• دوشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93031206165
  • خبرنگار : 71418

قاسم کیانی: جوانان بسکتبالیست در اردن قهرمان می‌شدند هم تعجب نمی‌کردم

قاسم کیانی: جوانان بسکتبالیست در اردن قهرمان می‌شدند هم تعجب نمی‌کردم

کارشناس و مربی سابق تیم ملی جوانان عملکرد تیم ملی جوانان بسکتبال ایران در رقابت‌های بزرگسالان غرب‌آسیا را مناسب توصیف کرد و گفت: اگر این جوانان برابر اردن هم برنده می‌شدند و به قهرمانی می‌رسیدند نیز جای تعجبی نداشت.

کارشناس و مربی سابق تیم ملی جوانان عملکرد تیم ملی جوانان بسکتبال ایران در رقابت‌های بزرگسالان غرب‌آسیا را مناسب توصیف کرد و گفت: اگر این جوانان برابر اردن هم برنده می‌شدند و به قهرمانی می‌رسیدند نیز جای تعجبی نداشت.

قاسم کیانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم ملی جوانان در رقابت‌های بزرگسالان غرب‌آسیا اظهار کرد: من موافق اقدام فدراسیون درباره اعزام جوانان به رقابت‌های بزرگسالان منطقه بودم. ابتدا اینکه دلیلی ندارد تیم اصلی ما در تورنمنتی که برایمان اهمیت نداشت شرکت کند و شاید بازیکنان اصلی ما مصدوم می‌شدند و دوم اینکه تیم اصلی باید در تورنمنتی شرکت کند که برایش داشته‌ها و دستاورد‌هایی داشته باشد نه اینکه حریفان از حضور ما استفاده کنند.

او همچنین گفت: این تصمیم باعث شد تا جوانان ما فرصت خوبی بدست بیاورند و برابر حریفان بزرگسال رقابت کنند. شاید این حریفان نسبت به تیم‌های شرقی سطح پایین‌تری داشته باشند اما بزرگسال بودند و این محک خوبی برای جوانان ایران پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا بود.

او با اشاره به نتیجه ایران در این تورنمنت گفت: خب در شرایطی که لبنان هنوز در رقابت ها شرکت نکرده است می‌توان گفت که تنها تیم کامل، اردن بود. ارزیابی من از عملکرد جوانان مثبت بود که اگر قهرمان این دوره نیز می‌شدیم به شخصه تعجب نمی‌کردم. این تیم واقعا شرایط خوبی دارد و حتی می‌توانست برابر اردن نیز برنده باشد.

مربی تیم ملی جوانان ایران در سال 2012 در پاسخ به این سوال که به نظرش پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا جوانان به چه چیزی نیاز دارند؟ تصریح کرد: تجربه خود من این است که باید به بازیکنانمان اعتماد کنیم. نباید فکر کنیم که حریف ما همه چی دارد و ما هیچی نداریم. حتی در دوره گذشته که مغولستان میزبان بود قهرمانی ایران دور از دسترس نبود یا حداقل باید فینالیست می‌شدیم. نباید با ترس وارد میدان شویم که اگر بترسیم نتیجه نخواهیم گرفت. ایران جزو بهترین های آسیا است و بازیکنانش هم می‌توانند بهترین تیم آسیایی باشند. باید مربی به بازیکنانش اعتماد و اعتقاد داشته باشد.

کیانی افزود: این تیم سالیان سال است که کنار هم کار می‌کند و مهارت های فردی خوبی دارد. به نظر من تمرین هم لازم است و باید در این تمرین‌ها سعی شود تا بازیکنان از پتانسیل خود بیشتر استفاده کنند. هر سال تیم جوانان ما در فصل امتحانات بیشترین ضربه را می‌خورد که این موضوع باید بالاخره حل شود چون یک معضل برای ما محسوب می‌شود. این تیم باید قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا تورنمنت‌ها و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشد و با بهترین شرایط راهی قطر شود. باور کنید به اعتقاد من تیم جوانان ایران در جام جهانی سال 2013 اگر می‌توانست چند دیدار بیشتر دوستانه داشته باشد توانایی رسیدن به جمع 6 یا 9 تیم نخست جهان را داشت. این تیم نیز هم اکنون چنین شرایطی دارد. خیلی مهم است که به بازیکنان تیم ایمان و باور داشته باشیم.

مربی سابق تیم ملی جوانان در ادامه به کادر فنی اشاره کرد و گفت: نکته مهم دیگر گروهی است که با جوانان کار می‌کنند. اسلامی چند سالی است که با این تیم کار می کند و مهران آتشی نیز اضافه شده است. مربی صرب نیز به تازگی اضافه شده و باید دید که چه شرایطی دارد. او زمان زیادی در اختیار نداشته که کار زیادی در تیم انجام دهد و این نتیجه حاصل تلاش زحمت مربیان قبلی است. مربی صرب زمان زیادی هم در اختیار ندارد و باید خیلی زود بتواند با تیم هماهنگ شود. او باید مربی در اندازه این تیم باشد که بتواند سطح کاری این جوانان را بالا ببرد در غیر این صورت هرچه بافته‌ایم پنبه خواهد شد.

کیانی ادامه داد: نباید فکر کنیم که این نایب قهرمانی کار مربی خارجی بوده چرا که وضعیت جوانان ما از قبل هم مشخص بود. زحمتی که مربیان ایرانی در این چند سال برای این تیم کشیده اند انکار ناپذیر است. این مربی خارجی مطمئنا در این نتیجه سهم دارد اما به اندازه حضورش در ایران نه بیشتر و نه کمتر و حالا باید تیم را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده کند چرا که جوانان ما شانسل نخست قهرمانی در قاره هستند.

سرمربی پیشین تیم ملی جوانان ایران با اشاره به حضور مربیان خارجی در ایران بیان کرد: البته باید بدانیم که همیشه وقتی مربیان خارجی وارد ایران می‌شوند فکر می‌کنند که مربیان ایرانی هیچی نمی‌دانند اما به گذر زمان می فهمند که سطح مربیان ایران بالا است و می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند. این نگاهی غلط به مربیان ایرانی است که به مرور زمان درست می‌شود. ما هم اکنون حداقل 20 مربی در یک سطح داریم که جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

کارشناس بسکتبال ایران با تاکید بر قدرت تیم ملی جوانان ایران به ایسنا گفت: میانگین قدی این تیم بالاست و زحمت زیادی کشیده شده تا چنین تیمی شکل بگیرد. باید خیلی مراقب باشیم تا تیم بهترین نتیجه ممکن را کسب کند. شنیده‌ام که برخی اختلاف نظر ها و سلیقه‌ها نیز در بین مربیان و بازیکنان در اردن بوده که اگر صحت دارد نباید کسی از آن خبر داشته باشد اما سازمان‌ تیم‌های ملی و آقای مشحون باید خیلی سریع این مشکلات را بر طرف کنند تا تیم ضربه نخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha