• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93052713655
  • خبرنگار : 71411

برگزاری چهارمین دادگاه مهدی هاشمی

آغازی پرحرف و حدیث و پایانی همراه با سکوت

آغازی پرحرف و حدیث و پایانی همراه با سکوت

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در حالی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت غیرعلنی برگزار شد که قبل از آغاز دادگاه فاطمه هاشمی و یکی از وکلای مدافع متهم به بیان اظهارات خود پرداخته و در پایان جلسه متهم و وکلای مدافع وی حاضر به پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران نشدند.

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در حالی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت غیرعلنی برگزار شد که قبل از آغاز دادگاه فاطمه هاشمی و یکی از وکلای مدافع متهم به بیان اظهارات خود پرداخته و در پایان جلسه متهم و وکلای مدافع وی حاضر به پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران نشدند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی هاشمی پیش از ورود به دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران حضور نیافت و خبرنگار صدا و سیما را مورد خطاب قرار داد و از رفتار رسانه ملی انتقاد کرد.

علیزاده‌طباطبایی پیش از ورود به دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: امروز چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات آقای هاشمی است.

وی با بیان اینکه در مورد موکلم پرونده‌سازی شده است، گفت:‌ من هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم؛ زیرا اتهامات مهدی هاشمی نه اقتصادی و نه امنیتی است بلکه سیاسی و مربوط به سال 88 است.

وی افزود: امروز دفاعیات از سوی مهدی هاشمی و وکلا صورت خواهد گرفت و یقینا آنهایی که پرونده‌سازی کردند روسیاه بوده و ما رو سفید خواهیم شد.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی درباره حضور نیافتن موکلش در میان خبرنگاران در جلسه قبلی دادگاه بیان کرد: این نظر دادگاه است که ما از در دیگری برویم و ما تبعیت می‌کنیم؛ در واقع غیرعلنی بودن دادگاه را قاضی مشخص می‌کند.

علیزاده‌طباطبایی خاطرنشان کرد: مطالبی که موکلم در صفحه شبکه اجتماعی خود (فیس بوک) منتشر کرده مغایرتی با قانون ندارد.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی در رابطه با استات اویل تصریح کرد: در رابطه با استات اویل باید بگویم که هم مجلس و هم وزارت اطلاعات گفته است که مهدی هاشمی نقشی در آن ندارد.

فاطمه هاشمی نیز در حاشیه برگزاری دادگاه برادرش گفت: دارند انتقام پدر را از پسر می‌گیرند. انتقام این‌که پدرم در کنار مردم ایستاد و از حق‌شان دفاع کرد.

وی که برای برگزاری چهارمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی را همراهی می‌کرد در جمع خبرنگاران ابراز عقیده کرد: خطاکاران مورد حمایت قرار می‌گیرند و منتقدین و معترضین روانه دادگاه و مجلس می‌شوند. مانند آقای فرجی‌دانا که حقایقی را مطرح کردند و امروز باید راهی مجلس شوند.

فاطمه هاشمی تصریح کرد: دادگاه امروز همانند جلسات گذشته غیرعلنی است و حتی اجازه ندادند ما مهدی را تا پشت در دادگاه همراهی کنیم.

وی با بیان این‌که «خانواده هاشمی در صف دادگاه هستند»، گفت: یکشنبه هفته آینده نیز دادگاه من است و محاکمه بنده در دادگاه تجدیدنظر برگزار خواهد شد

فاطمه هاشمی نیز هنگام مصاحبه با خبرنگاران به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت که با تلویزیون مصاحبه نمی‌کنم.

پس از گذشت مدت زمان کوتاهی فاطمه هاشمی به دلیل غیرعلنی بودن جلسه رسیدگی به اتهامات برادرش، دادگاه انقلاب را ترک کرد.

پس از گذشت 4 ساعت از برگزاری دادگاه، مهدی هاشمی و وکلایش دادگاه انقلاب را ترک کردند و حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نشدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha