• سه‌شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93062515311
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

خلیلیان: سپاهان را تنها کرانچار نبسته است/ دو قدم از آسیا دور شده‌ایم

خلیلیان: سپاهان را تنها کرانچار نبسته است/ دو قدم از آسیا دور شده‌ایم

مدیرعامل تیم فوتبال سپاهان گفت: باید واقع‌بین بود؛ چرا که فرهنگ عوض کردن بسیار سخت‌تر از فرهنگ ساختن است و مشکلات حوزه هواداری به 25 سال برنامه نیاز دارد.

مدیرعامل تیم فوتبال سپاهان گفت: باید واقع‌بین بود؛ چرا که فرهنگ عوض کردن بسیار سخت‌تر از فرهنگ ساختن است و مشکلات حوزه هواداری به 25 سال برنامه نیاز دارد.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، مهرزاد خلیلیان در نشست خبری‌اش اظهار کرد: فرکی نه یک مهره که یک چهره است و باید از اسطوره‌هایمان تجلیل کنیم نه این که نابودشان کنیم. کرانچار مربی ایرانی نبود اما به ورزش ما خدمت زیادی کرد و وظیفه ما بود که از چنین شخصیتی تقدیر کنیم. البته بازتاب‌های این تقدیر را هم دیدیم اما قضاوت را باید به عهده مردم گذاشت. در تجلیل از کرانچار حداقل تلاش‌مان را کردیم و امیدواریم این شخص به ورزش کشور و سپاهان باز هم خدمت‌هایی بکند؛ چرا که راهکارهایی اندیشیده‌ایم. کرانچار سال‌ها با ما بوده و بسیار خوشحالم که توانستیم از این مربی تجلیل شایسته‌ای انجام دهیم.

وی با بیان این که همه شخصیت فرکی را می‌شناسند، تصریح کرد: فرکی از من پرسید که آیا کرانچار خودش رفته یا مسئله‌ای وجود داشته است. این سوال فرکی نشان از شخصیت بالایش است. البته ما هم توضیحاتی به او دادیم؛ چرا که باشگاه 60 ساله با مصالحش بازی نمی‌کند ولی باید دقت و وحدت‌مان را بیشتر کنیم. فرکی سال‌ها در تیم ملی در کمال سکوت و با حداکثر کار، تلاشش را کرد و ما عملکرد خوبش را در تیم ملی دیدیم. همه می‌گویند که مربی بااخلاقی دارید اما می‌خواهم به آنها بگویم که این مربی توانایی‌های فنی زیادی هم دارد.

خلیلیان با بیان این که فرکی دو سه بار به او گفته افتخار می‌کند که به سپاهان آمده‌ است، عنوان کرد: در ظرف دو جلسه 3 و 2 ساعته در کمال صداقت با این مربی گفت‌وگو کردیم و خودش گفت که سپاهان بزرگ است و افتخاراتی دارد که البته این افتخارات به پرچمداری مجتمع فولاد مبارکه و مدیریت پیشتازش بوده و همین شد که فرکی به ما لبیک گفت.

مدیرعامل تیم فوتبال سپاهان با بیان این که تمام هم و غمش آسیایی کردن سپاهان است، افزود: سپاهان یک قدم از آسیا دور شده ولی می‌خواهیم که دوباره این تیم به آسیا برگردد و افتخارات گذشته را تکرار کند. وقتی فینال آسیا بین دو تیم آسیایی است، چرا ما نباید به فینال آسیا بین دو تیم ایرانی فکر کنیم؟

وی با اشاره به نفرات اعزامی از باشگاه سپاهان به بازی‌های اینچئون اضافه کرد: 6 نفر از بازیکنان ما به بازی‌های اینچئون راه پیدا کردند و خوشحالیم که پس از دو سال دوری هندبال را نیز به رقابت‌ها برگرداندیم. فولاد مبارکه 17 رشته داشته و فعلا توانستیم هندبال، دوچرخه‌سواری، کاراته و البته به صورت یواشکی هم واترپلو و تیراندازی را به رقابت‌ها برگردانیم که البته باید بگویم برای زنده کردن برخی رشته‌ها از جانم مایه گذاشتم.

خلیلیان با بیان این که شرایط اجتماعی مملکت به گونه‌ای رقم خورده که یک شبه نمی‌توان این شرایط را عوض کرد، تصریح کرد: باید واقع‌بین باشیم؛ چرا که فرهنگ عوض کردن از فرهنگ‌ ساختن سخت‌تر است. می‌دانیم مشکلاتی در حوزه هواداری داریم اما فرهنگ‌سازی برنامه‌ 25 ساله می‌خواهد. در مشهد 400 هوادار‌مان را همراهمان داشتیم که در کمال مظلومیت در ورزشگاه حضور داشتند. البته خود ما هم وقتی به کرمان رفتیم مشکلاتی داشتیم.

