• دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۳ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93041609633
  • خبرنگار : 71036

بررسی علل کاهش شاخص بورس در جلسه کمیسیون حمایت از تولید ملی

سخنگوی کمیسیون تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 مجلس از بررسی علل کاهش شاخص بورس در جلسه امروز(دوشنبه) این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 مجلس از بررسی علل کاهش شاخص بورس در جلسه امروز(دوشنبه) این کمیسیون خبر داد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت: این جلسه با حضور صالح آبادی رئیس سازمان بورس، قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس، عسگری رئیس هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری بورسی، برگزار و گزارشی از وضعیت بازار بورس و علل کاهش شاخص بورس، نظارت بازار سرمایه گذاری ارائه شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: شروع فعالیت بازار سلف از هفته ‌آینده، صندوق‌های تامین مالی در بخش‌های مختلف، اجازه فروش اوراق مشارکت دولتی نزد بانکها در بازار سرمایه و تامین منابع مالی، تعمیق بازار ثانویه اوراق بهادار از جمله فعالیت های بازار بورس برای تحرک بخشیدن به بازار سرمایه است که از سوی مدیران سازمان بورس اعلام شد.

وی افزود: از دولت انتظار می‌رود تا در زمینه مشارکت بیشتر بانکها در بازار اولیه و ثانویه سهام، تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری های تجمیع یارانه نقدی و منابع نقدی و اختصاص آن به سرمایه گذاری ، تشکیل صندوق های بازنشستگی تکمیلی از طریق وضع مشوق‌های مالیاتی، تهاتر طلب دولت با طلب بخش‌های غیر دولتی از دولت، انتشار اوراق بهادار توسط شرکت های طلبکار از دولت و پرداخت اصل آن توسط دولت با بازار سرمایه همکاری داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی افزود: در این نشست همچنین مدیران بازار سرمایه از نمایندگان مجلس خواستند تا دغدغه‌های بازارسرمایه برای کاهش قیمت خوراک گاز پتروشیمی، کاهش حقوق دولتی برای معادن سنگ آهن، حمایت از بازار سرمایه در مقابل سایر بازارها، کمک به حل مشکلات اداری فراگیر شرکت های بورس، توجه و نگاه سیستمی به مسائل اقتصادی، تعیین قیمت گاز، خوراک و حقوق دولتی معادل در قوانین دائمی را مدنظر داشته باشند.

قادری اضافه کرد: همچنین در این نشست درباره واگذاری باشگاههای ورزشی پیشنهاداتی مطرح شد و نمایندگانی از مرکز پژوهش ها، دیوان محاسبات، وزارت ورزش، اتاق بازرگانی و اعضای کمیسیون نظرات خود را مطرح کردند و قرار شد این موضوع در جلسه بعدی نیز مورد بحث قرار گیرد.

وی یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون همچنین نماینده ای از آزمایشگاه مکانیک خاک حضور داشت و خواستار خروج این تشکیلات از گروه یک و شناخته شدن به عنوان یک نهاد حاکمیتی شد از این رو مقرر شد کمیته ای مرکب از نمایندگان این کمیسیون و کمیسیون عمران و آزمایشگاه مکانیک خاک و سازمان خصوصی سازی موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 مجلس در پایان گفت که بررسی لایحه اساسنامه سازمان پست به جلسه بعدی این کمیسیون موکول شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha