• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93061609223

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی تهران:

نبود کشتی‌های یخچال‌دار مشکل اصلی صادرات کالا به روسیه است

نبود کشتی‌های یخچال‌دار مشکل اصلی صادرات کالا به روسیه است

روسیه پس از اختلافات اخیر با اتحادیه اروپا نیازمندی‌های غذایی خود را در فهرستی بالغ بر 60 محصول به ایران اعلام کرده است اما به گفته رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی تهران صادرات کالاهای کشاورزی و محصولات غذایی به روسیه با مشکلات حمل و نقل و مبادله هزینه کالا مواجه است.

روسیه پس از اختلافات اخیر با اتحادیه اروپا نیازمندی‌های غذایی خود را در فهرستی بالغ بر 60 محصول به ایران اعلام کرده است اما به گفته رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی تهران صادرات کالاهای کشاورزی و محصولات غذایی به روسیه با مشکلات حمل و نقل و مبادله هزینه کالا مواجه است.

مجیدرضا حریری ‌در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به بررسی فرصت پیش آمده برای صادرات کالا به روسیه پرداخت و گفت: ستاد معینی متشکل از اتاق بازرگانی،‌ سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی باید تشکیل شود تا با یک اقدام هماهنگ،‌ برنامه معین برای ورود به این بازار را تدوین کنند.

وی افزود: کشور ما باید با واقع بینی به این بازار نزدیک شود. ارقام 30 تا 70 میلیارد دلار صادرات بر اساس تصمیم گیری‌های شتاب زده اعلام شده است.

به اعتقاد حریری صادرات یک میلیارد دلار کالا به روسیه در این موقعیت زمانی می‌تواند موفقیت بزرگی باشد.

رییس کمسیون واردات اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از مشکلاتی که برای صادرات کالا به روسیه وجود دارد مشکل حمل و نقل است. حمل و نقل دریایی از طریق سواحل جنوبی و مسیر دریای سیاه بسیار زمان بر و نامطمین برای مواد غذایی است به همین منظور باید از بنادر جنوبی دریای خزر به آستاراخان استفاده کنیم اما مشکل این خطوط این است که وسایل نقلیه این مسیر یخچال دار نیستند.

وی درباره نوع پرداخت مبلغ کالا در این معاملات گفت: تهاتر می تواند یکی از اشکال این نوع معاملات باشد. استفاده از روبل، ریال و اسناد اعتباری هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

حریری اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات به وجود آمده بین اروپا و روسیه سر مسائل اوکراین،‌ بازار روسیه محل خوبی برای صادرات کالاهای غیرنفتی شده است اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که ذائقه کسی که به محصولات اروپایی عادت ندارد نمی تواند هر محصولی را قبول کند پس توجه به کیفیت محصول صادراتی در درجه اول اهمیت قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۱:۲۵

خب بريد کشتي کرايه کنيد.با قطار بفرستيد.کاميون و تريلي بگيريد.نشد با الاغ بفرستيد.يک کاري بکنيد. هميشه در حال غر زدن هستن!! حتي وقتي بازار صادرات پيدا ميشه باز هم قدرت حل مشکلات رو ندارن! جمله ازلي-ابدي شون اينه:ما نميتوانيم!