• جمعه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93032312073
  • خبرنگار : 71214

شورای اسلامی روستای اجت سوادکوه:

کلیه ساخت وسازها در روستای اجت قانونی است

کلیه ساخت وسازها در روستای اجت قانونی است

شورای اسلامی روستای اجت سوادکوه درباره گزارش ایسنا مبنی بر زمین‌خواری در ورسک به نام روستا توضیحاتی ارائه کرده است.

شورای اسلامی روستای اجت سوادکوه درباره گزارش ایسنا مبنی بر زمین‌خواری در ورسک به نام روستا توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن توضیح اعضای شورای اسلامی روستای اجت سوادکوه بدین شرح است:

" برخی افراد ناآگاه با اقدامات هدایت شده و پیروی از قانون مردود "خان و خان‌بازی" و "اشراف‌گری" به مردم ستم می‌کنند و خود را ارباب مردم می‌دانند که این موضوع موجبات درگیری قومی و قبیله‌ای را ایجاد کرده است. این طایفه بزرگ که کلیه خریدهای این زمین قبلا به تایید شورای اسلامی روستای ورسک رسیده است.

بر اساس ماده 2 قانون و ضوابط تقسیمات کشوری (20 خانوار و 100 نفر جمعیت می‌تواند روستا تلقی شود) و همچنین در فصل سوم وظایف و اختیارات شورا (ماده 68 مکرر الحاقی 82.8.6 هر تیره و عشایر کوچ‌رو کشور با حداقل 20 خانوار حکم روستا (ده) است که اهالی روستای اجت حقوق خود را از طریق مراجع رسمی استانداری مازندران پیگیری نموده و استقلال این روستا پس از بررسی و مطالعات کارشناسی طی نامه شماره 86.51.128384 مورخ 91.12.3 استانداری مورد تایید قرار گرفته است که این موضوع در مراحل بعدی تیم‌های جدید بررسی کننده نیز مورد تایید قرار گرفته است.

در روستای اجت بیش از 45 خانوار ساکن بوده و در فاصله سه کیلومتری روستای ورسک قرار دارد. (با قدمت 1000 ساله زندگی نیاکان و نظر کارشناسان)؛ بنابراین پس از برگزاری انتخابات سه نفر از افراد به عنوان شورای اسلامی این روستا انتخاب و عملا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

ضمنا در مرحله اول با دعوت از رییس منابع طبیعی وقت سواد کوه، حدود و ثغور روستا را با اراضی منابع ملی تعیین و در این خصوص اداره یاد شده اقدام به نصب پنج مارک در منطقه اجت کرده است همچنین این مقام مسئول اعلام کرد: " در دهه 70 و 80 موضع ملی شدن اراضی با بررسی‌های انجام شده بیش از 195 هزار متر از اراضی منطقه اجت وارد کمیسیون ماده واحده شد و حدود 137 هزار متر از اراضی اختلافی به نفع اشخاص رای صادر شده است."

بنابراین خرید و فروش زمین با مالکیت اشخاص صورت می‌پذیرد و ساخت سازها در محدوده بافت روستا صورت گرفته است. همچنین درمرحله دوم با جلب مشارکت مردمی اقدام به شن‌ریزی سه کیلومتر از جاده روستایی (صعب‌العبور) کرده که این موضوع برای تردد دامداران مناطق ییلاقی بسیار مثمر ثمر بوده است و درصدد هستند تا سایر امکانات از قبیل برق، آب و ... را انتقال دهند تا کمی از مشکلات مردم کاهش یابد.

در این روستا تعدادی از افراد مالک زمین‌ها بوده و برخی نیز اقدام به خرید زمین کرده‌اند که کلیه مدارک خرید و فروش در سال‌های قبل از طریق شورای روستای ورسک مورد تایید قرار گرفته است.

یادآور می‌شود اخیرا با دستور مقامات محترم قضایی و امنیتی سوادکوه پروژه برق‌رسانی به این روستا انجام و دستگاه قضایی با قانون ستیزها با توجه به مستندات موجود برخورد جدی کرده که در این زمینه پیگیری سایر امور مربوط به توسعه روستا با حفظ رویکرد زیست محیطی جهت محرومیت‌زدایی در حال انجام است.

شورای اسلامی روستای اجت نیز به عنوان نمایندگان دولت کلیه ساخت و سازها را نظام‌مند کرده و برای اخذ مجوز به بخشداری معرفی می‌کند تا روند قانونی این ساخت و سازها بر اساس استعلام از سازمان‌های مختلف طی شود."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha