یازدهمین جلسه روابط عمومی اقشار و معاونتهای تخصصی سازمان بسیج مستضعفین با حضور اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی این سازمان، محمدودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی و مدیران روابط عمومی بسیج در لانه سابق جاسوسی آمریکا همراه با افطار برگزار شد.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بخش نخست این هماندیشی، حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی به بررسی چالشهای روابط عمومی در ایران پرداخت و اظهار کرد: امروز دنیای رسانه است و روابط عمومیها باید فرهنگ استفاده از رسانهها را یاد بگیرند و در کشور ترویج کنند.
وی با اشاره به فعالیتهای رسانهای غرب ابراز عقیده کرد: امروز غرب با بهرهگیری از ابزار رسانه قبل از وقوع هر برنامه ابتدا آن را به صورت مجازی در رسانهها رقم میزند و بعد از آمادگی فضای فکری جامعه هدف، بصورت حقیقی آن واقعه را عملی میسازد.
حیدری با انتقاد از علمی نبودن روابط عمومی در کشور گفت: ساختار روابط عمومی در کشور مربوط به 40 سال پیش بوده و برنامههای ما در کشور پیوست رسانهای قبل، حین و بعد از برنامه ندارد؛ بنابراین باید بتوانیم روند علمی روابط عمومی حرفهای را در کشور آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه "غرب با استفاده از فحشا و خبرهای غیرواقع، از رسانهها استفاده غیراخلاقی میکند و دروغها را واقعیت جلوه میدهد"، افزود: ما نه تنها مثل رسانههای غربی اتفاقات را ابتدا با رسانه رقم نمیزنیم بلکه حتی برعکس آن را انجام میدهیم یعنی کاری که اتفاق افتاده را هم نمیتوانیم به خوبی منعکس کنیم.
مسئول بسیج دانشجویی کشور در راستای ارتقای سطح روابط عمومی در کشور و بویژه بسیج اظهار کرد: مدیران روابط عمومی هر قشر و دستگاه باید ابتدا خود به یک اشراف علمی برسند و مسئول عالی آن قشر و دستگاه را به استفاده از ابراز رسانه تشویق کرده و قدرت رسانه را به آنها گوشزد کنند.
وی درباره آسیبشناسی حضور در فضای مجازی نیز گفت: فلسفه ایجاد فضای مجازی توسط کشورهای غربی، سازماندهی افراد برای جمع کردن در یک فضای حقیقی است اما ما در برخی موارد، ماهیت اصلی فضای مجازی را نقض کرده و فضاهای حقیقی خود را به فضای مجازی میبریم.
حیدری در پایان افزود: روابط عمومی در بسیج در سالهای گذشته فعالیتهای زیادی انجام داده اما شکل درونی داشته و در فضای جامعه بازتابی نیافته است که با حضور برادر احمدی در یک سال اخیر، روابط عمومی از کنج انزوا به بطن جامعه آورده شده و این قابل تقدیر است و امیدواریم این گونه تحولات علمی در مجموعه روابط عمومی کشور نیز تحقق یابد.
انتهای پیام
نظرات