• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93032111625
  • منبع : مطبوعات

حسینی بوشهری:

کنگره سبط النبی باید افراد را به سیره زندگی امام حسن(ع) نزدیک‌تر کند

کنگره سبط النبی باید افراد را به سیره زندگی امام حسن(ع) نزدیک‌تر کند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: کسی می‌تواند امام حسن(ع) را به عنوان الگوی معرفتی، اخلاقی و انسانی معرفی کند که صفات حضرت را در خود متجلی کرده و عامل به کلام ایشان باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: کسی می‌تواند امام حسن(ع) را به عنوان الگوی معرفتی، اخلاقی و انسانی معرفی کند که صفات حضرت را در خود متجلی کرده و عامل به کلام ایشان باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری درباره برگزاری کنگره‌ای با موضوع امام حسن مجتبی(ع)، گفت: اهل بیت (ع) بهترین الگوی زندگی هستند، برگزاری اینگونه کنگره‌ها علاوه بر معرفی این شخصیت ارزشمند الهی در سطح جهانی، فرصت مناسب بررسی سیره و سبک زندگی و الگو برداری از منش آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در زندگی معصومین (ع) مشاهده می‌شود تغییر رویکرد آن‌ها در شرایط و دوره‌های مختلف زندگیست، ما نیز باید در همین مسیر حرکت کنیم و برای ارائه آموزه‌های دینی و تبلیغ آن، از روش‌هایی استفاده کنیم که بر اساس شرایط زمان و نیازها جوامع باشد.

وی با اشاره به این‌که یکی از بارزترین ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) کرامت ایشان بود، تصریح کرد: کریم بودن ابعاد مختلفی دارد و تنها با بخشش مال و ثروت به دست نمی‌آید، هرکس به روش‌های مختلف می‌تواند نسبت به دیگران کرامت داشته باشد، حتی همین لبخند، برخورد صحیح، ابتدا سلام کردن، تکریم و ادب به دیگران کرامت هستند.

این عضو مجلس خبرگان افزود: در این کنگره باید اتفاقی بیافتد که پس از برگزاری آن حداقل افرادی که در آن حضور پیدا می‌کنند علاقه مند شوند و سعی کنند خود را به سیره زندگی امام حسن(ع) نزدیک‌تر کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: باید برای کنگره امام حسن(ع) برنامه‌هایی تدوین شود که علاوه بر معرفی، جنبه‌ای تربیتی و تاثیر گذاری بالایی داشته باشد، همچنین خوب است به مسئله انتظار نیز اشاره‌ای شود تا همگان نسبت به فرزند ایشان حضرت صاحب الامر(عج) و مسئله ظهور دیدگاه روشنی پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha