• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93022013062
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان: پژوهشکده رویان آثار فرامنطقه‌ای و ملی دارد

استاندار سمنان: پژوهشکده رویان آثار فرامنطقه‌ای و ملی دارد

ایسنا/سمنان استاندار سمنان ضمن بازدید از روند احداث پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در منطقه دربند شهرستان مهدیشهر گفت: این پروژه باید در سه فاز و به صورت همزمان اجرا شود که فعلا یک فاز از آن در حال ساخت است، باید تلاش شود عملیات اجرایی دو فاز بعدی این پژوهشکده نیز آغاز شود.

استاندار سمنان ضمن بازدید از روند احداث پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در منطقه دربند شهرستان مهدیشهر گفت: این پروژه باید در سه فاز و به صورت همزمان اجرا شود که فعلا یک فاز از آن در حال ساخت است، باید تلاش شود عملیات اجرایی دو فاز بعدی این پژوهشکده نیز آغاز شود.

محمد وکیلی در حاشیه بازدید از روند احداث پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سمنان، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های خوب جهاددانشگاهی استان سمنان، زمین، امکانات و مجوز‌های لازم اخذ شده است، اعتبارات استانی برای فاز اول که سهم استان بوده است نیز اختصاص پیدا کرده اما متاسفانه اعتبارات ملی برای این پروژه علمی و تحقیقاتی که فعالیت در سطح ملی خواهد داشت هنوز اختصاص پیدا نکرده است.

اعتبارات ملی باید به پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی سمنان اختصاص یابد

وی تأکید کرد: پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان سمنان یک مجموعه ملی خواهد بود، باید با تلاش زیاد دنبال کنیم که ان‌شاءالله اعتبارات ملی هم در احداث این پژوهشکده جای داشته باشد و از محل اعتبارات ملی، اعتبارات خوبی اختصاص پیدا کند که بتوانیم شاهد اجرای دو فاز بعدی آن نیز باشیم.

پژوهشکده رویان استان سمنان آثار فرامنطقه‌ای و ملی خواهد داشت

وی با بیان اینکه پژوهشکده رویان استان سمنان یک مجموعه‌ای است که بهره‌برداری منطقه‌ای از آن نخواهد شد، گفت: این پروژه، یک پروژه ملی است و آثار فرامنطقه‌ای و ملی خواهد داشت و خدمات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی به کل کشور ارائه خواهد داد و همچنین ارتباط تنگاتنگی نیز با پژوهشگاه رویان تهران خواهد داشت.

استاندار سمنان ادامه داد: این پژوهشکده یک پروژه ملی علمی و تحقیقاتی است، و باید حمایت‌های ملی و همه جانبه‌ای صورت گیرد، اینکه استان سمنان را برای احداث این پروژه ملی انتخاب کردند، قابل تقدیر و تشکر از جهاددانشگاهی است، اما تنها انتخاب استان کفایت نمی‌کند، باید پشتیبانی لازم نیز صورت گیرد، اعتبارات لازم برای احداث سریعتر این پژوهشکده اختصاص پیدا کند و سپس تجهیزات لازم این پژوهشکده نیز فراهم شود تا ان‌شاءالله بتوانیم استفاده بهینه از آن داشته باشیم.

پژوهشکده رویان استان سمنان به اقتصاد منطقه کمک زیادی می‌کند

وکیلی با اشاره به اینکه شعبه‌ای از بزرگترین مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور در استان سمنان راه اندازی خواهد شد، گفت: پژوهشکده علمی، پژوهشی و تحقیقاتی رویان جهاددانشگاهی سمنان یک مجموعه ملی خواهد بود، و هرکجا که یک مجموعه ملی باشد آثار فراوان فرا منطقه‌ای و ملی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: کارشناسان و متخصصان زیادی در این مجموعه علمی مشغول بکار می‌شوند و استان‌های همجوار بسیار زیادی از خدمات تخصصی این مجموعه بهره مند خواهند شد، و به همین واسطه کمک بسیار زیادی به اقتصاد منطقه می‌شود.

استاندار سمنان همچنین اضافه کرد: به جهت علمی نیز از آنجا که دو دانشگاه علوم پزشکی در استان سمنان داریم، پژوهشکده رویان پشتوانه علمی خوبی برای آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش دامی نیز از آنجا که دام سنگسری گونه‌ای بسیار شناخته شده در دنیا است و از بهترین و لذیذترین گوشت، شیر و چربی بالا برخوردار است، پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در توسعه و پرورش این گونه با استفاده از علم نوین ژنتیک می‌تواند به اقتصاد عشایر و دامپروری بسیار کمک کند، تا بتوان با بهسازی و به روزسازی ژنتیک دامی، شاهد بالارفتن ارزش اقتصادی دام سنگسری در دنیا باشیم.

به گزارش ایسنا، پژوهشکده علوم سلولی و مولکولی جهاددانشگاهی استان سمنان (شعبه منطقه‌ای پژوهشگاه رویان) در زمینی به مساحت حدود دو هکتار و در سه فاز در منطقه دربند مهدیشهر توسط جهاددانشگاهی استان سمنان احداث خواهد شد که در حال حاضر فاز اول آن شامل مرکز درمان ناباروری و نازایی، اصلاح نژاد دامی، آزمایشگاه و اداری با هزار متر زیربنا در حال ساخت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha