• جمعه / ۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۰:۵۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93050301010

چهارمین زن فضانورد روس در آستانه سفر به ایستگاه فضایی بین المللی

چهارمین زن فضانورد روس در آستانه سفر به ایستگاه فضایی بین المللی

آماده سازی سفینه سرنشیندار بعدی برای پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی در محلی موسوم به ساختمان 245 درپایگاه فضایی بایکونور آغازشده است.

آماده سازی سفینه سرنشیندار بعدی برای پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی در محلی موسوم به ساختمان 245 درپایگاه فضایی بایکونور آغازشده است.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این سالن، محلی است که پس از رسیدن ناو سایوز و موشک بالابرنده آن، عملیات سرهم‌بندی ( مونتاژ) در آنجا صورت می گیرد.

سایوز تی.ا.آ-14 ام. نیز چون دیگر سفینه سرنشیندار سایوز، پس از ساخت در موسسه صنعتی انرگیا در مسکو با راه آهن به بایکونور حمل می شود. در این سالن عظیم، نخست جزء به جزء ناو مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد و پس از کسب اطمینان از سلامت آنها، مراحل بعدی عملیات یعنی اتصال با موشک بالابرنده انجام می شود.

در اواخر این دوره، فضانوردانی که باید راهی مدار زمین شوند، مراحل نهایی تمرین خود را در سفینه ای که قرار است آنها را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد، زیر نظر کارشناسان آژانس فضایی روسیه (روسکاسموس) می‌گذرانند.

پرتاب ناو کیهانی سایوزتی.ا.آ-14 ام.برای 25 سپتامبر 2014 برنامه ریزی شده است. این ناو قرار است سه عضو جدید ایستگاه فضایی بین المللی شامل دو فضانورد روس به نام‌های الکساندر ساماکوتیایف و یلنا سروا و فضانورد آمریکایی بریویلمور را به فضا ببرد.

ماموریت سایوزتی.ا.آ-14 ام. از هم اکنون بیش از ناوهای دیگری که در چند سال اخیر راهی ایستگاه فضایی بین المللی شده اند مورد توجه رسانه های گروهی قرار گرفته است زیرا یکی از خدمه آن یلنا سروا خواهد بود که چهارمین زن فضانورد روسیه به شمار می رود.

او که یکی از مهندسان طراح سامانه های فضایی صنعتی انرگیا است ازسال 2006 به جمع فضانوردان روسیه پیوست و طی چند سال گذشته دوره آموزشی و تمرینی سخت فضانوردی را به خوبی طی کرد.

مسوولان فضانوردی روسیه از همان آغاز عصر پرواز های سرنشیندار، نظر مساعدی در مورد سفر زنان به فضا نداشته اند و از زمان انتخاب نخستین گروه زنان فضانورد در روسیه در سال 1962 تاکنون تنها 16 زن توانسته اند برای پرواز به فضا آموزش ببینند و از این میان فقط سه نفر پرواز فضایی داشته اند و یلنا سروا نام خود را به عنوان چهارمین زن فضانورد روسیه به ثبت خواهد رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha