• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92111611870
  • خبرنگار : 71191

انتشار دو نامه توسط دانشجویان درباره سازمان میراث فرهنگی

پیام حجت چه بود؟

پیام حجت چه بود؟

جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه هنر اصفهان با اظهار امیدواری نسبت به ایجاد شدن زمینه‌ی بهره‌مندی از حجت و بهشتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، از رییس جدید این سازمان خواستند تا از کارشناسان پیشکسوت استفاده کند.

جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه هنر اصفهان با اظهار امیدواری نسبت به ایجاد شدن زمینه‌ی بهره‌مندی از حجت و بهشتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، از رییس جدید این سازمان خواستند تا از کارشناسان پیشکسوت استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان کارشناسی‌ ارشد مطالعات معماری ایران در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه هنر اصفهان، با انتشار نامه‌ای خطاب به مهدی حجت - معاون میراث فرهنگی و قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری - از او خواستند در این سازمان بماند.

در این نامه آمده است: «همه بارها شنیده‌ایم که میان دو زن بر سر طفلی مشاجره افتاد و هر کدام داعیه‌ی این را داشتند که این کودک فرزند من است. برای حل دعوا نزد امیرالمومنین علی (ع) رفتند، نصیحت اثر نداشت و دو طرف بر ادعای خود مُصر بودند. امیرالمومنین (ع) گفتند: کودک را دو نیم کنیم، نیمی از آن این زن باشد و نیمی از آن دیگری. یکی از زنان سکوت کرد، اما دیگری سراسیمه گفت: من اشتباه کردم، مادر این طفل آن زن دیگر است. با شنیدن این حرف امیرالمومنین (ع) گفتند: مادر این طفل آن زنی است که از طفل گذشت.

دوری شما از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیام شما را درباره‌ی اوضاع به میراث‌مانده در سازمان میراث فرهنگی به گوش وجدان جامعه رساند؛ به گوش آن‌ها که گوشی برای شنیدن دارند. حتی اگر پدر شناخته نشود و قدر او دانسته نشود، مهر پدری است که او را به سمت فرزند می‌کشد و فرزند هم مأمنی امن‌تر از آغوش پدر نخواهد یافت.

امیدواریم با شناخت جایگاه بزرگان میراث فرهنگی چون شما و یار دیرینه‌تان مهندس سیدمحمد بهشتی شیرازی و بهره‌مندی از تخصص شما و سایر بزرگان، وسیله‌ی پرورش و اعتلای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که حافظ هویت ایران عزیز است، فراهم شود.»

دانش‌آموختگان و دانشجویان کارشناسی‌ ارشد مطالعات معماری ایران در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه هنر اصفهان در نامه‌ای دیگر خطاب به رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - مسعود سلطانی‌فر - از او خواستند تا از حضور کارشناسان با تجربه و پیشکسوت مانند مهدی حجت و سیدمحمد بهشتی در سازمان استفاده شود.

در این نامه نیز آمده است: «همه می‌دانیم جنابعالی از مدیران لایق و متعهد ایران اسلامی هستید و امید داریم که در دوره‌ی حضور شما بر صدر سازمان میراث فرهنگی، مانند دوره ریاست دکتر نجفی تصمیم‌هایی مدبرانه برای نجات این سازمان از رکود و تصمیم‌های بنیان‌کن دوره‌های پیشین گرفته شود.

انتقادهای اخیری که در جریان اتفاقات پس از استعفای دکتر نجفی طرح می‌شود، انتقاد به شخص شما نیست، بلکه ناشی از تجربه‌های تلخ مکرر گذشته است و انتقاد به عادت کهنه‌ای است که متأسفانه تکرار می‌شود. در دوره‌ی کوتاه ریاست دکتر نجفی بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌دلیل دعوت وی از بزرگان و دلسوزان سازمان و تواضع اندیشمندانه‌ی او برابر تجربه و شفقت آن‌ها امیدها در دل دوست‌داران میراث فرهنگی دوباره زنده شد.

همان‌طور که می‌دانید این سازمان، سازمانی است که تخصص و عزم در آن با مهر و علاقه گره خورده است، پس باید این علقه‌ها را پاسداشت تا آن عزم و تخصص به ثمر بنشیند. میراث ما نکوداشت بزرگان است و برازنده‌ی مشی معتدل و مدبرانه‌ی شماست که بزرگان میراث فرهنگی کشور را محترم بدارید و برازنده‌ی میراث غنی ایرانی است که از عزم مدیران قدرتمند توأم با خرد بزرگان بهره ببرد. بزرگانی که با این حوزه آشنا هستند و سال‌ها از دور و نزدیک حافظ این سازمان بوده‌اند و با قلم و قدم در حفظ میراث مادی و معنوی ایران کوشیده‌اند. از شما می‌خواهیم برای اعتلای جایگاه سازمان میراث فرهنگی که پاسدار هویت جامعه است از مشورت با متخصصان و بهره‌مندی از شایستگانی مانند دکتر مهدی حجت و مهندس سیدمحمد بهشتی شیرازی خود را بی‌نیاز ندانید.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۵:۰۰

لطفا با مثال مغلطه نکنيد. چطور مي‌توان يک ايراني را دلسوز مطلق دانست و ديگري را مادري غاصب؟ چرا شماها در زمان رياست آقاياني که با داشتن مدرک ليسانس از رشته‌هاي کامپيوتر و فلسفه و انگل‌شناسي 9 سال بر آن سازمان رياست کردند يک کلمه ننوشتيد؟

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۱۶:۴۳

دانشجويان عزيز حواستان باشد دوران اسطوره سازي به پايان رسيده است افكار متناسب با زمان نجات دهنده است