• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93013113066
  • خبرنگار : 71191

خواسته‌ی 233 استاد دانشگاه از رییس‌جمهور

به وصیت‌نامه «فرای» عمل کنید

به وصیت‌نامه «فرای» عمل کنید

233 استاد ایرانی از دانشگاه‌های مختلف، در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور خواستند تا به اجرایی شدن وصیت «ریچارد فرای» - ایران‌شناس آمریکایی - و دفن او در کنار زاینده‌رود اصفهان عمل کند.

233 استاد ایرانی از دانشگاه‌های مختلف، در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور خواستند تا به اجرایی شدن وصیت «ریچارد فرای» - ایران‌شناس آمریکایی - و دفن او در کنار زاینده‌رود اصفهان عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایزان (ایسنا)، در این نامه خطاب به حسن روحانی آمده است: «استاد ریچارد فرای، ایران‌شناس مشهور‌ و خدمتگزار صادق تاریخ و فرهنگ ایران که در 60 سال گذشته، خدمات درخشانی در شناساندن فرهنگ و تاریخ ایران و بخصوص نقش آن در بسط تمدن اسلامی داشته است‌، اخیرا به رحمت ایزدی پیوست. بنا به وصیت آن مرحوم، قرار است پیکر او در شهر اصفهان و در کنار زاینده‌رود به خاک سپرده شود.

کوشش‌های این‌گونه افراد در چند دهه‌ی اخیر باعث شده است که علی‌رغم تبلیغات بسیار نامساعد رسانه‌ها‌، مفهومی به‌عنوان فرهنگ غنی ایرانی در جوامع غربی شکل گرفته و گسترش یابد، به‌طوری که حتی سیاستمداران دنیای غرب نیز همواره با احترام فراوان از فرهنگ غنی ایران یاد می‌کنند.

جامعه‌ی دانشگاهی ایران با توجه به سال فرهنگ، از جنابعالی و دولت محترم انتظار دارد که نسبت به اجرای وصیت‌نامه‌ی استاد ریچارد فرای با احترام و تشریفاتی که شایسته‌ی آن خدمتگزار عزیز است، اقدام لازم انجام شود. طبیعی است که تعلل در این امر، نتایج ناگواری برای منافع ملی و سابقه‌ی فرهنگی کشور خواهد داشت.»

به پیوست این نامه، اسامی 233 استاد از دانشگاه‌هایی مانند «صنعتی شریف»، «تهران»، «امیرکبیر»، «علم و صنعت»،‌ «صنعتی اصفهان»، «یاسوج»،‌ «شیراز»، «فردوسی مشهد» و ... در اختیار ایسنا قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۱:۳۸

صبر كنيد كارگردان فيلم 300 فوت كنن ايشان را بياوريد فراي رو ول كنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۱:۴۲

موافقم اين کمترين سپاسگزاري از کسي است که عمر گرانمايه اش را صرف فرهنگ ايراني کرده است، هرچند ممکن است جسم او از آمريکا باشد اما بي گمان روح و عشق ايراني داشته اند خدايش بيامرزاد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۲:۱۵

جهاني فکر کنيم و محلي عمل کنيم! بايد سپاسگزار و قدرشناس باشيم، چيزي که استادم بهم آموخت!

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۳:۳۲

آبروي ايران رفت. ديگه جسدش گنديد. يا بگيد اره يا نه و تمومش کنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۳:۴۵

ريچارد فراي همه چيز را در ايران ديد و گويا افراد بدانديش و دگم را نديد نتيجه آنکه ..............

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۰۹

جناب روحاني تاکنون شما حتي وعده اي درباره زاينده رود دزديده شده نداده ايد ، با شنيدن صداي عده اي تندرو و دفن نکردن فراي در اصفهان ، مهر تمامي بر بي توجهي هاي خود به اصفهان نزنيد . اصفهاني ها هيچ وقت عاشق کسي نمي شوند ، عمل را مي بينند و حمايت مي کنند . همين اصفهان بود که از احمدي نژاد حمايت کرد و همين اصفهان بود که به مخالف درجه يك او تبديل شد .

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۱:۰۶

يکي نيست يه دليل قانع کننده براي عدم دفن اقاي فراي ارئه کنه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۸

به گمان من بهترين راه حل انجام يک همه‌پرسي در ميان مردم اصفهان براي انجام اين وصيت است حال که گروهي خود را مدافع مردم اصفهان مي دانند چرا نبايد از خود مردم پرسيد که آيا با اين کا موافقند يا نه؟