وی ادامه داد: طی دو ماه آینده دفتر مشارکت سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز در تهران ایجاد خواهد شد تا بتوانیم با این باشگاه تعامل بیشتری داشته باشیم. البته تغییراتی در هیات مدیره کانون هواداران نیز داشتیم؛ چرا که می‌دانیم فقط برد و باخت مهم نیست. فرهنگ هم مهم است اما حداقل 25 سال وقت می‌خواهد.

وی در واکنش به حرکت خلعتبری بعد از گلزنی تصریح کرد: این کار خلعتبری "اند" رفاقت بود و باید به این بازیکن آفرین گفت.

خلیلیان با بیان این که تصمیم در خصوص کادر فنی و بازیکنان به عهده سرمربی است، ما اختیار می‌دهیم اما نتیجه هم می‌خواهیم عنوان کرد: کار ما نظارت، حمایت و پیگیری است. سپاهان جای اصول است و یک سرمربی بادانش و فکور نباید احساساتی عمل کند. فرکی می‌داند که به باشگاه منظمی آمده اما به هر حال هنر سرمربی این است که از افکار و عقاید همه استفاده کند که در فوتبال حرفه‌ای حل شده است.

مدیرعامل سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا کرانچار خودش رفته یا شما او را اخراج کرده‌اید، خاطرنشان کرد: مدارکش مستند موجود است که کرانچار خودش رفته. البته دو بار ایشان را توجیه کردم که در سپاهان بماند اما در بار سوم وقتی که من در تهران بودم، در زمین چمن خداحافظی کرده و خواسته که به من بگویند خلیلیان تا آخر عمر جزو دوستان خوبم هستی اما ببخشید دیگر نمی‌توانستم. ما امسال با کرانچار با رقمی مناسب‌تر از سال گذشته قرارداد بستیم و حتی در سال 93 یک درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته نداشتیم. من که نمی‌توانم به عنوان مدیرعامل سپاهان برای همه حرف‌هایم قسم بخورم. به هر حال خط قرمزهایی باشگاه دارد که بگذارید برخی صحبت‌ها خودش به پیش برود. به هر حال سعی می‌کنم دروغ نگویم اما اگر مجبور شوم راستش را هم نمی‌گویم.

وی با بیان اینکه هر کس سپاهان را ترک کرده، خودش رفته و باشگاه سر جایش مانده، ادامه داد: به هر حال کرانچار سه سال در سپاهان بود و وقتی این مربی می‌خواهد که برود نمی‌توانم برای غرامت بروم از این مربی شکایت کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص تناقض‌هایی که در رفتن کرانچار وجود دارد گفت: شما بیایید تا خصوصی توجیه‌تان کنم.

وی با بیان اینکه من 5 میلیارد پول رفته را زنده کردم، تصریح کرد: درباره مسئله نقش جهان ما دنبال کشور‌گشایی نیستیم. البته پیگیری‌هایمان را انجام داده‌ایم ولی نمی‌توانیم بیشتر از این پیگیری کنیم؛ چرا که شاید به ما بگویند به شما ربطی ندارد.

وی ادامه داد: سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم سال خوبی در حوزه بین‌الملل نداشتیم و ورزش ما نیز دچار تنش بود. اما به هر حال از سال‌های آینده شرایط بهتر خواهد شد و نقاط تاریک حوزه بین‌الملل نیز برطرف خواهد شد. ما کرسی‌هایی در آسیا داشتیم که از دست دادیم اما به هر حال ارتباط سپاهان با AFC مهم است ولی نیاز به زیرساخت دارد.

وی ادامه داد: ما به بسترهایی نیاز داریم و باید برای پیشرفت کردن هم سخت‌افزار لازم را داشته باشیم و هم آدم‌های بیشتر و همچنین بحث حق پخش تلویزیونی که این نیز بسیار مهم است. در دو سال گذشته دو میلیارد و 600 میلیون تومان وام با سود 26.5 درصد داشتیم که البته خدا را شکر تمامش را پس دادیم. من این وعده را به شما می‌دهم که در سال‌های آتی نیز شرایط بهتر شود.

وی با بیان اینکه تیم را صددرصد کرانچار نبسته افزود: کرانچار مجبور شد عبدالله کرمی را قبول کند چرا که ما غیر از سرمربی هم مدیر فنی داریم و هم کمیته فنی. اما به هر حال شاکله اصلی دست نخورد. البته شاید بهتر هم می‌توانستیم یارگیری کنیم ولی این را بگویم که شجاع نیز از خود گذشتگی می‌کند که در پستی غیر از پست تخصصی‌اش بازی می‌کند.

خلیلیان ادامه داد: ما از سقف عبور نمی‌کنیم البته در این فصل سه قرارداد ما فسخ شده است. ما در گرفتن ویزا مشکل داشتیم حتی بازیکن کامرونی که می‌خواستیم جذب کنیم وقتی به تهران رسید دیپورت شد و ما با تلاش‌هایی که کردیم توانستیم او را به اصفهان بیاوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۸:۳۵

ماشالا به اين تيم تراز اول آسيا و ايران