• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۲۳:۴۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93052714326
  • خبرنگار : 71417

زلزله‌ 6.1 ریشتری در آبدانان تلفات جانی نداشت/ حضور مسئولان و دلگرمی مردم

زلزله‌ 6.1 ریشتری آبدانان هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشت.

زلزله‌ 6.1 ریشتری آبدانان هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، زلزله‌ 6.1 ریشتری آبدانان می‌توانست روزی غمبار را برای ایلام رقم بزند اما با آگاهی‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم، اهالی مورموری شب را در فضای باز خوابیدند و این زمین‌لرزه خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشت.

امروز همه مردم ایران نگران آبدانان بودند و این را می‌توان از آماده‌باش بودن فرزندان ایران در جمعیت هلال احمر به خوبی فهمید؛ جمعیتی که معاون آن در ساعات اولیه‌ صبح خود را به منطقه رساند.

استاندار و معاونان و مدیرکل بحران بلافاصله تشکیل جلسه دادند و نماینده عالی دولت با حضور در منطقه موجب دلگرمی و امیدواری مردم زلزله‌زده شد.

حضور امیدوار کننده‌ی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی ایلام در آبدانان نه تنها موجب روحیه گرفتن مردم منطقه شد بلکه مدیران اجرایی را برای ادامه‌ کار دقیق مصمم‌تر کرد.

با وجود این که تعداد لرزش‌های ایلام از مرز صد هم گذشته است، اما مردم استان از این که شاهد تلفات جانی هم‌نوعان خود نبوده‌اند، خوشحالند و به توصیه کارشناسان، امشب را در فضای باز به صبح خواهند رساند.

دکتر «حاجی کریمی» دانشیار دانشگاه ایلام تأکید کرد: با توجه به این که در شهر ایلام و اطراف آن گسل فعال مهمی نداریم نگرانی عمده و جدی در خصوص شهر ایلام وجود ندارد اما به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی در ساخت‌وسازها توصیه می‌‎شود که مردم شب را در ساختمان‌های با استحکام پائین نگذرانند زیرا معمولاً زلزله‌های بزرگ در شب اتفاق می‌افتند و زلزله امروز نیز در صبح به وقوع پیوست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام با بیان این که پیش‌لرزه‌ها و اطلاع داشتن مردم از تلفات انسانی جلوگیری کرد، تصریح‌کرد: احتمال دارد این زمین‌لرزه‌ها گسلی را که از شمال دهلران به طرف صالح‌آباد امتداد دارد، فعال کند؛ لذا مردم واقع در این مناطق ضمن حفظ خونسردی ترجیحاً شب را در فضای باز بگذرانند.

به گزارش خبرنگاران ایسنا در شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر مردم این مناطق هم‌اکنون در فضای باز به سر می‌برند و امشب در حالی که چشم به آسمان دوخته‌اند خواهند خوابید؛ به امید آن که فردایی آرام پیش رو داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha