• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93061508836

عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

خروج از رکود تورمی با کمک صادرات به روسیه

خروج از رکود تورمی با کمک صادرات به روسیه

با توجه به اینکه روسیه پس از اختلافات اخیرا با اتحادیه اروپا نیازمندی‌های غذایی خود را در فهرستی بالغ بر 60 محصول به ایران اعلام کرده است، یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران گفت: این بازار جدید با توجه به این‌که میزان صادرات غیر نفتی را افزایش می‌دهد، در خروج از رکود تورمی نقش موثری دارد و می‌تواند قیمت رقابت در بازار ایجاد کند.

با توجه به اینکه روسیه پس از اختلافات اخیرا با اتحادیه اروپا نیازمندی‌های غذایی خود را در فهرستی بالغ بر 60 محصول به ایران اعلام کرده است، یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران گفت: این بازار جدید با توجه به این‌که میزان صادرات غیر نفتی را افزایش می‌دهد، در خروج از رکود تورمی نقش موثری دارد و می‌تواند قیمت رقابت در بازار ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از دستور اخیر رییس جمهور روسیه مبنی بر ممنوعیت واردات محصولات غذایی از اتحادیه اروپا، ایران به عنوان یکی از کشور‌هایی که می‌تواند تامین‌کننده نیازمندی‌های غذایی کشاورزی روسیه باشد در فهرست مسئولان این کشور قرار گرفت؛ به گونه‌ای که روسیه طی درخواستی بالغ بر 60 قلم مواد غذایی و کشاورزی را به عنوان نیازمندی‌های این کشور از ایران اعلام کرده و در وزارت جهاد کشاورزی نیز ستاد توسعه صادرات روسیه تشکیل شده که نشان‌دهنده استقبال و عزم مسئولان از افزایش صادرات محصولات ایرانی به این کشور است.

در این زمینه فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: روسیه صنعت پیشرفته‌ای نداشته است که بخواهیم معاملاتمان را به این کشور محدود کنیم.

وی افزود: البته این بازار جدید با توجه به این‌که میزان صادرات غیرنفتی را افزایش می‌دهد در خروج از رکود تورمی نقش موثری دارد و می‌تواند قیمت رقابتی در بازار ایجاد کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره‌ صادرات کالا به کشور‌های همسایه اظهار کرد: کشور‌های همسایه بهترین بازار برای صادرات کالا هستند اما می‌بینیم که در کشور‌هایی مثل عراق و افغانستان اجناس چینی از اجناس ما پیشی گرفته‌اند البته در این مورد حمایت دولت‌ها بسیار مهم است.

به گفته مستوفی صادر‌کننده ایرانی ارزش افزوده هشت درصدی پرداخت می‌کند و تنها 1.5 درصد دریافت می‌کند اما در چین و اروپا ارزش افزوده 17 درصد است و نرخ بازگشت سود 13 الی 14 درصد است.

وی اظهار کرد: البته به جز حمایت دولت، صادر‌کنندگان نیز باید کیفیت را بالا ببرند و از صادر کردن کالاهای بی‌کیفیت به منظور کسب سود بیشتر پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha