• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93022918292
  • خبرنگار : 71429

ساعتچی‌یزدی تاکید کرد

برخورد با افرادی که موجب تسهیل امور بابک زنجانی شده‌اند

برخورد با افرادی که موجب تسهیل امور بابک زنجانی شده‌اند

یک وکیل دادگستری گفت که بابک زنجانی قطعا در سوءاستفاده از بیت المال و تحصیل مال از طریق نامشروع، همکارانی داشته است و باید شرکاو معاونین وی نیز شناسایی و در دادگاه محاکمه شوند.

یک وکیل دادگستری گفت که بابک زنجانی قطعا در سوءاستفاده از بیت المال و تحصیل مال از طریق نامشروع، همکارانی داشته است و باید شرکاو معاونین وی نیز شناسایی و در دادگاه محاکمه شوند.

حسین ساعتچی‌یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اینکه ما بابک زنجانی را به عنوان متهم اصلی پرونده دستگیر و محاکمه کنیم، بدون آنکه شرکا و معاونین وی را در نظر گیریم، کافی نبوده و رسیدگی عادلانه‌ای نیست و باید هرچه سریع‌تر معاونان، مشاوران و سایر همکاران بابک زنجانی شناسایی و در دادگاه صالح محاکمه شوند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید به صورت قاطع به پرونده بابک زنجانی رسیدگی کند تا دیگر شاهد چنین فسادهای اقتصادی در جامعه نباشیم.

ساعتچی‌یزدی درباره نحوه شناسایی اموال بابک زنجانی، گفت: بدیهی است راهکارهای قانونی برای این موضوع وجود دارد تا اموال بابک زنجانی شناسایی شود، البته این امر نیازمند انجام کار کارشناسی و تحقیقات قضایی است تااموال تحصیل شده در داخل و خارج از کشور شناسایی و مسترد شود.

این حقوقدان درباره نحوه برخورد با شرکا و معاونین بابک زنجانی نیز اظهار کرد: بر اساس قانون باید با کسانی که در این موضوع همکاری و موجبات تسهیل را فراهم کرده‌اند در هر مقام یا منصبی که باشند برخورد شود و این امرنیازمند برخورد جدی و قاطع دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌های ذیربط است.

این وکیل دادگستری درباره اینکه شناسایی اموال بابک زنجانی باید از چه طریقی صورت گیرد؟ گفت: طبیعی است بر اساس محتویات پرونده و اطلاعاتی که در دسترس قرار گرفته است اموال وی در داخل و خارج از کشور با مکانیزم‌های حقوقی و قضایی قابل شناسائی و استرداد خواهد بود.

ساعتچی یزدی درباره برخورد قوه قضائیه با بابک زنجانی، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی باید در جهت استیفای حقوق مردم و در چارچوب قانون با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در هر بازه زمانی ما شاهد پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان هستیم، گفت: این موضوع نشان دهنده این است که متاسفانه راه‌های استفاده از رانت مسدود نبوده و رانت خواران به راحتی سوءاستفاده می کنند و باید در صورت لزوم نسبت به تصویب قوانین باز دارنده اقدام کرد و نظارت‌های قانونی از سوی مراجع نظارتی افزایش یابد؛ چرا که بدون شک قاطعیت لازم و سرعت در رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی و اطلاع رسانی از عوامل بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha