وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبهبندی معلمان یکی از برنامههایی بود که درباره آن عجولانه تصمیمگیری شده، گفت: این طرح فعلا متوقف شده و باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.
علیاصغر فانی در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بهسازی نیروی انسانی و توجه ویژه به آموزشهای ضمن خدمت، افزود: برای بهسازی نیروی انسانی باید چند کار در آموزش و پرورش صورت بگیرد که یکی از آنها بحث منزلت و معیشت معلمان است.
وی افزود: بحث دیگر، طرح رتبهبندی معلمان است که به صورت عجولانه مطرح شده و در حال حاضر متوقف شده است، چرا که معتقدیم معلمان باید از طریق مکانیزمی به طور مداوم مورد ارزیابی قرار بگیرند تا به آنها گواهی اعطا شود که بر اساس رتبهبندی که از طرف دانشگاه دارند، معلمان نیز گواهیهای مربوط به خود را دریافت کنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبهبندی معلمان هنوز اجرا نشده و خود این طرح کاملا عجولانه و بدون کار کارشناسی صورت گرفته، گفت: با تغییر دولت، این طرح فعلا متوقف شده و در حال حاضر مورد بحث و بررسی است.
فانی ادامه داد: آموزشهای ضمن خدمت در ارزیابی معلمان در آخرین حلقه ارزیابی رتبه آنها قرار میگیرد و معتقدیم باید رابطه معقول بین توان، سواد و دریافتی معلم برقرار باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه تخصص من مدیریت منابع انسانی است، نه تنها به صورت تجربی در این موضوع تحقیقی کار کردهام بلکه موضوع مقاله دکترای من نیز برنامهریزی درسی بوده و در دانشگاه نیز همین درس را به دانشجویان ارائه میکردم، لذا بر اساس تجربه عملی و روال آکادمی، میدانم که از چه مراحلی باید این طرح عبور کند تا به بهسازی نیروی انسانی که هدف اصلی آموزش و پرورش است، دست یابد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه چنانچه معلمان به صورت اصولی رتبهبندی شوند، نه تنها دارای انگیزه بالای کاری خواهند بود، گفت: معلمی که شان و منزلتش بالا رود، آموزش و پرورش را طلا خواهد کرد.
انتهای پیام
نظرات