• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93022315083
  • خبرنگار : 71418

مهران حاتمی: حرف‌هایی را گوش دادم که به پتروشیمی کمک کند

مهران حاتمی: حرف‌هایی را گوش دادم که به پتروشیمی کمک کند

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی با اشاره به انسجام در تیمش که باعث قهرمانی در لیگ برتر شد برخی صحبت‌ها درباره وضعیت این فصل پتروشیمی را غیر کارشناسی خواند.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی با اشاره به انسجام در تیمش که باعث قهرمانی در لیگ برتر شد برخی صحبت‌ها درباره وضعیت این فصل پتروشیمی را غیر کارشناسی خواند.

مهران حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: به نظر من این فصل از رقابت‌ها کیفیت بهتری نسبت به فصل گذشته داشت. 4 تیم نخست لیگ بسیار بهتر از فصل گذشته بودند که این می‌تواند جای امید باشد تا ان‌شاءالله روزهایی که لیگ برتر در اوج خود بود بازگردد.

سرمربی پتروشیمی در پاسخ به این سوال که بسکتبال چه نیازی دارد تا بتواند این مسیر رو به رشد را ادامه دهد، بیان کرد: فکر می‌کنم مهم‌ترین عامل در این مسیر حضور اسپانسرهای قوی‌تر است تا بتوانند در بسکتبال هزینه کنند. حامیان مالی با هزینه در بسکتبال می‌تواند ملی‌پوشان و جوانان را حمایت کنند تا آن‌ها نیز بتوانند بدون هیچ مشکل مالی و دغدغه خاصی درگیر ورزش حرفه‌ای خود باشند. از طرف دیگر به نظر من برگزاری یک سری رقابت‌ها در کنار لیگ هم لازم است. یکی از آرزوهای من این است که بتوانیم در زمان اردوهای ملی یک سری مسابقه‌ها در سطح کشور داشته باشیم تا ورزشکارانی که در اردوی ملی نیستند بتوانند در چرخه بسکتبال حفظ شوند و رشد کنند. در جریان بودن بسکتبال برای همه باعث رشد خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال خود باشگاه پتروشیمی چقدر در این فصل از جوانان حمایت کرد، گفت: به نظر من پتروشیمی فعالیت خوبی داشت. ما سعی کردیم تا از بازیکنان جوانمان به خوبی استفاده کنیم. مسعود سلیمانی، شهاب ریاحی و بهنام یخچالی از جمع بازیکنان جوان ما بودند که واقعا در طول فصل رشد کردند و مطمئنا در آینده تیم ملی نیز نقش بزرگی ایفا خواهند کرد. هزینه‌ها همیشه باید در جهت رشد ورزش باشد. خوشحال هستم و باید بگویم که مسئولان پتروشیمی با تمام وجود از ما حمایت کردند و چیزی کم نگذاشتند. بازیکنان‌مان نیز با تمام توان تلاش کردند و در نهایت نیز موفق بودیم.

حاتمی در پاسخ به این سول که با بازماندن از قهرمانی در غرب آسیا بسیاری اظهار نظر کردند که پتروشیمی نوسان زیادی دارد، آیا این بالا و پایین‌ها را قبول دارید، بیان کرد: نقطه ضعف ما در جذب بازیکنان خارجی بود که از این موضوع ضربه خوردیم. باید دوباره این موضوع در سال‌های آینده تصمیم و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. بازیکنانی که ما مد نظر داشتیم 24 روز زمان صرف می‌شد تا آن‌ها وارد ایران شوند. این مسئله خیلی به ما ضربه زد. جا دارد از مسئولان مربوط بخواهم زمانی که یک تیم نماینده ایران در عرصه بین‌المللی است بهتر است حمایت‌های بهتری شود. ما بازیکنان پلی‌آف را نهایی کرده بودیم اما برای غرب آسیا زمان نداشتیم و بازیکنی که جذب کردیم مصدوم بود. همین مسئله خیلی بر کار ما در غرب آسیا تاثیر گذاشت.

حاتمی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کرد تیمش با اقتدار قهرمان لیگ شود، تصریح کرد: مهرام تیم بسیار بزرگ و شایسته‌ای اما من به بازیکنانم اعتماد قلبی داشتم. از توانایی آن‌ها شناخت کامل داشتم. پتروشیمی در این فصل قدرتی بی‌نظیر داشت که شاید در آینده نیز این چنین نباشد. به نظر من دلیل اصلی برد ما اعتماد دو طرفه بین بازیکنان و مربیان بود. با همین انسجام اختلاف‌های هر بازی را جبران می‌کنیم و قهرمان می‌شویم. در تیم ما همه صبور بودند و حتی تنها شکست برابر مهرام ما را به بحران نبرد. از باختمان درس گرفتیم و با برطرف کردن نقاط ضعف‌ بازی‌های بعدی را با برد پشت سر گذاشتیم. می‌دانستیم یک طرف برد و طرف دیگر باخت است اما برای برد جنگیدیم و خوشحالم که قهرمانی را به هر قیمتی نخواستیم.

حاتمی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها اعتقاد داشتند پتروشیمی شخصیت قهرمانی ندارد، آیا این صحبت‌ها را می‌شنید و آیا بر کارش تاثیر داشت یا نه، بیان کرد: من حرف‌هایی را گوش می‌دهم که براری تیمم مفید باشد. تا امروز تیمی نبوده که در لیگ برتر و در 41 مسابقه به 40 پیروزی برسد. ما از 41 مسابقه در یک بازی شکست خوردیم. حرف دوستان کارشناسی نبود چرا که در اکثر بازی‌ها بیش از 110 امتیاز کسب کردیم و در بیش از 90 درصد بازی‌ها زیر 70 گل خوردیم. آیا این انسجام در دفاع و حمله نیست؟ ما ایرادهایی داشتیم که به آن‌ها واقف بودیم. من و بازیکنانم ایرادهایی داشتیم اما تلاش می‌کردیم آن‌ها را برطرف کنیم. ما همیشه با روح کار می‌کردیم و اجازه ندادیم بازیکنانمان از نظر روانی ضربه بخورند. به همین دلیل هم بازیکنان ما بازی به بازی بهتر بودند.

او افزود: عملکردی که ارسلان کاظمی در فینال آخر به نمایش گذاشت واقعا بی‌نظیر بود. رشد بهنام یخچالی نسبت به ابتدای فصل زیاد بود و در کل پتروشیمی روند رو به رشدی را طی کرد. همین مسائل انسجام تیم را بالا برد و در نهایت توانستیم قهرمان لیگ شویم.

سرمربی پتروشیمی در ادامه به نقش بازیکنان باتجربه تیمش در این موفقیت اشاره کرد و گفت: نقش مهدی کامرانی، حامد آفاق و حامد سهراب نژاد در رشد تیم بسیار زیاد بود. آن‌ها برای بازیکنان جوان بزرگی کردند. این بازیکنان در طول فصل تلاش کردند تا دیگر بازیکنان هم راه بیفتند. همین مسئله نیز تاثیر زیادی در کار ما داشت.

حاتمی در پایان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا همکاری با پتروشیمی ادامه خواهد داشت، گفت: اجازه دهید یک هفته به دور بسکتبال باشیم و استراحت کنیم. این برای همه خوب است. در هر حال پتروشیمی باشگاه بزرگی است و آرزوی هر کسی است که در این تیم باشد. با این حال فعلا باید استراحت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha