• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92112316369
  • خبرنگار : 71263

تاکید یلن بر تداوم تعدیل تدابیر محرک مالی آمریکا

رییس جدید بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد وی به کاهش تدابیر محرک مالی که با هدف تقویت و احیای اقتصاد کشور به اجرا درآمدند، ادامه خواهد داد.

رییس جدید بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد وی به کاهش تدابیر محرک مالی که با هدف تقویت و احیای اقتصاد کشور به اجرا درآمدند، ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جانت یلن در نخستین اظهارات عمومی خود از زمان به دست گرفتن ریاست بانک مرکزی آمریکا و جانشینی بن برنانکه گفت: اگر بهبود اقتصاد آمریکا ادامه پیدا کند، این بانک اقدامات بیشتری برای کاهش تدابیر حمایتی خود اتخاذ خواهد کرد.

اظهارات وی نشان دهنده تداوم سیاست‌هایی است که تحت ریاست بن برنانکه آغاز شدند.

یلن در پاسخ به پرسش‌های جب هنسارلینگ، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس که رییس کمیته خدمات مالی مجلس است، گفت: من همواره موافق سیاست پولی قابل پیش بینی هستم که به شیوه‌ای نظامند به شرایط متفاوت اقتصادی واکنش نشان می‌دهد.

رییس بانک مرکزی آمریکا با اشاره به نوسان اخیر بازارهای مالی جهانی عنوان کرد که در این مرحله خطر قابل توجهی برای دورنمای اقتصادی کشور به شمار نمی‌روند.

بازارهای مالی آمریکا به اظهارات یلن واکنش مثبتی نشان دادند و سه شاخص سهام اصلی به سطح بالاتری صعود کردند.

یلن در اظهاراتش خاطرنشان کرد که بهبودی در بازار کار آمریکا وجود داشته اما روند احیای آن کامل نشده است. اگرچه نرخ بیکاری در آمریکا کاهش پیدا کرده اما همچنان بالاتر از سطحی است که از نظر مقامات بانک مرکزی منطبق با حداکثر اشتغال پایدار است.

مجموعه آمار اقتصادی اخیر پرسش‌هایی را در مورد تداوم رشدی که اقتصاد آمریکا در نیمه دوم سال 2013 داشت، مطرح کرده است. نرخ بیکاری از 7.9 درصد در سال پیش به 6.6 درصد کاهش پیدا کرده اما در دو ماه گذشته رشد مشاغل جدید ضعیف بوده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا ماهانه 10 میلیارد دلار کاهش داده تا اینکه این برنامه به طور کامل حذف شود. این برنامه خرید تا دسامبر به میزان 85 میلیارد دلار اجرا می‌شد اما با دو بار کاهش اکنون به 65 میلیارد دلار در ماه رسیده است.

خرید اوراق قرضه رهنی و خزانه به منظور تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی از طریق پایین نگه داشتن نرخ‌های استقراض بلندمدت انجام شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha