه ملی ایران تجهیز شود.»

مدیر فیلملخانه ملی ایران هم‌چنین درباره ازسرگیری نمایش فیلم‌های این مرکز برای مخاطبان خود که از پاییز سال 1386 متوقف شده است،‌ گفت: یکی از دلایل اصلی توقف این کار منابع بود، اما نکته مهم فعلا این است که در ان زمان تعداد تماشاگران و علاقه‌مندان آنقدری که امروز شاهدیم نبود و به همین دلیل با توجه به استقبال و علاقه‌مندی‌ای که نشان داده شده،‌ نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز از جمله مسائل مهمی است که بررسی می‌کنیم تا در صورت فراهم شدن شرایط بتوانیم برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، «فیلم‌خانه ملی ایران» به عنوان یکی از فیلم‌خانه‌های قدیمی دنیا، بیش از40 سال قدمت دارد و زنده‌یاد فرخ غفاری- سینماشناس، منتقد و کارگردان- بانی اصلی تشکیل آن بوده است.

چندی قبل طاهری با اشاره به نمایش فیلم «گاو» داریوش مهرجویی در زمانی مناسب خبر داد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا چند فیلم قدیمی‌ دیگر را برای نمایش آماده کنیم و منتظریم زمان لازم برای اصلاح و مرمت مجموعه فیلم‌هایی که ارزیابی می‌شوند،‌ مشخص شود تا براساس آن، زمانبندی برای نمایش فیلم‌ها تعیین و بعد اسامی آن‌ها اعلام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha